Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DIProgan »

Trollpudding wrote:Jag tycker att man borde ha nivåer på medaljer som Order of Aquamen och Ghost Minute. I dagsläget har vi ett jätteavancerat system (typ) med flaggade zoner med sina egna symboler och allt, och vad är nyttan? Ta en enda, en enda gång, så har du medaljen och hela systemet är numera värdelöst för den användaren. Det vore kul om det vidareutvecklades. :)
Det var 15 dagar sedan det dök upp en text på framsidan av turfgame.com som säger just att utvecklingen av Turf går mot mer varierade medaljer och zon-attribut snarare än ständigt fler zoner.
Running the third-party project https://turfbridge.com
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by MictheGreat »

Ser att jag hamnat rätt i mina tankar här, jag tycker man ska kunna ta medaljerna flera gånger om och att det då står en siffra vid medaljen som anger hur många gånger man tagit den. För att inte det ska bli helt kaos bör man kanske begränsa att alla medaljer kan tas max en gång per omgång.

Då blir det ju plötsligt värt nåt igen att försöka sig på en greed-100, Order of Aquamen, staminator osv.

Sen måste ju då även statistikdelen uppdateras så man lätt kan se topplista över de som tagit flest av en medalj, men även sånt som redan idag inte går att se tyvärr som hur förra omgången slutade i en region.

På samma sätt bör Turf och API hålla reda på antal tagna unika zoner - i omgången! Det ger också motivation till att ta de lite besvärliga zonerna oftare.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by hazzard »

MictheGreat ja alla medaljer tycker jag att man ska kunna ta igen och en siffra ska visa x antal gånger man tagit vore inte helt fel.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vintentina »

Vet inte om det redan finns med i tråden men en Eager nånting på 10 minuter vore inte fel. Eagle, Cheetah eller nåt i den stilen. Jag är nere på 11:56 på min bäversträcka, och då hade jag 21 sekunder taketid.
huygens
Posts: 2
Joined: 22 Jul 2015 10:28
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by huygens »

Hej!

Jag har inte sett nedanstående förslag i tråden:

Turfaren har tagit "region medal" i mer än en region.
Namnförslag på ovanstående:
Bi-region medal: turfaren har tagit "region medal" i två olika regioner.
Tri-region medal: turfaren har tagit "region medal" i tre olika regioner.
Och så vidare.

På samma sätt, medaljer för att ha tagit "country medal" i mer än ett land.

Det skulle onekligen öka aktiviteten när hardcore-turfare ger sig ut till andra regioner för att knipa ovanstående medaljer.

Ut tut.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Maqqan »

Bra idé, kan bli kul

Tapatalking with Sony Z2
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vintentina »

Kul idé och kanske ett bra sätt att få lite spridning, man kan ju tänka sig folk som av taktiska skäl åker till exempelvis England och värvar några nya spelare för att få fem personer på topplistan och sedan turfar järnet. Om två år slipper vi ju roamingavgifterna!
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DaddyKing »

Trainspotting! Inget jag sysslar på det sätt som man vanligtvis förknippar det med men lik väl som det finns zoner på kyrkogårdar och i vatten som ger oss medaljer kan jag tänka mig att jaga 10, 25, 50 och kanske 100 järnvägsstationszoner och få medalj. Kanske kan de heta X-Train, XXV-Train, L-Train och C-Train etc?

Tagga stationszoner med en tågsymbol på samma vis som Holy och Water så är vi igång! Vad väntar ni på? Hur ska medaljen se ut tycker ni?
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Marrrs »

DaddyKing wrote:Trainspotting! Inget jag sysslar på det sätt som man vanligtvis förknippar det med men lik väl som det finns zoner på kyrkogårdar och i vatten som ger oss medaljer kan jag tänka mig att jaga 10, 25, 50 och kanske 100 järnvägsstationszoner och få medalj. Kanske kan de heta X-Train, XXV-Train, L-Train och C-Train etc?

Tagga stationszoner med en tågsymbol på samma vis som Holy och Water så är vi igång! Vad väntar ni på? Hur ska medaljen se ut tycker ni?
...och vattentorn! Thirsty 10, 25 osv
8-)
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vintentina »

Vattentornidén gillar jag, tog 4 vattentorn igår! Viktigt att speca om det gäller alla vattentorn eller bara aktiva, det finns ju flera orter som har gjort bostäder av sina gamla vattentorn.
Locked

Return to “Förslag”