[BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

[BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by kaninmage »

Jag var uppe i sthlm i helgen och passade på att ta zoner i alla regioner jag körde igenom, både på upp- och nedvägen.

På nedvägen så upptäckte jag dock konstigheter i regionschatten, där jag ibland såg (nya) meddelande från Skåneregionen tillsammans med meddelande från den region jag befann mig i för tillfället.

Utöver detta så verkar det som att ett meddelande som jag skrev i södermanlandschatten sågs av i alla fall en användare i skånechatten.

Sammanfattning:
2012-11-04, 13:01: Jag befinner mig i Södermanlandchatten och ser överraskande ett meddelande skrivet av tremorbalk (känd skåneturfare).
2012-11-04, 13:02: Jag frågar tremorbalk vad han gör i södermanlandchatten.
Screenshot_2012-11-04-13-04-51.jpg
Screenshot_2012-11-04-13-04-51.jpg (222.24 KiB) Viewed 3237 times
2012-11-04, 13:08: När jag inte får något svar startar jag om Turf och öppnar upp chatten igen, tremorbalks meddelande är borta men mitt chattinlägg finns kvar i södermanlandchatten.
2012-11-04: 13:26: Startar upp Turf igen och går in i Södermanlandchatten, ser nu 2st meddelande från jini (även han känd skåneturfare) avsedda för tremorbalk, dessa försvinner efter en omstart av Turf.
Screenshot_2012-11-04-13-26-00.jpg
Screenshot_2012-11-04-13-26-00.jpg (231.81 KiB) Viewed 3237 times
2012-11-04: 18:56: Jag är tillbaka i skånechatten och ser att de tre meddelandena som jag tillfälligt såg tidigare ligger i skånechatten, PLUS ett meddelande från jini som svar på meddelandet jag skrev när jag var i södermanlandchatten. Jini (som hela tiden befunnit sig i skånechatten) såg alltså det meddelandet jag skrev i södermanlandchatten.
Screenshot_2012-11-04-18-56-07.jpg
Screenshot_2012-11-04-18-56-07.jpg (246.23 KiB) Viewed 3237 times
Känns som att "Poängregionen" (där jag hela tiden legat i Skåne) påverkade "Chatregionen" på något sätt.

Problemet känns väldigt lågprio, men ville ändå rapportera. :)

/Kaninmage
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 13:38, edited 1 time in total.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by Drassen »

Okay, intressanta punkter som givetvis måste ses över!
wanwa: I början hade vi bara en stor chatt men det blev en aning plottrigt:) Vissa regioner chattar mer än andra.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
PerA
Posts: 32
Joined: 19 Oct 2012 21:37
Country: Sweden

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by PerA »

Nu har jag också råkat ut för problemet. Är vanligtvis i Östergötland men har nu tagit en zon i Kalmar. Jag ser nu chattinlägg från Östergötland i Kalmar-chatten. Vet inte om det påverkar, men jag har kartan zoomad till linköping (för att övervaka mina vanliga zoner).
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by tomtebloss »

Mmm. Kan intyga att det varit fel ett bra tag nu. Oerhört enerverande.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by affanicaffan »

Västerbottens turfare (speciellt lastbilen och några fler) brukar chatta med chokladapa och några fler i Norrbottens region när de är där och turfar. resultatet brukar då bli att både turfarens hemregion och regionen som turfaren är i kan se meddelanden. Men vi västerbottningar kan inte se vad norrbottens motpart svarar, utan det ser istället ut som att "vår" turfare håller en monolog i västerbottenschatten.

Det lät tydligare i mitt huvud...
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by embeoo »

Ett alternativ till att försöka lösa denna (kanske är knepigt?) och samtidigt ta lite av önskemålet av att välja chattregion själv vore kanske att ha en extra chattflik.

Så om hemregionen är den man tagit flest i och nuvarande region är den man tagit senast i så har man dessa flikar:

online <hemregion> / <hemregion> / <nuvarande region> / sverige / world / online

Om de två regionerna är identiska så visas naturligtvis bara en flik.

Kastade in en filtrerad onlineflik också eftersom det är den possen man är mest intresserad av. Dvs de som är online som har samma hemregion som en själv - oavsett var de är.

Gissar att alla regioners chattmeddelanden kommer i strömmen ändå, så att det inte påverkar dataöverföringen till det sämre?

Sedan är det bara kvar att lösa buggen när man byter nuvarande region utan att passera hem ;-)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by embeoo »

Ok, varken bu eller bä på dubbla regionchattflikar.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 16:58, edited 1 time in total.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: [BUG] Chatmeddelande syns i fel region

Post by Kingslayer »

embeoo wrote:Ett alternativ till att försöka lösa denna (kanske är knepigt?) och samtidigt ta lite av önskemålet av att välja chattregion själv vore kanske att ha en extra chattflik.

Så om hemregionen är den man tagit flest i och nuvarande region är den man tagit senast i så har man dessa flikar:

online <hemregion> / <hemregion> / <nuvarande region> / sverige / world / online

Om de två regionerna är identiska så visas naturligtvis bara en flik.

Kastade in en filtrerad onlineflik också eftersom det är den possen man är mest intresserad av. Dvs de som är online som har samma hemregion som en själv - oavsett var de är.

Gissar att alla regioners chattmeddelanden kommer i strömmen ändå, så att det inte påverkar dataöverföringen till det sämre?

Sedan är det bara kvar att lösa buggen när man byter nuvarande region utan att passera hem ;-)
+1
Post Reply

Return to “Förslag”