Gör spelet mer intressant å roligt

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Psykbryt
Posts: 19
Joined: 10 May 2020 12:14
Country: Sweden

Gör spelet mer intressant å roligt

Post by Psykbryt »

Det märks att turf gjordes för måååång år sen, kan tycka att det skulle piffa upp det lite med tlx när man trycker på sin gubbe så kommer man till en info flik där ska man kunna redigera en egen flik avatar(lite som spelkonsoler har) samt frivilligt fylla i allmän info typ stad,sätt att turfa typ cykel/gå/jogga mm samt övrig info, sen även kunna se hur mycket man har kvar till ny rank/lv typ en lv bar,
En annan grej vore att när man i tlx Sverige rank listan kunna klicka på en en person så kommer man till dennes avatar sida där man kan se hens avatar å frivillig info.

Med andra ord göra turf lite mer intressant, för nu är det inte så mycket man kan göra…
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Gör spelet mer intressant å roligt

Post by captHaddock »

Mycket bra idé. Skulle säkert tilltala en viss typ av turfare. Hoppas idén plockas upp för framtiden
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Gör spelet mer intressant å roligt

Post by Maqqan »

Finns möjlighet till att både ändra sin gubbes utseende och se poäng till nästa rank om man är supporter.

Mer info på sin sida hade kanske varit roligt men blir ju frivilligt. Många av våra spelare föredrar att ha en anonym gubbe.


Tapatalking with iPhone 12 Pro
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Gör spelet mer intressant å roligt

Post by captHaddock »

Maqqan wrote: 02 May 2021 09:23 Finns möjlighet till att både ändra sin gubbes utseende och se poäng till nästa rank om man är supporter.

Mer info på sin sida hade kanske varit roligt men blir ju frivilligt. Många av våra spelare föredrar att ha en anonym gubbe.


Tapatalking with iPhone 12 Pro
Jag har varit supporter sedan många år. Många spelare gillar spelet som det är. Många spelare uppskattar utveckling. Utveckling som innebär valfrihet försämrar inte för någon.
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Gör spelet mer intressant å roligt

Post by HappyF »

captHaddock wrote: 04 May 2021 23:15 Jag har varit supporter sedan många år. Många spelare gillar spelet som det är. Många spelare uppskattar utveckling. Utveckling som innebär valfrihet försämrar inte för någon.
Det man måste tänka på är att spelet utvecklas på fritid och tiden för förbättringar är begränsad. Så utvecklingstiden bör läggas på att i första hand rätta buggar, i andra hand göra förändringar som efterfrågas av/gagnar så många som möjligt.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Gör spelet mer intressant å roligt

Post by Maqqan »

captHaddock wrote: 04 May 2021 23:15
Maqqan wrote: 02 May 2021 09:23 Finns möjlighet till att både ändra sin gubbes utseende och se poäng till nästa rank om man är supporter.

Mer info på sin sida hade kanske varit roligt men blir ju frivilligt. Många av våra spelare föredrar att ha en anonym gubbe.


Tapatalking with iPhone 12 Pro
Jag har varit supporter sedan många år. Många spelare gillar spelet som det är. Många spelare uppskattar utveckling. Utveckling som innebär valfrihet försämrar inte för någon.
Det har du helt rätt i.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Gör spelet mer intressant å roligt

Post by captHaddock »

HappyF wrote: 05 May 2021 10:25
captHaddock wrote: 04 May 2021 23:15 Jag har varit supporter sedan många år. Många spelare gillar spelet som det är. Många spelare uppskattar utveckling. Utveckling som innebär valfrihet försämrar inte för någon.
Det man måste tänka på är att spelet utvecklas på fritid och tiden för förbättringar är begränsad. Så utvecklingstiden bör läggas på att i första hand rätta buggar, i andra hand göra förändringar som efterfrågas av/gagnar så många som möjligt.
Det har jag inte sagt emot. Håller helt med om prio ordning och att dels utveckla efter vad folk vill ha och jämföra det mot tidsåtgång. Jag tyckte det var ett mycket bra initativ för ett tag sen när alla fick rösta vilken utveckling man helst önskade. Då fick man reda på vad folk önskade få prioriterat om det fanns möjlighet. Hoppas på fler sådanna omröstningar i framtiden.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Gör spelet mer intressant å roligt

Post by captHaddock »

Ett tillägg, för mig personligen så är just denna idé inte efterfrågad men jag tror en viss typ av spelare kan gilla den skarpt och det är bra att få upp alla typ av ideér.
Post Reply

Return to “Förslag”