Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 14:17, edited 1 time in total.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 14:18, edited 1 time in total.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tomtebloss »

Nya är på gång.
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Ememel »

Pendulum
Bytt region (med nya regionregler) minst fem (tre?) gånger under en omgång.

+1 på spurtmedalj
+1 på antal revisits. Om man har samma steg som för vanliga takes finns det något för alla.
+1 på superexplorer FÖRUTSATT att den ersätter de tidigare medaljerna
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by affanicaffan »

Guest wrote: * 1-3 plats medalj på regionnivå varje månad. Motiverar fler att kämpa även på lägre nivåer än de extrema som tävlar i toppen. Fler som inte ger upp och lägger ner halva månaden. Och såna medaljer finns i de flesta sporter.
*
Definitivt +1 på detta förslag!!!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by UrbanGeeks »

Det är alltid kul att få en ny medalj, men det vore ännu roligare om den presenterades lite snyggare än med en text som säger var i appen man kan se den, speciellt då det är en liten fördröjning innan den dyker upp i appen.

För att förhöja känslan vid själva ögonblicket man tar medaljen så tycker jag att medaljen borde visas på en mäktig sköld, precis som när man går upp i level. Det skulle kunna stå "New Medal" och så en stor bild på medaljen under.
Last edited by UrbanGeeks on 31 Dec 2012 08:20, edited 1 time in total.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by affanicaffan »

UrbanGeeks wrote:Det är alltid kul att få en ny medalj, men det vore kul om den presenterades lite snyggare än med en text som säger var i appen man kan se den, speciellt då det är en liten fördröjning innan den dyker upp i appen.

För att förhöja känslan vid själva ögonblicket man tar medaljen så tycker jag att medaljen borde visas på en mäktig sköld, precis som när man går upp i level. Det skulle kunna stå "New Medal" och så en stor bild på medaljen under.
+1, åtminstone så borde namnet på medaljen vara med!

Gå till menyn och kolla vilken? Aint nobody got time for dat! :lol:
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 16:56, edited 1 time in total.
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Mazarin »

Tydligen så postade jag i fel tråd förut... så på begäran flyttar jag inlägget hit.

Regionsutforskarmedalj

Anledning: Känner att det behövs en annan typ av explorermedalj än att bara besöka regioner och ta en zon. Vill gärna att det ska vara lite svårt att ta den så att man har något att sträva efter. Så att det blir lite av en bedrift eller äventyr att ta den. Och även för att det är lite annan typ av turfning, jag menar det finns ju annat än enbart poängplock som är kul också.

Hur: Tänkte att man skulle ta alla zoner i en region (såg precis att precis det förslaget fanns, tydligen fler som är inne på samma spår), men regionerna har ju lite olika mängd zoner så det kan ju bli väldigt skevt. Allt från superlätt till omöjligt...
...så jag tänkte att om man väljer ut 100 zoner i regionen som måste besökas. Då kan man plocka in ett gäng turistmål, några vackra zoner, plus ett gäng svåra zoner, inklusive en och annan vattenzon. Då kommer medaljen att vara precis lika svår att ta hela tiden. Varken inflation eller deflation av svårigheten. Plus att olika regioner blir ungefär lika svåra.

Namn: Har egentligen inget bra namnförslag så om någon kommer på något så är det fritt fram. Det enda jag kom att tänka på så var det att i och med att det skulle vara ett äventyr eller utmaning så skulle man kalla det för just det, typ Stockholm Challenge eller Gotland Adventure.

Utseende: Kan egentligen se ut hur som helst, men ett landskapsvapen är ju alltid snyggt...
Skane_Tiny.png
Skane_Tiny.png (10.09 KiB) Viewed 4012 times
BTW: Det skulle vara kul att ha topplistor över antal besökta zoner också (precis som för poängen fast inte per omgång alltså per World, per Country och per Region).
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Snusmumriken »

Mazarin wrote: Regionsutforskarmedalj ....

... Vill gärna att det ska vara lite svårt att ta den så att man har något att sträva efter. Så att det blir lite av en bedrift eller äventyr att ta den. Och även för att det är lite annan typ av turfning, jag menar det finns ju annat än enbart poängplock som är kul också....

...Namn: ... typ Stockholm Challenge eller Gotland Adventure.
Åhh sådana medaljerna vill jag ha :D - semestern blir inplanerad för flera år framöver :lol:
(klippte lite i inlägget för att spara plats...)
Locked

Return to “Förslag”