Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Ememel »

Zontjuven wrote:
Ememel wrote:Rainbow warrior (varning för att den heter som Greenpeaces fartyg)
Alternativ 1: Under en session ska tio på varandra följande tagna zoner tas från tio olika spelare
Alternativ 2: Under en session ska zoner tas från minst femton (tjugo?) olika turfare.

Personligen är jag mest för alternativ 1.
Gillar den!

Vad sägs om dessa då?

PentaBeaver/Weasel. Bäver eller Vessla i fem olika regioner

DecaBeaver/Weasel. Bäver eller Vessla i tio olika regioner

Image

Image
Jag gillar! Vissa orter är onekligen lättare än andra att ta bäver/vessla, men för pentabeaver/etc. blir det nästan lika drygt för alla.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Isengrim »

Bombinan wrote:Det händer ju tyvärr inte så ofta att det är en tjej i toppen vad jag vet. Men så klart ska turf vara jämställt och ett turfguld får man nog bara drömma om ;)
Tyvärr så är det nog så för de flesta att guld bara får vara en dröm. Man får helt enkelt nöja sig med att jäklas med folk och ta deras zoner :lol:
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Bombina »

Det är vi nog rätt så bra på båda två :D
Guest

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Guest »

Medaljer som jag skulle vilja se och som jag tror utevecklar spelet. Såg inte dess i listan om jag inte missade dem;)

* 1-3 plats medalj på regionnivå varje månad. Motiverar fler att kämpa även på lägre nivåer än de extrema som tävlar i toppen. Fler som inte ger upp och lägger ner halva månaden. Och såna medaljer finns i de flesta sporter.

* Vet inte om jag kanske så ngt liknande men en medalj för att hålla minst100z i en viss tid. Några timmar eller ett dygn.

*
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Jojje »

Det har säkerligen tagits upp tidigare, men distans-medaljer vill jag se! Hade varit grymt med en jordklotsmedalj när man turfat 4000mil t.ex. (ett varv runt jorden). Exakt avstånd: 40 075,02 km (runt ekvatorn)
Bara en zon till
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Wallen »

Medalj för hur många regioner man varit regionslord i. Det är ju en sak att ta en zon i en region när man passerar men en helt annan att ta så pass många zoner så man får kronan.
Går att ha medaljen i flera steg typ 3, 6 och 10 eller 5, 10 och15 eller annat beroende på hur svår man vill göra det att nå guld.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Wallen »

Finns säkert på förslag redan men skriver ändå då jag inte orkar leta....
Weasel finns för tid på 10 zoner men jag skulle vilja se medeldistans och maraton också + kanske något däremellan. dvs få medalj om man går under en viss tid på 25, 50 och 100 zoner.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Isengrim »

Wallen wrote:Finns säkert på förslag redan men skriver ändå då jag inte orkar leta....
Weasel finns för tid på 10 zoner men jag skulle vilja se medeldistans och maraton också + kanske något däremellan. dvs få medalj om man går under en viss tid på 25, 50 och 100 zoner.
Lysande förslag!
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SaLa »

Nu när vi är lite mer internationella så kanske det är dags för två till regionsmedaljer?
Sverige har 21 regioner, Holland 12, Sydkorea 15, Danmark 5, Norge 5, Finland 6 eller 7, så det finns en hel del regioner att besöka.

25 regioner
50 regioner

Verkade dock vara klurigt att fortsätta med grekiska namn (http://en.wikipedia.org/wiki/Numeral_prefix)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Dacop »

Ett förslag för att motivera till mer aktivitet under slutet av omgången - en spurtmedalj i tre valörer som tilldelas dem som tagit flest zoner (alt. mest poäng) under omgångens tre sista dygn.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Locked

Return to “Förslag”