Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vindicator »

Några förslag på medaljer som skulle kunna läggas till (vet inte om några av dem har föreslagits innan, för det är lite svårt att läsa igenom 300 poster):

- Gryningsninjamedalj (som nattninjamedaljen men med fem zoner och klockan 4-5. För mellan de klockslagen är det förmodligen ännu färre personer som är ute och Turfar).

- En 6-timmarsmedalj liknande 12-timmarsmedaljen. Det känns lite mer realistiskt att uppnå när man precis har börjat turfa, och jag skulle gärna se lite fler medaljer som är enkla att ta eller möjliga att ta i städer med få zoner/turfare, när man är ny. För förmodligen gör det att fler nybörjare fortsätter spela.

- En liten revisitor-medalj för 25 zoner på 5 dagar (av samma anledning som ovan). Jag var även lite osäker på definitionen av revisitor-medaljen: är det 50 OLIKA zoner eller kan man besöka 10 zoner en gång per dag under fem dagar (som jag tolkade det som)?

- Gärna en medalj som man får när ens turf distance uppnår Sveriges längd (1572 km), om det inte redan har föreslagits. För det skulle vara intressant att veta hur många som har turfat den sträckan eller längre.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Isengrim »

Det räcker med samma 10 zoner 5 dar i rad för revisitor.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:46, edited 1 time in total.
User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by whiterocker »

Jag har förslag på nya medaljer som man får när man har uppnått ett visst antal zoner, likt stamina fast istället för att ta så många zoner som möjligt under 24 timmar så handlar detta om att äga så många zoner som möjligt samtidigt.

Dominate: äger 25 zoner samtidigt
Dominator: äger 50 zoner samtidigt
El Dominatore: äger 100 zoner samtidigt

Ändrat den 20/3-13
Last edited by whiterocker on 20 Mar 2013 12:30, edited 1 time in total.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by affanicaffan »

whiterocker wrote:Jag har förslag på nya medaljer som man får när man har uppnått ett visst antal zoner, likt stamina fast istället för att ta så många zoner som möjligt under 24 timmar så handlar detta om att äga så många zoner som möjligt samtidigt.

Dominate: äger 30 zoner samtidigt
Dominator: äger 50 zoner samtidigt
El Dominatore: äger 70 zoner samtidigt
Mycket mycket bra idé! Men kanske att man ska ta 25, 50 och 100 zoner istället? Den ska inte vara enkel att ta... Då följer den dessutom el staminatores mönster!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Forrest
Posts: 12
Joined: 08 Aug 2011 18:53

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Forrest »

I Turf finns medaljer för det mesta utom för turfed distance.

Såg att någon här ovanför föreslog att man skulle få medalj när man Turfat Sveriges längd. Men det låter lite för regionalt tycker jag och dessutom en ganska kort sträcka. Istället föreslår jag att det införs en medaljserie baserad på "jorden runt"-tema, kalla den lämpligen för "GlobeTurfer".

Symbolen kan vara en jordglob, lämpligt mål kan vara att turfa jorden runt (40 000 km) för att få en hel jordglob. Steg på vägen:

10 000 km = fjärdedels jordglob
20 000 km = halv jordglob
40 000 km = hel jordglob

Idag finns enligt Warded bara 7 turfare som har nått 40 000 km, och 2 som är riktigt nära.
Ololakok skulle kunna få två jordglobar :-)
Image
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vindicator »

Dusty wrote:Om man har dåligt med turf aktivitet på stället man bor på så slutar det med att man äger alla zoner till slut. Det finns inget som driver på en att åka ut och ta en revisit på sina zoner förutom Revisitor medaljen men när man tagit den så är det inget kvar som motiverar en.

Den halva poäng man får är inte så mycket och man får dessutom inte en +1 i takeover statistiken vilket kunde åtminstonde få en att jaga alla "TAKE-xxx" medaljer.

Så varför inte ha medaljer för antal tagna revisits? Det skulle ju få ensamma turfare att fortsätta ge sig ut och ta tillbaka sina zoner, något på lång sikt att jaga efter. Udda zoner skulle bli mera attraktiva och på aktiva ställen skulle det bli en utmaning att lyckas ta en revisit :).
Image
Revisit-1000
This medal is distributed as you perform 1000 revisits in total. (takeovers not included)
Holders: 2


Image
Revisit-2500
This medal is distributed as you perform 2500 revisits in total. (takeovers not included)
Holders: 1

Jag tycker att revisit-medaljerna är ett jättebra förslag, och förmodligen inte alltför svårt att lägga till heller eftersom de fungerar ungefär som de redan existerande takeover-medaljerna.

Även en räknare för antalet revisits i användarprofilerna skulle vara trevligt, för jag antar att det ändå redan är information som finns sparad för varje turfare (och om inte så kan man ju börja från 0 när den införs).
christoffe9
Posts: 46
Joined: 14 Jan 2013 12:48
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by christoffe9 »

Forrest wrote:I Turf finns medaljer för det mesta utom för turfed distance.

Det finns ett problem med avståndsmedaljer, dom som åker mellan närliggande städer eller bilturfar.

För att illustrera kan jag ta min runda igår.
Efter att ha gått runt i Borlänge och tagit det mesta, missade jag näst sista bussen hem.
När jag stod och planerade hur jag skulle gå, kom bussen till Falun så jag hoppade på den istället
På så sätt hann jag ta 10 zoner innan sista bussen istället för kanske 3-4, mycket bättre.
Men i warded blir det missvisande eftersom det tog mindre än en timme mellan sista zonen i Borlänge och första i Falun
Bussresan blir inkluderad i rundan.

http://warded.se/turf/session/06cbe8c4c ... 5d62e133e3

Så ska det bli någon sorts balans i en sådan här medalj, borde inte transitsträckor räknas.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Zontjuven »

Jag plankar nån medalj från gc.

Turfstreaker och Sessionstreaker i olika valörer

Turfstreaker. Antal dagar på raken man tagit minst en zon.
Sessionstreaker. Antal dagar på raken man gjort minst en session (5 zoner med minst en timme mellan takes)

Bronze
10 dagar

Silver
50 dagar

Gold
100 dagar

Platina
365 dagar

Fortsättning med fler antal dagar kan byggas på.








Sent from my iPad using Tapatalk
Fd världsmästare i TURF
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Skuggvarg »

"Uppgraderad" Dark Ninja (Dark Ninja Master?)
Ta tio zoner mellan 02.00 och 04.00 (eller kanske 03.00 i alla fall?). För folk som gillar att nattuggla. ;)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
Locked

Return to “Förslag”