Ljud i blockerade zoner

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Ljud i blockerade zoner

Post by Kajowi »

Varje gång man kommer in i en RÖD ZON hörs "Taking Zone", följt av "Zone Taken" ett tiotal sekunder senare.
En självklar och viktig del av Turf.

Tyvärr får man reda på att man "tar zonen" även om den är blockerad. Då man i de fallen inte hör "Zone Taken", efter en liten stund, får man uppfattningen att man kanske har problem med appen eller uppkopplingen.
Du tar upp mobilen med kalla fingrar och inser skamset att du befinner sig i en blockerad zon, och kan behöva vänta länge innan zonen övergår till dess rättmätige ägare.

Jag föreslår därför att när man kommer in i en blockerad zon istället får höra exempelvis;
"Zone Blocked" [vänta, vänta, vänta] "Taking Zone"

En annan mycket vinteraktuell fråga i samma ämne är den om Ljud vid Revisit. Men det är en annan fråga.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: Ljud i blockerade zoner

Post by ahotik »

Jag har för mig att detta har funnits i den näst senaste versionen men det har försvunnit nu. Det hade varit extra bra med ex: "Zone Blocked for another xx minutes and xx seconds".
Image
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Ljud i blockerade zoner

Post by SaLa »

ahotik wrote:Jag har för mig att detta har funnits i den näst senaste versionen men det har försvunnit nu. Det hade varit extra bra med ex: "Zone Blocked for another xx minutes and xx seconds".
Nej :) Det är det där med att spela in ljudet och mixa det som är lurigt. Ju fler ord desto svårare :)
Vore väldigt trevligt om det fixades "zone blocked"-ljud dock.
Clandestino

Re: Ljud i blockerade zoner

Post by Clandestino »

Vet inte riktigt vilken tråd jag ska skriva i, så jag kapar denna.

Jag gillar den sexiga rösten som talar om för mig när någon stjäl min zon, men lösningen med förinspelade meddelanden är en bromskloss.

Det skulle vara kul med meddelanden som

"Zone currently blocked by Clandestino, time to unblock 19 minutes and 3 seconds"
"Clandestino is less than fifty meters away, hurry up and buy him a beer"
"Zone taken, you have been given 110 points and will receive 5 points per hour."
"Message from NiceLookingChick : Good morning!"

Enda sättet att åstadkomma detta är med talsyntesen, som faktiskt är rätt ok. TextToSpeech kan rendrera till fil om man vill bearbeta ljudet (lägga på sexigt filter, exempelvis) innan det spelas upp.

Om ni lägger allt krut just nu på iPhone-versionen och behöver programmeringshjälp är det bara att hojta.
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: Ljud i blockerade zoner

Post by ahotik »

+1 på det
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Ljud i blockerade zoner

Post by Kajowi »

Har testat appen Turf Zone Blocked, men den behöver uppdateras.

Hur ser framtiden ut på denna punkt för Turfgameapplikationen?
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Ljud i blockerade zoner

Post by TBIT »

Kajowi wrote:Har testat appen Turf Zone Blocked, men den behöver uppdateras.

Hur ser framtiden ut på denna punkt för Turfgameapplikationen?
Framtiden för denna punkt i Turf-appen är ännu okänd. Det som gäller på utvecklingsfronten just nu är supporter-funktionen som syftar till att ge pengar som behövs för att hålla Turf-servrarna snurrande....
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Post Reply

Return to “Förslag”