Zone blocked for another 'n' minutes.

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by LeiLar »

Min Nexus 7 är så pass stor att jag normalt har den nerpackad och har hörlurar kopplade till den. Det funkar för det mesta alldeles utmärkt. Men ännu utmärktare vore det om jag fick reda på att den zon jag står i är blockerad. Som det är nu så hör jag 'Taking zone' och sedan står jag och väntar. När jag väntat länge inser jag att något är fel; jag packar upp min Nexus 7 och ser att zonen är blockerad i ytterligare t.ex. 16 minuter. Så kunde man inte få meddelandet 'Zone blocked for another 'n' minutes.' i stället för 'Taking zone'? Här uppe i Umeå har det varit småkallt på sista tiden så jag föredrar att ha vantarna på så mycket som möjligt.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by TBIT »

Hej och tack för din rapport! Du är inte den första som upptäcker detta och jag håller absolut med dig om att det borde gå att få mer återkoppling via hörlurarna.

(Detta bör ha diskuterats tidigare här men jag prioriterar inte att leta rätt det just nu.)
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by Ememel »

Så vitt jag vet är det något som utecklarna vill, men problemet är att inställningarna som gör Jossans röst till "Turf"-röst har försvunnit. Det innebär att nya meddelanden kommer att få en annan karaktär än de som finns idag.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by affanicaffan »

Tips: ICA Maxi i Umeå har extrapris på http://www.icamaxihemochfritid.se/smart ... c-657.aspx turfvantar, skynda fynda, köpte ett par för några dagar sedan och är MYCKET nöjd! Endast 50 kronor :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by TBIT »

affanicaffan wrote:Tips: ICA Maxi i Umeå har extrapris på http://www.icamaxihemochfritid.se/smart ... c-657.aspx turfvantar, skynda fynda, köpte ett par för några dagar sedan och är MYCKET nöjd! Endast 50 kronor :)
Detta kanske skulle varit ett PM? Eller separat tråd? :-)
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
PerA
Posts: 32
Joined: 19 Oct 2012 21:37
Country: Sweden

Re: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by PerA »

Ememel wrote:Så vitt jag vet är det något som utecklarna vill, men problemet är att inställningarna som gör Jossans röst till "Turf"-röst har försvunnit. Det innebär att nya meddelanden kommer att få en annan karaktär än de som finns idag.
Varför då inte spela in alla ljud på nytt? Så många är det ju inte tal om. :)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by affanicaffan »

TBIT wrote:
affanicaffan wrote:Tips: ICA Maxi i Umeå har extrapris på http://www.icamaxihemochfritid.se/smart ... c-657.aspx turfvantar, skynda fynda, köpte ett par för några dagar sedan och är MYCKET nöjd! Endast 50 kronor :)
Detta kanske skulle varit ett PM? Eller separat tråd? :-)
Förlåt förlåt ;) :P ska inte hända så väldigt många gånger till ;)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by LeiLar »

På tal om återkoppling via högtalaren så saknar jag sådan när jag gör en re-visit. Ett litet 'Re-visiting zone' vore inte så dumt. Nu måste jag "packa upp" min Nexus 7 för att förvissa mig om att jag verkligen står inne i zonen. I-landsproblem? Jomenvisst! :-)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Zone blocked for another 'n' minutes.

Post by Jimo »

Jag har tagit upp detta i tråden "lär kvinnan zone blocked" (kanske inte exakt citerat).

När man turfat ett tag vet man vart zonerna är och man kan turfa med släckt skärm men det blir inte helt smidigt om det inte läggs till mer ljudlig information när man turfar

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Post Reply

Return to “Förslag”