Egen eller filtrerad topplista

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
thjukkas
Posts: 12
Joined: 17 Aug 2011 08:42

Egen eller filtrerad topplista

Post by thjukkas »

Nu har jag börjat turfa lite smått igen efter några års frånvara, och mycket har hänt =)

Men det jag omdelbart känner att jag saknar är en en topplista med bara mina vänner. Antingen som en egen tab eller genom en filtrering.

Det är roligt att turfa, och ännu lite roligare att tävla med någon i det, dock så har jag varken tid eller energi att försöka ligga på den riktiga toppen ens i regionen.. Jag bryr mig heller egentligen inte så mycket om poängen alla de andra har.

Det som jag bryr mig mest om, och som engagerar och inspirerar mig är att tävla mot familjen eller några vänner och kollegor.
Man kan ju skapa ett lag på lagturf men där jämförs ju alla lag med varandra vilket jag inte är så intresserad av, men framförallt så är den stora nackdelen att man bara kan se det på datorn..

En enkel(?) lösning som jag tror många skulle uppskatta är att införa en "vänfunktion" i appen. Eller helt enkelt bara möjligheten att skapa en lista över användare. Sen kan man antingen se den listan i en egen tab eller använda den för att filtrera topplistorna som redan finns.

(Om man vill bygga ut det hela kan man ju göra så man kan skicka meddelanden till vännerna vi appen, eller integrera det med facebook eller whats app eller kontaktboken eller något, men det är mest "lulllull"..
Det räcker gott för mig att bara kunna se poängen för en egendefinerad lista över användare och därmed enklare tävla med vänner och bekanta.
Jag tror även att detta skulle kunna locka fler användare då jag kan tänka mig att många tycker tröskeln att börja försöka tävla med alla kan vara lite stor.. (Sen vill man ju naturligtvis kunna se hur man ligger till i det stora hela men det som mest driver en är ju att få fler poäng än ens kollega.. ;)
Turf user: thjukkas

Experience the world and being social even without turf zones?
http://www.couchsurfing.org
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Egen eller filtrerad topplista

Post by StarDust »

Låter som att du började turfa för ett tag sen, när snubblade du på det (nyfiken)?

Idén är jättebra men jag ska vara realistisk. De få programmerarna som jobbar på det försöker få spelet att fungera i två platformer just nu. Det är prio ett.

Däremot vet jag att tredjepartsutveckling är väldigt välkommet. Jag kan desutom tänka mig att det i framtiden kan komma möjligheter som plugins med sådana egenskaper, och särskilda apin för etablerade utvecklare.

Om du känner att du tilhör den gruppen så, rekommenderar jag att du, antingen skapar en webbaserad variant eller plugin som utnyttjar olika apin från Turf.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Flopflex
Posts: 72
Joined: 13 Nov 2013 21:28
Country: Sweden

Re: Egen eller filtrerad topplista

Post by Flopflex »

Annars finns ju http://turf.kng.se/lagturf/ där man kan skapa lag och lägga till sina kompisar som man vill utmana :)
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Egen eller filtrerad topplista

Post by DIProgan »

Ha erat lagturf lag öppet i en browser på mobilen o gör update när du vill kolla ställningen mellan er :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Förslag”