Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by Zoomer »

Säkert har någon redan föreslagit detta. Men jag undrar om man inte skulle kunna logga in med en "gubbe" som visar hur jag tar mig fram just för tillfället. Som man kan ändra om jag byter från Zoomer till cykel och sedan går en sväng innan jag blir trött och sätter mig på Zoomern igen och avslutar med en kollektivturfning hem)
//Zoomerturfarn (Som använder många olika transportmedel under en dag ;-) )
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by LoneDog »

Kan lova jag skulle få sabotage att punktera däck om jag ser en moppe turf gubbe eller bil turf gubbe =/



Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by farbrorP »

Personligen tycker jag att den funktionen skulle vara meningslös. Många här är så
negativa till motorturfare att dessa antagligen inte skulle inte bry sig om att ändra sin
gubbe (ytterligare en sak att reta sig på för motionspuristerna) och åka runt och
luras eller så skulle man oftast inte hinna se deras motorgubbe trots allt eftersom
väldigt många åker runt och spökturfar. (nee jag är inte bitter 8-) )

Näe, lägg tiden på mer väsentliga funktioner som har betydelse i stället, som ljud
för zone blocked, eller revisiting, t ex. (oops, OT... ;) )
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by LeiLar »

farbrorP wrote: Näe, lägg tiden på mer väsentliga funktioner som har betydelse i stället, som ljud
för zone blocked, eller revisiting, t ex. (oops, OT... ;) )
+1
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by Nattkryp »

Känns onödigt. Ofta kan man ju gissa sig till vad personen har för färdmedel om man ser hur fort och vilka vägar den väljer. Vet dock att sportcyklister har blivit felaktigt tagna för bilturfare :D.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by LeiLar »

Jag blir nog ibland felaktigt tagen för gåturfare. ;-)
Är ju inte riktigt någon sportcyklist precis.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by acachberga »

Har faktiskt börjat försöka ta mej fram per cykel. Yngsta grabbens cykel fixa jag till, en tung sak, men lite snabbare än att gå.
### If I ever see a jogger smiling, I will consider leaving the bike at home.###
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by Changrila »

Nattkryp wrote:Känns onödigt. Ofta kan man ju gissa sig till vad personen har för färdmedel om man ser hur fort och vilka vägar den väljer. Vet dock att sportcyklister har blivit felaktigt tagna för bilturfare :D.
Jag har fått frågan om jag cyklade en gång, det tog jag som en komplimang eftersom jag vid det tillfället promenerade :D Själv tycker jag att det är smått fascinerande att se hur extremt fort vissa cyklar (och ja, jag vet att de cyklar, inte åker moppe eller annat).
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by Isengrim »

Changrila wrote:
Nattkryp wrote:Känns onödigt. Ofta kan man ju gissa sig till vad personen har för färdmedel om man ser hur fort och vilka vägar den väljer. Vet dock att sportcyklister har blivit felaktigt tagna för bilturfare :D.
Jag har fått frågan om jag cyklade en gång, det tog jag som en komplimang eftersom jag vid det tillfället promenerade :D Själv tycker jag att det är smått fascinerande att se hur extremt fort vissa cyklar (och ja, jag vet att de cyklar, inte åker moppe eller annat).
Vänta tills det är rensopat överallt och folk byter till sommardäck, då blir det fart ;)
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Gång- cykel- moped- bil och kollektivturfningsgubbar

Post by acachberga »

farbrorP wrote:Personligen tycker jag att den funktionen skulle vara meningslös. Många här är så
negativa till motorturfare att dessa antagligen inte skulle inte bry sig om att ändra sin
gubbe (ytterligare en sak att reta sig på för motionspuristerna) och åka runt och
luras eller så skulle man oftast inte hinna se deras motorgubbe trots allt eftersom
väldigt många åker runt och spökturfar. (nee jag är inte bitter 8-) )

Näe, lägg tiden på mer väsentliga funktioner som har betydelse i stället, som ljud
för zone blocked, eller revisiting, t ex. (oops, OT... ;) )
Ursäkta en okunnig, men vad/hur gör man då man åker omkring och "spöksurfar"?
Post Reply

Return to “Förslag”