[BUG] Tagna zoner registreras inte

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
ChiliBBQ_

[BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by ChiliBBQ_ »

Det har hänt mig flertalet ggr den senaste tiden att jag tar en zon, stänger ner appen för att t ex gå in i byggnad eller så. När jag sedan kollar på hemsidan så är zonen inte registrerad på mig trots att den visas som min i appen.

Jag tog slussen idag run 18:15 men tydligen inte enligt servern... riktigt irriterande och detta har nu hänt mig +5ggr. Zonen tas ordentligt, jag får upp rutan som visar förra ägaren och hur mycket poäng jag kommer få per timme. Trycker bort den och avslutar appen normalt.

Det verkar vara relaterat till att stänga nerappen direkt efter zontagning..
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by ChiliBBQ »

Lite mer info med bilder.. den observanta ser att jag har tre zoner både i appen och på turfa.se men olika zoner (slusszone/perzone).

Det verkar dock vara rätt i appen men inte på turfa.se.
crap1.jpg
crap1.jpg (46.81 KiB) Viewed 2969 times
crap2.jpg
crap2.jpg (46.42 KiB) Viewed 2969 times
uw12345678
Posts: 12
Joined: 29 Aug 2011 21:18
Country: Sweden

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by uw12345678 »

Ja. Någonting är riktigt fel nu. Websidan och applikationen visar 2 helt olika saker, och ingen av dem verkar vara riktig. I applikationen ser det ut att vara riktigt vad det gäller att man tagit zonen, men man får inte cred för det utan föregående ägare fortsätter få poäng...
User avatar
ghost
Donator
Posts: 30
Joined: 31 Aug 2011 18:30
Country: Sweden

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by ghost »

Ja. Topplistan på hemsidan hänger inte med riktigt heller. PPH verkar stämma men poängen släpar efter.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by Drassen »

Problemet bör nu vara löst
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
uw12345678
Posts: 12
Joined: 29 Aug 2011 21:18
Country: Sweden

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by uw12345678 »

Nja, något är inte riktigt med poängen i alla fall. Min värste kombattant (och kollega) har helt plötsligt ett poängövertag på >2000 när vi, enligt mina beräkningar, borde ligga jämsides. Vi har haft samma turfmönster i flera dagar. Jag har på min kvällsrunda gått om honom och han har sedan gått om mig dagen efter med hjälp av PPH. Men i morse hade han ett försprång på ca 1500 och säger i alla fall att han inte varit ut på några retake under natten... Vore intressant om titta lite närmare på detta.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by Drassen »

du får nog beskriva mera...och kom ihåg att websidan har strulat lite så det är appen som gäller.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
uw12345678
Posts: 12
Joined: 29 Aug 2011 21:18
Country: Sweden

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by uw12345678 »

Mer detaljerad beskrivning sänt via PM.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by Zontjuven »

Hittade ingen bätre tråd för detta "problem" eller bug eller vad det nu är/var.....

Jag var på zonen Childzone som innehades av Blabert och tog över den till fullo, vid takeover så tog det ovanligt lång tid, trots HSUPA.
När jag till sist fick "zone taken" hördes direkt rösten "zone lost" och texten att Blabert hade tagit över zonen igen?

Jag tittade efter Blabert, men han låg nog hemma och väntade på tomten för han syntes inte till... dessutom har jag ju 60 min blocktid.
Klickade på zonen där det stod att jag var ägare, samt att min blocktid börjat ticka ned.

Jag kollade i loggen, och där stod det att läsa att Blabert tagit över zonen...?

Fick Blabert extrapoäng i julklapp av mig eller vad hände?

Sänder med en skärmdump på loggen med texten längst ned och även att man även ser i bakgrunden att zonen lyser vacket grön.

//ZT


Image
Attachments
shot_000058.jpg
shot_000058.jpg (108.25 KiB) Viewed 2862 times
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [BUG] Tagna zoner registreras inte

Post by Blabert »

En gammal bug som bara syns i appen, poängen och zonen är din i databasen. Om det inte är en ny bug med andra egenskaper då..
Image
Post Reply

Return to “Förslag”