Annan färg på Revisitable zoner

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
LiberateTuteme
Posts: 5
Joined: 10 Jan 2014 14:10
Country: Sweden

Annan färg på Revisitable zoner

Post by LiberateTuteme »

Hej!
Har sökt och kollat runt och det närmaste jag kunde hitta var ett nekat förslag om färger på zoner man brukar ta osv.
Jag vet inte.. jag är ju ny på detta och ju mer man kör ju vanare blir man väl men jag kan tycka det är lite svårt att minnas vilka zoner man haft mer än 23h så antar man måste sitta och klicka om man inte minns?
Vore det inte smidigt om zoner som är revisitable ändrade färg till tex blå alt med en ram runt eller whatever egentligen.
:: User: LiberateTuteme :: Mobile: Sony Xperia V :: Location: Västervik :: Färdsätt: Gå/Springa/Cykla :: Image ::
ImageImageImageImage
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Annan färg på Revisitable zoner

Post by Dacop »

Zonerna som går att återbesöka lyser "skarpare" än resten. Gäller både dina och andras zoner för övrigt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Annan färg på Revisitable zoner

Post by Vindicator »

Zonerna ändrar redan utseende i appen när de inte har tagits på 23 timmar (d.v.s. blir återbesöksbara), från en lite mattare/oskarpare grön nyans på kantlinjen, till en mycket skarpare grön kantlinje (samma med röda zoner, även om det inte är lika användbart med nyansskillnaden där).
Så håll bara koll på kantlinjens skärpa för att avgöra vilka zoner som kan återbesökas.
LiberateTuteme
Posts: 5
Joined: 10 Jan 2014 14:10
Country: Sweden

Re: Annan färg på Revisitable zoner

Post by LiberateTuteme »

Ahaa tackar!
:: User: LiberateTuteme :: Mobile: Sony Xperia V :: Location: Västervik :: Färdsätt: Gå/Springa/Cykla :: Image ::
ImageImageImageImage
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Annan färg på Revisitable zoner

Post by Kingslayer »

Jag ser gärna en färgpalett bland appens inställningar där var och en kan ställa in färgerna för

- Egen zon - ej revisitable och oblockad
- Egen zon - ej revisitable och blockad
- Egen zon - revisitable
- Annans zon - oblockad
- Annans zon - blockad
- Neutral zon
User avatar
Andvare
Posts: 37
Joined: 19 Oct 2012 16:36
Country: Finland
Location: Mariehamn, Åland

Re: Annan färg på Revisitable zoner

Post by Andvare »

Färgerna är helt ok enligt min åsikt, men däremot gärna något ljud när man tar en revisit...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Post Reply

Return to “Förslag”