Tidsmarkering för blockade zoner

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Tidsmarkering för blockade zoner

Post by Isengrim »

Det beror nog väldigt mycket på var man turfar. Känns inte som jag har det behovet iaf. Men hade man turfat nånstans där det är mycket zoner på en koncentrerad yta och några aktiva turfare så kanske man hade tänkt annorlunda. Känns lixom inte lika aktuellt när man har ett snitt per zon på över 5 min och det när jag cyklar.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Sv: Tidsmarkering för blockade zoner

Post by Isengrim »

Snusmumriken wrote:
Blabert wrote:Eftersom alla är så positiva så måste ju någon gå mot strömmen... Varför ska allt vara så mycket lättare hela tiden? Är det så svårt att klicka på en zon och se blocktiden?
Ja faktiskt behöver det bli lite lättare Blabert för det är en så fasligt liten storlek på siffrorna - trots att de blev yttepyttelite större i senaste utgåvan - så man/jag ser ändå inte vad det står och "läser" fel hela tiden och kommer till blockade zoner. Så jag gillar verkligen idén med en tydligare hänvisning till att zonen är blockad och en hint om hur länge. Snabb och tydlig information blir mer och mer angeläget då spelet blir snabbare då fler turfar och då zonerna läggs tätare. Men det utesluter ju inte att siffrorna på blocktiden kan göras minst fyra gånger så stora som de är nu i alla fall :-)
Kan bara hålla med om siffrorna, det blev bättre men det är fortfarande inte bra. Väljer man ett "kul" typsnitt så kanske man får tänka på att göra det stort nog så det är tydligt ändå. Minns ju när jag gjorde en revisitblock mot Freezeman och han valde att vända och gå där ifrån fast han hade kommit fram med mindre än 2 min kvar på blocken, nu han jag ifatt honom ändå och visade honom en smidigare väg upp till den zonen :D
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Tidsmarkering för blockade zoner

Post by Jimo »

Jag har tänkt om och jag tror det blir för plottrigt på kartan, iaf i Västerås. Dock hade det underlättat i Västerås. Jag lägger istället kraften på att få Jossan att kunna säga "Zone blocked for another X minutes" :-)
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Sv: Tidsmarkering för blockade zoner

Post by Bluebirch »

Jimo wrote:Jag har tänkt om och jag tror det blir för plottrigt på kartan, iaf i Västerås. Dock hade det underlättat i Västerås. Jag lägger istället kraften på att få Jossan att kunna säga "Zone blocked for another X minutes" :-)
Gör man det hela beroende av zoomningsgraden behöver det inte bli plottrigt, dvs zooma in för att se dem.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Tidsmarkering för blockade zoner

Post by Nattkryp »

Skulle vara smidigt när det är flera på samma område som har blockat. Annars om det bara är en eller två går det ofta att se i vilken ände de har börjat om man kollar vilka zoner de äger, och då hoppa på deras spår bakifrån. Är lite inne på Blaberts spår, men här runt malmaberg/sjukhuset i Västerås är det svårt ibland att hitta rätt "spår" när det är 6 pers som cirkulerar. Fast, det är rätt skönt, då åker jag raka vägen hem istället och får annat gjort ;).
Drini
Posts: 10
Joined: 17 Aug 2014 10:58
Country: Sweden

Re: Tidsmarkering för blockade zoner

Post by Drini »

på min zoom nivå ser jag aldrig att en zon är blockad utan att klicka på den.. måste zooma in supermycket... sjukt irriterande att klicka på så många zoner. Tänk om man behövde klicka på vilka som är sina egna ? om dom inte var gröna.

Ge blockade zoner en blå färg eller helsvart så är problemet löst för mig... ganska kritiskt förslag för mig imho.

*edit och nej jag kan inte zooma in för jag måste se vart andra turfare är så att jag kan välja nya vägar utan att blocka dessa turfare om jag har ett bättre vägval. Det gör att jag tänker ut nya vägar ganska ofta och att då utzoomat klicka på 5-6 zoner hyffsat ofta är bara drygt och tråkigt, inte svårt.

Svåra saker kan man ha kvar, de som bara försämrar spelupplevelsen utan nytta bör man bygga bort.
Post Reply

Return to “Förslag”