Olika deltagar klasser..

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Matskrutdurk
Posts: 1
Joined: 16 Jul 2013 18:28
Country: Sweden

Olika deltagar klasser..

Post by Matskrutdurk »

Hallå!!

Jag är alldeles ny Turfare.. I dag högg jag 11 zoner på min em promenad !! Då kom proffset på CYKEL!!! Hur stor chans hade jag då???? Han högg tre zoner framför näsan på mig.. :shock:
Mitt förslag är att man inför en "promenad" "Springa" och "Cykel" klass. Det kan kanske kan övervakas med hastigheten på GPS-en....
En annan lite roligare idé.. någon typ av hinder som man kan tjäna ihop till eller som vi nybörjare får tillgång.. bananskal som gör att "gubben" hoppar iväg och måste hämtas.. Gyttjehål - gör att hastigheten dras ner, det går segare. Flugsvamp - gör att man kan blocka vissa sidor av zonen. Och springer man på en svamp låses skärmen/spelet i 2-5 minuter...
Nybörjare borde oxå få kortare blocktid än ful-proffsen på cykel......

Annars KUL idé!!!!

MVH Mats Oldberg :D
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olika deltagar klasser..

Post by tomtebloss »

Nybörjare har kortare block än fula proffs på cykel. Men tror du menar tvärt om? Eller menar du kanske övertagningstiden av zonen?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Olika deltagar klasser..

Post by Blabert »

Matskrutdurk wrote:Hallå!!

Jag är alldeles ny Turfare.. I dag högg jag 11 zoner på min em promenad !! Då kom proffset på CYKEL!!! Hur stor chans hade jag då???? Han högg tre zoner framför näsan på mig.. :shock:
Mitt förslag är att man inför en "promenad" "Springa" och "Cykel" klass. Det kan kanske kan övervakas med hastigheten på GPS-en....
En annan lite roligare idé.. någon typ av hinder som man kan tjäna ihop till eller som vi nybörjare får tillgång.. bananskal som gör att "gubben" hoppar iväg och måste hämtas.. Gyttjehål - gör att hastigheten dras ner, det går segare. Flugsvamp - gör att man kan blocka vissa sidor av zonen. Och springer man på en svamp låses skärmen/spelet i 2-5 minuter...
Nybörjare borde oxå få kortare blocktid än ful-proffsen på cykel......

Annars KUL idé!!!!

MVH Mats Oldberg :D
Hej och välkommen till Turf :-)

Detta har diskuterat flera gånger tidigare, slutsatsen är att den blir väldigt svårt att avgöra om man cyklar, kör moped eller kör bil.

Jag skulle rekommendera dig att skaffa en cykel (on du verkligen vill tävla) eller kanske titta på att fightas med andra gåturfare, finns en tråd här någonstans om turfare som bara går.

Angående blocktiden så stiger den när du klättrar i rank, samtidigt som övertagningstiden sjunker.

Det är lite tufft i början, men man stiger snabbt i rank och snart är du på samma villkor (eller tillräckligt nära) som de som varit med ett tag :-)

Tapatalked from my Xperia Z
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Olika deltagar klasser..

Post by Nattkryp »

Var nöjd över att du har massor av medaljer att fånga, och ranker att nå :). En cykel är ett bra hjälpmedel. Du orkar hålla på längre och se mer av stan :).
jonkan
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2013 16:14
Country: Sweden

Re: Olika deltagar klasser..

Post by jonkan »

Måste lyfta denna fråga igen känner jag. Skaffade Turf igår och shit vilket kul sätt att intervallträna löpning på. Det borde vara möjligt att inför en "löpklass" genom att köra en maxfart på ex ~14-17 km/h. Överskrids denna hastighet så låses klassen i två dagar.

Detta är ett förslag. Man kan också tänka sig en "gåklass" som har en maxhastighet på typ ~6-8 km/h. Tror verkligen fler som tränar orientering/löpning skulle uppskatta denna app mer om det gick att tävla i olika klasser på detta sätt.. Sedan är det ju naturligtvis möjligt att cykla i typ 15km/h och ändå deltaga i löpklassen, men det är väl svårt att få allt idiotsäkert. Kul grej vore det ändock! :D
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Olika deltagar klasser..

Post by DIProgan »

Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Olika deltagar klasser..

Post by SunYour »

jonkan wrote:Måste lyfta denna fråga igen känner jag. Skaffade Turf igår och shit vilket kul sätt att intervallträna löpning på. Det borde vara möjligt att inför en "löpklass" genom att köra en maxfart på ex ~14-17 km/h. Överskrids denna hastighet så låses klassen i två dagar.

Detta är ett förslag. Man kan också tänka sig en "gåklass" som har en maxhastighet på typ ~6-8 km/h. Tror verkligen fler som tränar orientering/löpning skulle uppskatta denna app mer om det gick att tävla i olika klasser på detta sätt.. Sedan är det ju naturligtvis möjligt att cykla i typ 15km/h och ändå deltaga i löpklassen, men det är väl svårt att få allt idiotsäkert. Kul grej vore det ändock! :D
Vill man går det faktiskt att skapa egna små event och köra tillsammans med kompisar eller i föreningen. Då är det lättare att bestämma sätta egna regler :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 4
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Olika deltagar klasser..

Post by farbrorP »

Krångla inte till det för mycket. Turf blir aldrig rättvist'

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk now Free
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Olika deltagar klasser..

Post by farbrorP »

Eller.... Turf är lika för alla. :-)

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk now Free
Post Reply

Return to “Förslag”