Annan färg på blockade zoner

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Annan färg på blockade zoner

Post by popeye »

Skuggvarg wrote:
TBIT wrote:Sådana här detaljer är visserligen viktiga, just nu jobbar utvecklarna bland annat med uppgradering av appen till Google Maps Android API v2 samt gemensam kod för både Android och iPhone:
Drassen wrote:under påsken/nu görs ett större arbete med att skapa en gemensam grund för iphone och android klienterna(samt fler kommande?). Detta gynnar framtida utveckling enormt men kommer inte att synas visuellt för slutanvändaren. Ungefär där ligger vi just nu gällande iphone. Inga datum att ge.

Naturligtvis så kommer uppgraderingen av kart-API:et påverka kartan, vilket kanske även påverkar presentationen av blockade zoner. Lyft gärna denna fråga igen när appen med nya kart-API:et är släppt! (Vilket blir någon gång efter bonanzan.)
Så det blir en omfattande förändring i appen nån gång efter Bonanzan? Busigt! Spännande! Själv ska jag passa på att ta extra många zoner här i Västerås medan många andra är iväg och bonanzar. ;)
Jag kör också i Västerås och det är mycket svårt att se blockade zoner jag tror att BLÅ färg skulle synas bra (även i pro-mode) grön syns ju :)
Kan jag/vi (flera Västeråsare vill nog prova) få bli beta testare på blå blockade zoner ;)
Image
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Annan färg på blockade zoner

Post by Byggaren »

mmm, tydligare färgkod för blockad zon tack, typ ett kryss eller dylikt.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Annan färg på blockade zoner

Post by GuteLappen »

+1

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Annan färg på blockade zoner

Post by Jimo »

ToDo eller Nekat? Dags att ta ställning....
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Annan färg på blockade zoner

Post by SunYour »

det arbetas på att implementera turf mot ett helt nytt API, och när det är stabilt kan nog liknande frågeställningar komma att bli aktuella.
Tills dess får vi nog allt sitta still i båten och vänta :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Förslag”