Två irritationsmoment som folk har klagat på

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by StarDust »

När man väl börjat lära sig var zonerna är så tittar man inte så ofta i appen, utan lyssnar på meddelandena. Det är ju jättebra! :D Fast det vore bra om man hörde vad som sas också. :(
Folk klagade tidigare att med vissa telefoner så kunde man inte höra ljudet från Turf via mediakanalen och då ändrade ni kanal till notifieringar. Bra ansåg vissa, kasst ansåg andra.
Här är ett par problem som dykt upp efter ändringen:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... d&start=10
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... jud#p29384
Det finns ett par till vet jag men orkade inte leta mer.

Mitt förslag är att ändra det till att man kan välja var ljudet går genom. Det kanske kräver en omstart av appen om man ska växla, men låt gå, ingen kommer att växla det här tre gånger om dagen direkt.

Jag har i princip slutat lyssna på ljudböcker för att ljudet stängdes av hela tiden och man missade bitar av boken då. Nu när jag skaffat BT-mottagare (MW600) så hör jag knappt något meddelande för att ljudet stängs inte av, av någon anledning, och musiken kör över meddelandena. Jag skulle kunna höja volymen på notifieringar men då skulle folk vända sig om och undra varför jag står här med en skrikande mobil fastmonterad till cykeln. Reklam för Turf, men jäkligt skämmigt. ;)

Det andra irritationsmomentet är något som ligger i Todo sedan ett par år tillbaka. Många väntar med spänning på att Turf ska bli en systemprocess.
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=10&t=706

Detta är två saker av väldigt stor vikt som jag tror många skulle vilja se i nästa släpp. :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by Jojje »

Instämmer till fullo! Dessa två saker skulle göra turfningen mycket bättre. Faktiskt!
Bara en zon till
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by Spix »

Håller med. Dessa är nog de två största irritationsmomenten i turf för tillfället.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by Cee »

Jag råkar också ut för det med blåtandslurarna. Min GPS är lite sådär vissa dagar så jag måste ofta slå på skärmen för att se att jag verkligen står i zonen eller om jag trillat ur den och i så fall åt vilket håll jag halkat ur. Har jag musik eller en ljudbok igång så är det nästan helt omöjligt att höra ljudet. Har inte forskat i om jag kan höja det mer själv, men det låter bra både ur högtalare och vanliga trådade lurar i vanliga fall.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by Jimo »

Lite ot men mobiler som skriker ut "zone taken" är väl inte det minsta skämmigt, tvärtom!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by NewDawn »

Jag håller med om att det jag är mest missnöjd/minst nöjd med är hur ljudet fungerar. Eftersom jag gärna har en ljudbok igång i mina hörlurar så är det irriterande när ljudet försvinner helt under tiden man hör "taking zone/leaving zone/ zone taken".

Jag kan se två tänkbara lösningar:
Man hör turf och media samtidigt. (Som det gjorde tidigare)
Media pausar under tiden turf tar en zon. (På liknande sätt det fungerar när man får ett telefonsamtal)
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by Cee »

Att ni missar delar i ljudboken låter skumt. Om ett ljud bryter ett annat så ska det första pausas, inte bara tystas tillfälligt samtidigt som tiden tickar. När jag har kört musik eller talbok i blandade appar med ett trådat headset så pausar det alltid när Turf spelar (min ljudbok-app backar tom några sekunder beroende på hur lång pausen var) ett ljud. Kör jag BT så hör jag allt samtidigt, dock så är Turf väldigt lågt.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by StarDust »

För mig och några andra så pausas inte medialjudet när Turf-notifieringar kommer... Ringer det eller liknande så pausas det.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by NewDawn »

Cee wrote:Att ni missar delar i ljudboken låter skumt. Om ett ljud bryter ett annat så ska det första pausas, inte bara tystas tillfälligt samtidigt som tiden tickar. När jag har kört musik eller talbok i blandade appar med ett trådat headset så pausar det alltid när Turf spelar (min ljudbok-app backar tom några sekunder beroende på hur lång pausen var) ett ljud. Kör jag BT så hör jag allt samtidigt, dock så är Turf väldigt lågt.
Hmm, det är ju positivt att det fungerar så bra för dej (och fler?) Vad beror det på? Är det en inställning i turf jag inte inser? Beror det på spelaren? (Jag har provat flera olika med samma resultat - kör mest med Winamp) Beror det på mobilen eller OS:et? (Jag kör ICS på Sony Ericsson Xperia) Tillgängligt minne? Något annat?

Det vore väldigt bra om det gick att lösa på något sätt.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Post by Cee »

NewDawn wrote:
Cee wrote:Att ni missar delar i ljudboken låter skumt. Om ett ljud bryter ett annat så ska det första pausas, inte bara tystas tillfälligt samtidigt som tiden tickar. När jag har kört musik eller talbok i blandade appar med ett trådat headset så pausar det alltid när Turf spelar (min ljudbok-app backar tom några sekunder beroende på hur lång pausen var) ett ljud. Kör jag BT så hör jag allt samtidigt, dock så är Turf väldigt lågt.
Hmm, det är ju positivt att det fungerar så bra för dej (och fler?) Vad beror det på? Är det en inställning i turf jag inte inser? Beror det på spelaren? (Jag har provat flera olika med samma resultat - kör mest med Winamp) Beror det på mobilen eller OS:et? (Jag kör ICS på Sony Ericsson Xperia) Tillgängligt minne? Något annat?

Det vore väldigt bra om det gick att lösa på något sätt.
Har du testat denna? https://play.google.com/store/apps/deta ... bookplayer

Den backar boken i upp till 30 sekunder när något annat ljud har tagit över kanalen. Det fungerar ihop med Turf när jag har mina trådade lurar, med blåtanden hör jag Turf lite vagt i bakgrunden.
Post Reply

Return to “Förslag”