Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DIProgan »

caisesiume wrote:Distancer
Denna medalj finns Isåfall i olika versioner: 10, 100, 500, 1000, 5000, 10000, 15000, 25000, 50000, 100000kilometer
För all del men det känns inte så mycket som en prestation när huvuddelen av avstånden kommer genom bil, tåg eller flyg. Sitta still o håva in liksom.
caisesiume wrote:Crown winner
Denna medalj får man om man har kronan när rounden slutar
Gillar't bra sätt o sätta lite sprätt på omgångens avslut även om medaljer o annat är avgjort.
caisesiume wrote:Exetreme waterman
Denna medalj går till den som har tagit 25 olika zoner i vatten
Nja gillar det inte utan o ha någon bra formulering. Det kanske är för att det är vinter men det känns som bada ska va mer en engångs grejj i Turf.
caisesiume wrote:Lightspeed
Medaljen går till den snabba personen som lyckas ta 10zoner på13minuter
Allt för lik Weasel. Det tidigare förslaget att visa tiden man har på ens Beaver/Weasel medalj kändes bättre.
caisesiume wrote:Sweet picker
Medaljen går till den som tar 25zoner i 7dagar i följd
Javisst, lite riktig stamina. Hur kom du på namnet?
caisesiume wrote:Fantastic turfing
Denna medalj går till den som turfat varje timme i 48 timmar i följd
Ska du ha död på folk :P Jag känner att 48 timmar inte är en hälsosam siffra och vill helst hålla medaljerna på nivåer som åtminstone mestadels är sunda. El Staminatore hade jag nog inte gett tummen upp för själv.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
caisesiume
Posts: 53
Joined: 27 Oct 2013 13:30
Country: Sweden
Location: In a Zone Somewhere
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by caisesiume »

Har ett förslag till :idea: :lol: :D

Travel medal
Går till den som tagit 4zoner i 5olika länder
flyget
Posts: 8
Joined: 19 Nov 2013 18:12
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by flyget »

Jag citerar en del av mitt inlägg från tråden medaljer, då jag inte kände till den här tråden när jag skrev det.
Men jag tänkte mig en medalj som fokuserar på en enskild zon, det kan alltså vara vilken som helst. Man ska få medaljen då man har tagit en viss zon x antal gånger, kanske i samma steg som greed-medaljen? 10, 20, 30, 40, 50, 75, 100, 150, 200, 250, förslagsvis så kan den fortsätta ända till 500 eller 1000?
Och en utökning på Aquaman, att man tar endera flera unika zoner i vattnet eller att man tar x antal zoner i vattnet.
Den första medaljen skulle kunna kallas tjurskallig, att man ger sig på samma zon igen trots att man vet att den kommer bli tagen. ;)
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by popeye »

flyget wrote:Jag citerar en del av mitt inlägg från tråden medaljer, då jag inte kände till den här tråden när jag skrev det.
Men jag tänkte mig en medalj som fokuserar på en enskild zon, det kan alltså vara vilken som helst. Man ska få medaljen då man har tagit en viss zon x antal gånger, kanske i samma steg som greed-medaljen? 10, 20, 30, 40, 50, 75, 100, 150, 200, 250, förslagsvis så kan den fortsätta ända till 500 eller 1000?
Lade ett förslag på en greed-zone medalj för ett tag sedan en medalj när man tagit samma zon 1000ggr, får väl lägga nytt förslag när jag närmar mig 1500ggr 8-)
Image
Bultmix

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Bultmix »

Det finns aspekter av Turf som är knepiga för oss i områden med få turfare. Om ingen tar zonerna, så återstår revisit, dag ut och dag in. Det är lätt att tappa gnistan, med sjunkande PPH.
Jag tänker mig en medaljserie som är omöjlig (eller i alla fall svår) för turfartäta områden. :lol:

GreenKeeper
Varje kalenderdag ska 5 (3?) zoner återbesökas (revisit) om man gör det ett tillräckligt antal dagar i följd så får man:
15 dagar - Novice GreenKeeper
30 dagar - Capable "
45 dagar - Master "
60 dagar - Lunatic "

Vill man göra den lite snällare så gäller 12 av 15 kalenderdagar för Novice GreenKeeper osv.
Det gäller ju att planera sitt turfande vid omgångens slut så att du kan återbesöka zonerna på förmiddagen.
Har du otur blir du av med även värsta mullezonen till någon turist. :cry:
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Jimo »

Föreslår att Bonaza och eventmedalj delas ut vid första deltagande och sedan ersätts med en medalj vid 10 gånger, 50 gånger och 100 gångers deltagande.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DIProgan »

Jimo wrote:Föreslår att Bonaza och eventmedalj delas ut vid första deltagande och sedan ersätts med en medalj vid 10 gånger, 50 gånger och 100 gångers deltagande.
Håller med fast slå ihop Bonanza och Event medaljerna och gör nya valörer vid 1, 5, 10, 20
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Snusmumriken »

DIProgan wrote:
Jimo wrote:Föreslår att Bonaza och eventmedalj delas ut vid första deltagande och sedan ersätts med en medalj vid 10 gånger, 50 gånger och 100 gångers deltagande.
Håller med fast slå ihop Bonanza och Event medaljerna och gör nya valörer vid 1, 5, 10, 20
Ja jag tycker också det kan vara uppgraderingsmedaljer vad gäller deltagende i event och Bonanzor. Fast kanske inte då det gäller placeringsmedaljerna vid Bonazorna utan de kan hanteras som vanliga placeringsmedaljer (1:a, 2:a, 3:a alltså), dvs så att de syns och finns kvar var och en för sig.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DIProgan »

Snusmumriken wrote:
DIProgan wrote:
Jimo wrote:Föreslår att Bonaza och eventmedalj delas ut vid första deltagande och sedan ersätts med en medalj vid 10 gånger, 50 gånger och 100 gångers deltagande.
Håller med fast slå ihop Bonanza och Event medaljerna och gör nya valörer vid 1, 5, 10, 20
Ja jag tycker också det kan vara uppgraderingsmedaljer vad gäller deltagende i event och Bonanzor. Fast kanske inte då det gäller placeringsmedaljerna vid Bonazorna utan de kan hanteras som vanliga placeringsmedaljer (1:a, 2:a, 3:a alltså), dvs så att de syns och finns kvar var och en för sig.
Håller med, tänkte på deltagarmedaljerna
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Westeras »

Dags att uppdatera Takes-medaljerna. Idag slutar de vid 25.000 men det är flera som tagit fler än 30.000

Take-30.000
Take-35.000
Take-40.000
Take-45.000
Locked

Return to “Förslag”