Önskningar till bonanzat 2019

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
Kygni
Posts: 12
Joined: 05 Jun 2016 12:12
Country: Sweden
Location: Hundfjället/Tandådalen 2018-12-29 19:30

Önskningar till bonanzat 2019

Post by Kygni »

Alla tre bonanzor jag har varit på har varit superbra. 2016 och 2018 tyckte jag att samlingsplatsen var väldigt fin, speciellt 2016 när det fanns chips, ostbågar och ost för dem som väntade vid platsen. 2018 tyckte jag att kiosken var väldigt fin (jag kommer inte helt ihåg om det var en kiosk 2016 men den 2017 var också ganska bra).

2017 tyckte jag också att samlingsplatsen var väldigt bra men jag föredrar den som Kalmar fixade 2016 eller Västerås fixade 2018. 2017 tyckte jag hade bäst priser med cykel (2 cyklar i mitt fall) för vinnaren i både gå och cykelbonanzat. Den röda cykeln vann vinnaren av båda heaten och den blåa vann vinnaren av juniorgrupperna. Den svarta var min innan bonanzat också så den hör inte till priserna
Image

Jag kommer inte ihåg priserna 2016(förutom att jag fick en lampa) men jag minns att dem 2017 var väldigt bra. 2018 var dem också bra men priserna för topplaceringarna var inte lika bra men ändå väldigt bra

Banketten tyckte jag var bäst 2018 när alla satt i ett jättestort rum där alla nästan kunde se alla medans en person höll ett tal om turfs historia och tidigare bonanzor och senare räckte fram mikrofonen till andra personer som kom med sina egna förslag till spelet. Efter att han och dem som fick mikrofonen hade pratat klart så fixades en låda där folk kunde komma med förslag och ett lotteri hölls för att det fanns massa priser kvar från tidigare.
2016 banketten var väldigt speciell eftersom att en person där höll ett komikertal och senare spelade alla det där spelet "Jag har aldrig", när han sa "Jag har aldrig" och sedan något som folk skulle ha kunnat göra och alla som har gjort det måste ta en klunk vatten/läsk eller vad dem nu drack. Ett exempel (som jag nu kommer på, det togs inte upp på banketten)

"Jag har aldrig råkat cykla med cykeln upp och ner under ett misslyckat staminatrixförsök". Alla som då har cyklat med cykeln upp och ner under ett misslyckat staminatrixförsök ska då ta en klunk från glaset dem håller (Jag gillar att ge konstiga exempel)

Under banketten 2017 visades poänggrafen och alla fick en grön turfdricka när dem gick in
Image och sedan tog maten

Jag skulle föredra att nästa bankett innehåller alla dem tre grejerna tillsammans. Ett tal om turfs historia, eller i alla fall vad som har hänt det senaste året. Skulle jag arrangera banketten skulle jag göra såhär. Jag antar att den börjar 18:00

18:00 - Folk får sin turfdricka och chansen att ta mat innan talet
18:45 - Första och det lite mer seriösa talet och förslagsdags
19:30 - Efterrätt
20:00/20:30 - När folk är lite mer trötta är det nog dags för att hålla ett komikertal (så att det blir roligare) och någon lek som liknar "Jag har aldrig" som håller på ganska länge

Samlingsplatsen tycker jag ska ha en stor TV-skärm (som den alltid har haft), lite snacks för folk att tugga på, en kiosk som säljer hamburgare, korv, dricka och lunch och så tycker jag att samlingsplatsen ska ha flaggor. En svensk och om någon från Finland kommer kan det vara en finländsk flagga där också (och ålänsk). Men om man orkar vara lite extra kreativ och har råd kan man ju ha flaggor för varje län/region också. En vattenslang vid samlingsplatsen där man kan tvätta cykeln vore ganska perfekt eftersom att smuts på cykeln kan sakta ner en ganska mycket under bonanzat.
Image
Det var väldigt bra gjort av Uturf att ha en sportsson person vid samlingsplatsen som man kan köpa grejer av och få service av under bonanzat. Det vore bra om det fanns en vid nästa bonanza också

Priserna har man aldrig kunnat klaga på, dem har alltid varit bra och bara varierar från år till år. Jag har inga förslag till priserna och det är helt upp till vad Turf Stockholm kan fixa tycker jag :)

Bonanzatröjorna tycker jag är jättefina och väldigt speciella men jag skulle vilja se fler val av vilken färg man vill ha på den. Man kunde välja gult, mörkblått eller ljusblått. Här är en bild på den mörkblåa typen av tröja Image

Jag har sett folk som har orangea tröjor från bonanzat 2015 och 2013

Jag skulle vilja se nästa typen av bonanzatröjor i flera färger som typ rött (som FF0000 i RGB färgsystemet, inte den typen av orange som folk kallar rött), grönt, lila, rosa, guldfärgat...vad man nu kan komma på

Något som skulle vara kul till nästa bonanza enligt mig skulle vara att man kan köpa många turf-relaterade grejer. Typ turf-guldmärken, extra turfdricka, turflampa, turf-dekorationer och vad man nu kan komma på

Själva bonanzat 2018, i alla fall cykelbonanzat tycker jag hade lite för få zoner för antalet turfare och jag har pratat med andra som tycker lika dant. Det här screenshotet är då från utkanten av stadenImageJag skulle vilja se lite fler zoner och ett lite större område. Nästa är ju i Stockholm men om det skulle vara i en mindre stad som till exempel Uppsala, Västerrås och Örebro kanske man kan kolla lite på cykelvägar utanför staden. I Uppsala till exempel om turf skulle bli superpopulärt skulle man nog behöva fixa bonanzazoner i ställen som Gunsta, Funbo, Vedyxaskogen, Ytternäs, Tuna, Skäggesta kanske till och med ända bort till Rasbo (om det fanns bra cykelvägar dit) och Örsundsbro. Men eftersom att nästa är i Stockholm kommer det nog inte bli ett problem

Jag tycker också att man ska kunna ha lagtävling som i bonanzat 2017, jag deltog inte i lagtävlingen men det verkade väldigt kul. Jag skulle vilja att man kan bilda lag och delta i både det individuella och lagtävling nästa bonanza

Det här är bara vad jag tycker, jag är väldigt interesserad av vad andra turfare tycker och om någon från stockholms turfförenings skulle svara på det här inlägget. Så svara gärna vad ni tycker!

Jag har bilder från bonanzat 2016 men tyvärr inte med mig just nu :(
Post Reply

Return to “Förslag”