Två irritationsmoment som folk har klagat på

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

StarDust
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Två irritationsmoment som folk har klagat på

Postby StarDust » 15 May 2013, 13:46

Problemet med BT består dock och det känns lite farligt att ha mobilen på cykeln och lurar kopplade direkt i mobilen.
Jag ser att den enda lösningen är att man kan välja om man vill att Turf ska köras via mediakanalen eller via notifieringar. Jag tror inte att det är många rader som måste läggas till för att fixa det...
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"

NewDawn

Postby NewDawn » 15 May 2013, 14:03

Det tror jag inte. Jag gör ett försök med den.

AJ_

Postby AJ_ » 18 May 2013, 01:36

Vilket issue ska man rösta på? #17 för bakgrundsprocess men jag hittar inget för ljudet.

Håller med om att det här är de två största problemen i dagligt turfande.
Jag kör nu ofta ingress och nätradio samtidigt som jag turfar. Ljudet i BT-lurar. Ingress-appen i förgrunden eftersom man behöver pilla mest med det samt att Ingress inte har något bakgrundsläge. Ljudet från Turf hör jag oftast inte alls, men ibland som en viskning i bakgrunden. Att höja volymen på notifieringar vill jag inte eftersom jag då riskerar att cykla omkull när en annan notifiering tutar på full volym. :-/

Eftersom ljudet inte går att lita på, toast-meddelanden är superlätta att missa och Turf allt som oftast dör p.g.a. minnesbrist måste jag nästan alltid växla till Turf när jag kommer i närheten av en zon om jag vill ta den. Vänta på att Turf ska starta om den dog, ibland helt från början, och ibland bara på GPS:en (som Turf hanterar sämre än andra appar), vänta på takeover, och sedan vänta på att Ingress ska ladda igen om den dog p.g.a. minnesbrist när Turf startade.

Ibland tröttnar jag på strulet med Turf och kör bara Ingress, och ibland tröttnar jag på allt pillande med med Ingress och kör bara Turf.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping

NewDawn

Postby NewDawn » 20 May 2013, 17:09

Att ni missar delar i ljudboken låter skumt. Om ett ljud bryter ett annat så ska det första pausas, inte bara tystas tillfälligt samtidigt som tiden tickar. När jag har kört musik eller talbok i blandade appar med ett trådat headset så pausar det alltid när Turf spelar (min ljudbok-app backar tom några sekunder beroende på hur lång pausen var) ett ljud. Kör jag BT så hör jag allt samtidigt, dock så är Turf väldigt lågt.
Hmm, det är ju positivt att det fungerar så bra för dej (och fler?) Vad beror det på? Är det en inställning i turf jag inte inser? Beror det på spelaren? (Jag har provat flera olika med samma resultat - kör mest med Winamp) Beror det på mobilen eller OS:et? (Jag kör ICS på Sony Ericsson Xperia) Tillgängligt minne? Något annat?

Det vore väldigt bra om det gick att lösa på något sätt.
Har du testat denna? https://play.google.com/store/apps/deta ... bookplayer

Den backar boken i upp till 30 sekunder när något annat ljud har tagit över kanalen. Det fungerar ihop med Turf när jag har mina trådade lurar, med blåtanden hör jag Turf lite vagt i bakgrunden.
Jag har nu testat denna spelare några sessioner och den löser inte problemet. Talboken tystnar medan turf tar en zon men den går vidare i bakgrunden och jag missar det som sägs. Jag gillar dock spelaren för den passar bättre för talböcker än vad andra spelare gör men den pausar som sagt inte när turf tar en zon. Det kan bli riktigt irriterande ibland om jag turfgubben 'snurrar runt' och går ut och in i zonen ett antal gånger. Det kan bli flera 'taking zone/leaving zone'. Däremot pausar den som den ska om någon ringer upp mej på telefonen.

Någon annan som har ett tips?

Return to “Förslag”