Regionstillhörighet

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Wallen
Zonemaker
Country: Sweden

Regionstillhörighet

Postby Wallen » 31 Mar 2012, 11:51

Är ju flera som störts sig på detta men hittade ingen tråd så av lathet då jag inte vill leta mer skriver jag av mig i en ny tråd... och det kanske redan är på gång eller har införts även om jag missat det. Hur som helst here we go.
Just nu så byter man region så fort man tar en zon i en annan region. Finns flera nackdelar med det då man t.ex. mister chatten med sin hemmaregion. Dessutom så stämmer inte toplist alltid då det ofta är någon ute på vift och jag antar att man dessutom skulle kunna vara riktigt aktiv i Stockholm men inse att 1:a blir jag inte men tar jag min sista zon i Södermanland så vinner jag där. Om det kommer komma medaljer för regionsseger så kan det lätt bli lite dumt.... och även nu med bara äran på spel så är det nog inte så kul om man kämpat med få zoner för att vinna regionen och så kommer en jävla semesterturfare och kniper segern.

Jag anser att man borde tillhöra en hemmaregion och att det är den region där man antingen tagit flest zoner alternativt tagit flest poäng.

Kör man rakt av på antal zoner tagna i respektive region så lär man träffa rätt på var turfaren varit mest aktiv. Det är nog det varje enskild turfare vill men frågan ärom det är mest rättvist mot alla. Drar man t.ex. som Svensk en vända till Danmark och tar en massa zoner så räcker det med att ta en zon mer hemma men ändå tjäna flest poäng utomlands på pph. Kan ju upplevas orättvist för de som man tävlar mot. dock är det iaf enligt mig mer rättvist än idag då det skulle räcka med att ta 1 zon när man kommer hem för att stå sig ganska bra i tävlingen på hemmaplan.

Går man på poäng så är det kanske mest rättvist mot alla då man trots allt tävlar mot de som slagits om poängen i samma region. Det som kan bli dumt mot den enskilde turfaren är att går man loss ordentligt i en ny region för att ta unika zoner och denna region har väldigt lite aktivitet så kommer det ticka in rätt mycket poäng från den regionen så det kan bli svårt att hålla jämna steg när man sen kommer hem till det man själv anser vara sin hemmaregion. Jag tror dock att de som denne turfare tävlar mot är hyfsat glada att de iaf till största del tävlar mot de poäng den bereste turfaren tagit i deras region.

tomtebloss

Re: Regionstillhörighet

Postby tomtebloss » 31 Mar 2012, 13:47

Det har som sagts tagits upp förut, och förslagen är många runt det.

Hur tar du problemet med om någon flyttar från sin region. Låt oss säga sthlm till gbg? Som mig som turfat in 2,5milj poäng och tillhör region sthlm. Skulle behöva minst lägga ner den tiden i gbg för att få tillhörigheten gbg då.

pie-or-paj

Postby pie-or-paj » 31 Mar 2012, 13:51

Kan man inte tillhöra den region man har sammlat in mest poäng i denna omgång?
Då tar det max en månad efter att man har flyttat att komma till "rätt" region.
Image

tomtebloss

Postby tomtebloss » 31 Mar 2012, 15:50

Jag tycker det är på tok för långsamt ändå. Men info om regionstillhörighet används inte till så mycket idag. Annat än chat. Så ser inget problem just nu.

Arias
Moderator

Postby Arias » 31 Mar 2012, 16:06

Detta har som tomte sa, tagits upp sååååååååå många gånger. Och sanningen är den att det tidigare faktiskt var så att man tillhörde den regionen som man tagit mest i under senaste månaden.

Jag tycker det är bra nu, men de problemen som uppstår som nämdes ovan, går nog att lösa genom följande förslag - Valbart vilka chattar man ser
Image

turftreken

Regionstillhörighet

Postby turftreken » 31 Mar 2012, 20:41

I Västernorrland inför vi regionspris i form av medalj fr.o.m. April. För att kunna ta medaljen så måste 75% av alla TO vara i länet. På så sätt avgöra vi vilka som tillhör regionen...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Zontjuven

Postby Zontjuven » 31 Mar 2012, 21:17

I Västernorrland inför vi regionspris i form av medalj fr.o.m. April. För att kunna ta medaljen så måste 75% av alla TO vara i länet. På så sätt avgöra vi vilka som tillhör regionen...

Hur då? I appen, eller tredjepartslösning på hemsida?
Fd världsmästare i TURF

turftreken

Regionstillhörighet

Postby turftreken » 31 Mar 2012, 22:28

3pp lösning för att utse vinnaren. Medaljen är fysisk och det är Winter bonanza folket som har fixat fram medaljerna

tomtebloss

Postby tomtebloss » 31 Mar 2012, 23:30

Varför inte en egen tråd om det och kanske tom en notis på första sidan om ett äkta fysiskt pris? Riktigt roligt.

Zontjuven

Postby Zontjuven » 01 Apr 2012, 00:59

3pp lösning för att utse vinnaren. Medaljen är fysisk och det är Winter bonanza folket som har fixat fram medaljerna

Tycker att det låter jättespännande! Bra initiativ. Önskar att jag själv hade kunskaper inom detta så jag kunde fixa nåt liknande, intresset finns....
Fd världsmästare i TURF

Return to “Förslag”