[FÖRSLAG] Lagtävling

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Lagtävling

Post by Arias »

någon måste ju vara med mig :(

annars kör vi alla mot Arias, ni har inte en chans..
Image
ndiwa
Posts: 10
Joined: 01 Oct 2010 12:25

Re: Lagtävling

Post by ndiwa »

jag kollar mest på global. Trodde fram tills nu att den va region. Positiv överraskning:p
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Lagtävling

Post by eddyueue »

Kollar region i genomsnitt varannan dag. Lagtävling verkar sjukt kul, hur den än blir, så länge man får turfa tillsammans <3
VICX
Posts: 16
Joined: 04 Oct 2010 16:31

Re: Lagtävling

Post by VICX »

Jojje167 wrote:
Andreas wrote:Då vill jag först veta: helt ärligt, hur många brukar kolla region i topplistan?
Inte så speciellt ofta, men ligger man inte högt upp på toplist (typ top20) så kollar man nog mer på regionen för att tävla mot de som man har mer chans mot. Det är vad jag tror.
Precis så gjorde jag i alla fall, när jag var ny. Inte längre ;)
Image
User avatar
mole
Posts: 11
Joined: 16 Sep 2010 15:32
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Lagtävling

Post by mole »

jag kollar bara region eftersom man bor i göteborg. vi är ju inte så många den listan så blir en mer realistisk utmaning om man är en casual-turfare som oftast tar zoner på väg till någonting annat. lag hade varit grymt bra!
HTC Desire (Android 2.2)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Lagtävling

Post by Drassen »

Ok...men bra att höra att regionfunktionen används iaf...va ju en del jobb med att fixa den å man vet aldrig om folk VERKLIGEN vill ha en funktion när den väl införs:)

Hmm, lag har vi faktiskt pratat om en hel del. finns en massa olika sätt man kan lösa de på, men det kommer nog dröja ett tag innan det införs.

Dels för att det finns en risk att man går ihop i samma lag och på så sätt tar bort tävlingen mot varandra och därmed tar bort meningen med spelet...om man raljerar lite. Detta kommer dock lösas med att vi får fler användare i framtiden.

Och dels för att vi har begränsad utvecklartid och det finns saker som är mer prioriterade för spelet just nu.

MEN lagspel är mycket intressant och vi har inte glömt det..diskutera gärna vidare:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
madebyme
Posts: 22
Joined: 26 Aug 2010 01:01

Re: Lagtävling

Post by madebyme »

jag kollar region iaf! =)
Bernuz
Posts: 5
Joined: 09 Jul 2011 20:19

Re: [FÖRSLAG] Lagtävling

Post by Bernuz »

jag måste bara ta upp detta förslag till ytan igen då samtliga jag pratat med och visat turf för har kommit med detta som förslag inom loppet av några minuter.

som redan sagt någon stans att detta kanske fungerar bäst på glesbygden men även i större städer borde man kunna lösa det på ett bra sett.

ett lag skulle kunna ha lite krav på sig dock. här e några av mina tankar:
  • alla deltagare måste vara aktiva
  • man måste ha folk från olika regioner (max två från samma region)
  • max 3 (eller 5) spelare totalt
  • måste minst 1 gång varje spelomgång samlas i en zon en gång för att koppla ihop sitt lag (detta blir som en hembas som är svårare att inta)
ja massa förslag kan kommas på men kul att ni är villiga att utveckla


till något helt annat gällande utvecklare... går det inte att släppa moddningen av spelet lite fritt och göra liknande lösa moduler i spelet som kan plockas in efter hand då det utvecklas något bra? jag känner många som nog gärna skulle sätta tändera över något sådant. de kanske inte skulle ta en roll som fast programmerare men att göra någon del över en helg eller liknande tror jag absolut på. vet dock ej hur systemet är uppbyggt nu om detta ens är möjligt.

PS jag kollar med region, enbart nästan då topplistan känns iontaglig i toppen i alla fall
Image
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: [FÖRSLAG] Lagtävling

Post by Leffman »

Lagtävling hade varit lite skoj, framförallt längre fram när det blir fler aktiva deltager.

Regionlistan tittar man ju på om man inte är med i toppen och sloss. Men regionsystemet är inte rättvist och borde vara som i förslaget i tråden nedan vilket skulle medföra mer aktivitet.
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=1 ... 6488#p6488
Post Reply

Return to “Förslag”