Medaljer - Förslagstråden v1.0

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by m3tr0 »

Det vore lite häftigt med en tålamodsmedalj där man väntar ut en blockad zon i ett antal minuter. Typ "Patience" om man väntar i 5 min. "Ultra Patience" i 10 min. "Extreme Patience" i 20 min. Eller nåt liknande.
Qwicke
Posts: 3
Joined: 24 Jul 2020 10:34
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Qwicke »

Bokstavsmedaljer. Varje vecka så är det en viss bokstav som gäller. För att få just den bokstavsmedaljen så behöver man ta t.ex. 25 olika zoner som börjar på den bokstaven. När veckan är slut så kommer det en ny bokstav. På så sätt kan man samla bokstavsmedaljer tills man till slut har hela samlingen A-Z. Vissa blir lättare att få än andra.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by DIProgan »

Qwicke wrote: 09 Jun 2022 21:40 Bokstavsmedaljer. Varje vecka så är det en viss bokstav som gäller. För att få just den bokstavsmedaljen så behöver man ta t.ex. 25 olika zoner som börjar på den bokstaven. När veckan är slut så kommer det en ny bokstav. På så sätt kan man samla bokstavsmedaljer tills man till slut har hela samlingen A-Z. Vissa blir lättare att få än andra.
Det finns t.ex. bara 43 zoner i hela världen som börjar på bokstaven X så vissa bokstäver får man nog hoppa över men inte helt pjåkig idé :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
MrBreadhead
Posts: 1
Joined: 16 Aug 2023 08:39
Country: Sweden

Light-version av Nationalparksmedaljen

Post by MrBreadhead »

Jag föreslår att det skapas en medalj för när man har tagit 25 nationalparker fast utan tidspress
Alberget-4a
Posts: 5
Joined: 17 Aug 2023 09:44
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Alberget-4a »

Förslag på nya medaljer och varför

* 3 monument zoner på tid t.ex. 10min, 20min och 30min (tävlingsinrikting)
* 3 heliga zoner på tid t.ex. 15min-30min-45min (tävlingsinrikting)
* 3 världsarvs zoner på tid t.ex. 1h-2h-3h (tävlingsinrikting)
* 3 tåg zoner på tid t.ex. 30min-60min-90min (tävlingsinrikting)
* 3 vattenzoner på tid t.ex. 30min- 1h- 1,5h (tävlingsinriktning)
* 3 nationalparker på tid t.ex. 2h-4h-6h (tävlingsinrikting)
* 3 bergstoppar på tid t.ex. 6h-12h-18h (tävlingsinrikting)
* 3 slott på tid t.ex. 1h-2h-3h (tävlingsinrikting)
* 3 ruiner på rad t.ex. 1h-2h-3h (tävlingsinrikting)


* Ta en monument zon om dagen i 30 dar
* Ta en ruin zon om dagen i 30 dar
* Ta en slotts zon om dagen i 30 dar
* Ta en bergs zon om dagen i 30 dar
* Ta en nationalpark zon om dagen i 30 dar
* Ta en vattenzon om dagen i 30 dar
* Ta en världsarvs zon om dagen i 30 dar
* Ta en helig zon om dagen i 30 dar
* Ta en bro zon om dagen i 30 dar

Är man smart så tar man en av dessa 30 dagars i taget för att få ett pling på vägen mot 365 dagars medaljen. På så vis så kan man lätt ta månader efter månader utan problem för att man har något att ta och ser fram emot. ( 10 månader )

* Ta en tåg zon mellan kl 00:00 och kl 00:01 - Spöktåget
* Ta en ruin zon mellan kl 00:00 och kl 00:01 - De Odödliga
* Ta en vatten zon mellan kl 00:00 och 00:01 - Sjöodjuret
* Ta en bergs zon mellan kl 00:00 och 00:01 - Bigfoot
* Ta en slotts zon mellan 00:00 och 00:01 - Kungen

* Blanda några av de olika zon typerna som Orderly III fast i olika kombinationer.

