Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre dötid

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Sleepwalker
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2012 15:41
Country: Sweden

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Sleepwalker »

Blabert wrote:Saker som skulle förstöras om takeovertiden togs bort:

Tävlingsmomentet när man möter en annan turfare med kortare eller längre to - tid i en zon.

Tävlingsmomentet, där man genom sänkt to-tid kan förbättra tex sin bävertid.

Incitament att ranka upp, då man får lägre to-tid ju högre rank man har och därmed bättre förutsättningar i ovan nämnda scenarion.

Alla tre orsakerna jag nämner är i mitt tycke, tom var för sig viktigare än:

Saker som skulle bli bättre utan takeovertid:

Löpturfare skulle bli gladare.


Tapatalked from my Xperia Z
Mitt förslag gick i grunden ut på att inte "förstöra" dessa aspekter. Se nedan -

"Mitt förslag är att det räcker att "tagga" en zon genom att passera in i den. Sedan räknas ens takeovertid ner tills dess att zonen är din, men med skillnaden att du inte längre behöver vara fysiskt närvarande i zonen för att detta ska fungera. Om det skulle komma in en annan spelare i zonen du har taggat under denna tid och den spelarens takeovertid är lägre än den tid som återstår för att zonen skulle ha blivit din på riktigt så börjar tiden istället räknas ned för den spelaren. På det här viset behåller ni fördelarna med att gå upp i nivå samtidigt som en spelare kan välja att hoppa över de ofrivilliga stoppen längs turfrundan."

Dvs. man taggar zonen och då börjar tiden ticka ned mot en takeover. Då kvarstår incitament att ranka upp för att kunna förbättra sina tider samt tävlingsmomentet om man möter en annan turfare i zonen samtidigt som många löp (och cykelturfare för den delen) blir gladare och kan kombinera Turf med en träningsrunda.

Det är just för att jag verkligen gillar turf men har svårt att kombinera den med "riktig" träning som jag så gärna skulle se en sådan här förändring. Det skulle även gynna spelet och utvecklaren i och med att de skulle nå en bredare målgrupp.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Blabert »

Även med en taggning sabbar man mötet mellan turfarna.. Och fördelen med högre rank vid bäverjakt försvinner.

Tapatalked from my Xperia Z
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by mortuus »

Isengrim wrote:På vintern är det ingen höjdare med lång takeovertime.
verkligen inte :( och blabert alla turfar olika, dessa möten är upp till var och en.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by tomtebloss »

Blir inte så bra om man taggar, är på väg därifrån och appen crashar. Eller något annat strul eller oförutsett händer. Då får man åka tillbaka. Är väl ett val som man får göra i och för sig.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre

Post by Blabert »

mortuus wrote:och blabert alla turfar olika, dessa möten är upp till var och en.
Jag bara delar med mig av min åsikt, och till viss del min uppfattning av utvecklarnas intentioner.

Tapatalked from my Xperia Z
Image
Post Reply

Return to “Förslag”