Färgblindhetsläge

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Lidodido

Färgblindhetsläge

Postby Lidodido » 08 Jul 2013, 13:54

Halloj!

Tänkte prova turfa för att få ut arslet lite mer. Har dock enorma problem med att se röda zoner mot grön karta då jag (såsom nästan 10% av den manliga befolkningen) är röd-grön-färgblind.

Vore fantastiskt trevligt om det gick få t.ex en vit outline runt zonerna eller om man kunde justera färger själv. Blir helt omöjligt att se nu, särskilt när man är utomhus och solen lyser! Vore enklare om man kunde slippa sattelit-läget som bara rör till det ännu mer, men det har jag redan sett blivit nekat flertalet gånger så valbara färger eller någon klar outline vore trevligt...

coolacrille
Country: Sweden

Re: Sv: Färgblindhetsläge

Postby coolacrille » 08 Jul 2013, 14:11

Har du problem med pro-mode också?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Byggaren
Zonemaker

Re: Färgblindhetsläge

Postby Byggaren » 08 Jul 2013, 14:23

Det var ett viktigt påpekande. Borde kunna lösas rätt enkelt med möjlighet till att välja egna färger på zoner än nuvarande.

Kingslayer
Zonemaker

Re: Färgblindhetsläge

Postby Kingslayer » 09 Jul 2013, 19:23

Det var ett viktigt påpekande. Borde kunna lösas rätt enkelt med möjlighet till att välja egna färger på zoner än nuvarande.
+1

Jag och xet spånade om detta över en öl (det är då det bästa idéerna kommer). Många klagar på att det är svårt att se blockade zoner, neutrala zoner, röd och gröna zoner blandat. Låt en inställning i appen vara att varje person får välja dessa

Zon man håller
Zon man inte håller
Blockad zon
Neutral zon

Inställning för varje: RGB och Alfa.

Lidodido

Postby Lidodido » 05 Sep 2013, 19:54

Är det riktigt soligt så syns det lite dåligt, men det är bättre än med kartan på. Vet inte hur ni med normalt färgseende har det men själv tycker jag röd är en väldigt mörk färg, skulle behövas någon som gav lite kontrast.

Cee

Postby Cee » 05 Sep 2013, 19:56

Är det riktigt soligt så syns det lite dåligt, men det är bättre än med kartan på. Vet inte hur ni med normalt färgseende har det men själv tycker jag röd är en väldigt mörk färg, skulle behövas någon som gav lite kontrast.
Den är väldigt svår att se i solljus med fullt färgseende med.

Return to “Förslag”