* 18h medalj - Walking Dead (bara 6h kvar till 24h medaljen nu kör jag på)
* Ta 3 zoner mellan 00:00-01:00 midnight ninja
* Ta 30 zoner mellan 00:00-01:00 Ghost ninja
* Ta 30 zoner mellan 04:00-05:00 Invisible ninja
Alla dessa skulle göra så att man orkar med att köra 24h. Det blir peppande och man har utmaningar framför sig. Man ser ljuset i tunneln.

* 270 dagars medalj. Detta för att glappet mellan 180-365 dagars medaljen är så stor så att du får ingen boost. Du får pling stup i kvarten fram till 180 dagar, sedan är det tyst i 180 dagar. Man ser ljuset i tunneln så att säga.
eller göra om så det är 30, 90,180,270 och sedan 365 dagars medaljer för då kör man kvartalsvis och samma uppslutning på medaljerna (90dar)



* Ta en höghöjds zon t.ex. ett berg av något slag (fotobevis)
* Ta en Djup zon t.ex. i en gruva (fotobevis)

* Resande medalj:
- Ta X antal zoner i X antal regioner på X antal h.
- Ta Y antal zoner i Y antal regioner på Y antal h.
-Ta Z antal zoner i Z antal regioner på Z antal h.
Lite som ta 10 zoner på x antal minuter fast att man rester mellan regioner/län/landskap/stater.
Kan döpas efter dom snabbaste karaktärerna i serier och filmer: 1 The flash, 2 Makkari, 3 Quicksilver
ojarnstr
Posts: 94
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by ojarnstr »

Personligen tycker jag vi har tillräckligt med tidsrelaterade medaljer. Tidspress förstör upplevelsen av själva platsen och leder till mycket bilturfande... såvida man inte t.ex. råkar bo nära en nationalpark blir man då bättre av att köra fram och tillbaka till en 30 dagar i sträck?

Men jo gärna medaljer baserade på våra zonattribut t. ex medaljserier för när man samlat på 30, 50 och 100 osv av olika zonattribut.
Alberget-4a
Posts: 5
Joined: 17 Aug 2023 09:44
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Alberget-4a »

Om man har t.ex. 3monument zoner eller 3 heliga zoner osv inom kortspan och man brukar ta dom på dagarna. du har sett samma omgivningen 24/7 då kan det vara lite kul med tidsbaserade medaljer :) Men fattar hur du menar @ ojarnstr ^^

Jag skrev upp bara vad jag skulle gilla att ha :) Jag bor nära monument zoner, tåg zoner, bro zoner, heliga zoner och ruin zoner, vatten zoner så dom kan man kombinera i olika kombinationer. Samt att det vore ju kul att knalla till dom 30dagar i rad. Man behöver ju inte ta varenda medalj som finns så att säga.
Andra kanske bor i fjällen och kan där med ta en berg zon 30dar i rad andra kanske bor nära slott ocksåvidare. Då kan dom få ha det kul på så vis. jag är snart klar med tågmedaljen och skulle gärna vilja ta en annan sådan medalj då det varit kul men kämpigt att ta den :D

kom gärna med egnaförslag om du har skulle vara kul om alla får igenom alla sina förslag så man har nått att göra hela livet istället för att folk bara ska slöa ;P
ojarnstr
Posts: 94
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by ojarnstr »

Jag vet att ålänningarna gärna skulle ha en färjversion av tågmedaljen... de har ju inte tåg dock färjterminaler.
Alberget-4a
Posts: 5
Joined: 17 Aug 2023 09:44
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Alberget-4a »

du får skriva och be om en färjeterminal-zon så kanske det går att fixa till :D å då kan ju fler städer få denna zonart!
Alberget-4a
Posts: 5
Joined: 17 Aug 2023 09:44
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Alberget-4a »

förslag på ny medalj sort

* Få en ny medalj när man når en viss poäng per turfrunda t.ex. 10k, 20k 30k. höjs med 10k st och likt titlarna på ens rank så uppdateras medaljen i utsmyckning. Så dom lägre kanske man kan sätta 1k, 2,5k, 5k, 7,5k och 10k tillsammans efter det så hänger 15k, 20k, 30k och 40k tillsammans. efter det 50k, 60k, 70k, 80k, 90k. o.s.v. Där färgerna eller något annat byts ut i serien. Detta för att peppa att ta en ny varje månad. kan bara tas 1 gång var.
Post Reply

Return to “Förslag”