Notifieringar till Android Wear

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by Marrrs »

Jag skaffade mig en G watch R för jag tycker den är snygg. Jag insåg att det inte finns så stor praktisk nytta med smartklockor men det kom i andra hand. Nu har man ju presenterat Apples klocka och även Apple verkade ha svårt att visa upp den killer app som gör det legitimt att inte orka/vilja sträcka ut armen ända till telefonen. Jag tror att det hela handlar om den där gamla framtidsdrömmen om att kunna göra en massa saker med sin klocka. En dröm från tiden då man inte kunde ana hur mångsidiga och portabla telefonerna skulle bli. Men, whatever, nu är vi i framtiden så låt oss göra det bästa av det. Eller ha lite kul i alla fall.
8-)
wsnurr
Zonemaker
Posts: 121
Joined: 31 Jan 2013 19:25
Country: Sweden

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by wsnurr »

Eftersom crew så generöst gav mig en Moto 360 för zontagning 10 miljoner så antar jag att man redan beställt jobbet med fullt Android-stöd ;-)
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by MictheGreat »

Ja vore ju trevligt, men prioritet på att få Turfappen i sig lite bättre först kanske. Eller är det kanske inte samma utvecklare vi talar om?`:-)
Daniel
Posts: 7
Joined: 21 Sep 2015 13:40
Country: Sweden

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by Daniel »

Tänkte bara lägga in ett litet +1 här. Fast så insåg jag att jag inte ens var registrerad på forumet. Så nu är jag det och det här blir min första post :-)

I vilket fall, jag tycker det vore trevligt med lite stöd för Wear. Dock behövs det egentligen inget avancerat. Jag menar, när jag turfar någonstans där jag inte brukar turfa så lär jag i vilket fall vilja plocka upp telefonen och titta på kartan, det är klockan för liten för. När man är på "hemmaplan" så skulle det ju i princip räcka med att man fick reda på om man var i zonen eller inte, dvs en notifiering för "entering zone" och en för "leaving zone". Ja, och så förstås en för "zone taken". Och då behövs det ju inget specifikt Wear-stöd, bara ett par (valbara) notifieringar.

/Daniel
Daniel
Posts: 7
Joined: 21 Sep 2015 13:40
Country: Sweden

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by Daniel »

Hej igen.
Fascinerande. Ett och ett halvt år har gått utan att någon har kommenterat mitt förslag eller över huvud taget skrivit någonting om Wear i forumet. Och så plötsligt kommer det en uppdatering av appen som gör EXAKT det jag önskade! Och det är inte ens omnämnt i changeloggen.

Har idag varit ute och tagit ett antal zoner utan att över huvud taget ta upp telefonen ur fickan. Klockan durrar till bara och visar "taking zone" och så ett par ögonblick senare ett nytt durr och "zone taken". Tack så mycket till den som implementerat denna funktion!

/Daniel
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by Marrrs »

Heh. Testade nyss. Det funkade.
8-)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by Maqqan »

Daniel wrote: 01 Jun 2017 13:02 Och det är inte ens omnämnt i changeloggen.


Som jag förstod det ingick det i "minor bug fixes" då de blev tvingade att lägga in det som en vanlig androidavisering för att det inte skulle vara kopplat till ringsignalsvolymen.
Daniel
Posts: 7
Joined: 21 Sep 2015 13:40
Country: Sweden

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by Daniel »

Maqqan wrote: 02 Jun 2017 10:39Som jag förstod det ingick det i "minor bug fixes" då de blev tvingade att lägga in det som en vanlig androidavisering för att det inte skulle vara kopplat till ringsignalsvolymen.
Och för mig är det den största förändringen sedan jag först installerade appen :D

/Daniel
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by AJ_ »

Daniel wrote: 02 Jun 2017 11:58 Och för mig är det den största förändringen sedan jag först installerade appen
Samma här. Inte en antydan i change log, men äntligen får jag notifiering om "zone taken" på min Pebble! Det har jag efterfrågat sedan 2012. :-)
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
Hadirajan
Posts: 2
Joined: 17 Jul 2017 12:47
Country: Sweden

Re: Notifieringar till Android Wear

Post by Hadirajan »

Hade önskat en fullfjädrad Apple watch app också. Funkar ok idag med notifieringsstödet som är inbyggt i klockat automatiskt som ger notifikationer när man tar/lämnar eller ha tagit en zon.

Men jag brukar inte köra GPSen igång hela tiden utan startar appen när jag kommer till zonen så jag hade gärna sett en app man kunde starta på klockan och se en progressbar istället.
Post Reply

Return to “Förslag”