OsmAnd (navigationsprogram)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

OsmAnd (navigationsprogram)

Post by LeiLar »

Testade just att lägga in zoner som favoritpunkter i appen OsmAnd. Sedan fick jag röstvägledning på svenska till den punkten. Jag hade valt fotgängarläge (finns för bil och cykel också) och det fungerade riktigt bra. Sedan när jag kom fram så sade Turf 'Taking zone'. OsmAnd finns både som gratis- och betalversion (60:-). Jag har bara tvärkollat detta hittills så jag är mycket intresserad av återkoppling och tips från andra som använder OsmAnd.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: OsmAnd (navigationsprogram)

Post by LeiLar »

Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: OsmAnd (navigationsprogram)

Post by affanicaffan »

Jag såg att umefredrik joggade förbi mitt fönster i morse, har ni fått någon nytta av mina tips? :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: OsmAnd (navigationsprogram)

Post by LeiLar »

affanicaffan wrote:Jag såg att umefredrik joggade förbi mitt fönster i morse, har ni fått någon nytta av mina tips? :)
Inte än. Det har varit mycket nu. :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: OsmAnd (navigationsprogram)

Post by UrbanGeeks »

LeiLar wrote:Testade just att lägga in zoner som favoritpunkter i appen OsmAnd. Sedan fick jag röstvägledning på svenska till den punkten. Jag hade valt fotgängarläge (finns för bil och cykel också) och det fungerade riktigt bra. Sedan när jag kom fram så sade Turf 'Taking zone'. OsmAnd finns både som gratis- och betalversion (60:-). Jag har bara tvärkollat detta hittills så jag är mycket intresserad av återkoppling och tips från andra som använder OsmAnd.
Är du intresserad av navigationsprogram för Turf så tycker jag du ska kolla på Locus också, http://www.locusmap.eu/. Finns som gratis och betal-variant. Det har bra hantering av intressepunkter/Zoner och klarar av att visa zonerna som polygoner så man ser hela dess utbredning.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Sv: OsmAnd (navigationsprogram)

Post by LeiLar »

Låter intressant, tack för tipset!
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Förslag”