Medaljer - Förslagstråden v1.0

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Vindicator »

Som jag skrev, så måste de INTE tas i alfabetisk ordning... bara en med varje startbokstav (med 4-5 undantag, så att det inte blir omöjligt), under samma omgång.

Det är en sådan medalj som man kan kämpa med under en månads tid, och som man måste planera och besöka nya platser för att ta, istället för att alltid turfa i samma område.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by LeiLar »

Vindicator wrote:Som jag skrev, så måste de INTE tas i alfabetisk ordning... bara en med varje startbokstav (med 4-5 undantag, så att det inte blir omöjligt), under samma omgång.

Det är en sådan medalj som man kan kämpa med under en månads tid, och som man måste planera och besöka nya platser för att ta, istället för att alltid turfa i samma område.
En sådan medalj jobbar jag gärna för att få. Betydligt trevligare än t.ex. Bridge crosser. :D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by hazzard »

okej då är det en helt okej medalj hoppas det kommer lite nya som tar lite längre tid att få och som man kan jobba på.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by captHaddock »

Det finns verkligen många väldigt bra förslag på medaljer. Jag tror inte man ska underskatta värdet av medaljer för att behålla och locka nya spelare. Utan att kunna bedöma utvecklingstider för att skapa nya medaljer har jag en känsla av att den är relativt kort i jämförelse med annan utveckling.

Hoppas på mer medaljer och framförallt medaljer i olika nivåer vars högsta nivåer ska vara nästan ouppnåeliga. Den senaste bro-medaljen var bra på sitt sätt men den gick snabbt att ta...
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Marrrs »

captHaddock wrote:Det finns verkligen många väldigt bra förslag på medaljer. Jag tror inte man ska underskatta värdet av medaljer för att behålla och locka nya spelare. Utan att kunna bedöma utvecklingstider för att skapa nya medaljer har jag en känsla av att den är relativt kort i jämförelse med annan utveckling.

Hoppas på mer medaljer och framförallt medaljer i olika nivåer vars högsta nivåer ska vara nästan ouppnåeliga. Den senaste bro-medaljen var bra på sitt sätt men den gick snabbt att ta...
Jag håller med till 100%. Enkla grejer som tio eller 25 aqua tex eller 1000 takes av samma zon skulle uppskattas av många. Det behöver ju inte uppfinnas nya zonattribut mm för att tillföra nya medaljer menar jag.
8-)
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by hazzard »

Är väl bara å ge upp att det ska komma medaljer som inte tar längre än 20min att klara, såna som man kan bygga på en längre tid, ge oss ett par såna alla har ju sin egen data ändå som man kan bygga på retroaktivt men ska man gå vad som postats på framsidan så verkar fokus ligga på nya ligor funktion i appen vilket för mig är helt ointressant och säkert för många andra som bara turfar lite lättare utan att bry sig om att "tävla"..

Nåt dom borde göra är en medaljansvarig precis som alla zonutläggare? för behovet av nya medaljer behövs som sagt det är rätt många lvl 50+ turfare som vill ha nya medaljer men självklart dom som är lägre också och i mindre orter ha något att bygga på.



In a few weeks, all supporters will be able to beta test a new series/league/toplist feature in the turf apps. Stay tuned!
SteamboatW
Posts: 1
Joined: 11 Feb 2016 17:10
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by SteamboatW »

Jag skulel vilja föreslå "nordstjärnan" en medalj man får om man tagit zoner i alla nordiska länder, dvs. Island, Danmark, Finland, Sverige och Norge (och färöarna om man inte räknar dessa som Danmark och Svalbard om den inte räknas till Norge). Alternativt så skulle man kunna få den om man tagit zoner i förslagsvis tre av nordens länder och/eller territorier.
m2306
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2015 22:23
Country: Finland

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by m2306 »

Bridge Crosser var för lätt att ta. Är det möjligt att lägga till en liknande funktion på den som på Eager Beawer? Så att medaljen skulle gå att uppgradera om man skulle ta den snabbare, t.ex på 15min?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Velocipedryttaren »

m2306 wrote:Bridge Crosser var för lätt att ta. Är det möjligt att lägga till en liknande funktion på den som på Eager Beawer? Så att medaljen skulle gå att uppgradera om man skulle ta den snabbare, t.ex på 15min?
Flytta till Jämtland och ta Bridge Crosser ;-) Tre broar och en timmes bil väg till en :lol:
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Vindicator »

Vindicator wrote:En annan medalj som skulle kunna införas (om det är tekniskt möjligt) är Alpha Turfer, en alfabetsmedalj:
Ta zoner som börjar på minst 25 (eller 24) av alfabetets 29 olika bokstäver, under en och samma spelomgång.

(att det inte är alla 29 är för att det i så fall skulle bli jättesvårt med Q, W, X och Z, men då kan man antingen hoppa över alla dem, eller någon annan bokstav om man hittar en zon som börjar med en av dessa). De måste inte tas i alfabetisk ordning.
Ännu ett förslag, ifall alfabetsmedaljen införs: utöver den att ta zoner med 24-25 olika startbokstäver under en omgång, så skulle man även kunna ha en svårare nivå på medaljen, där man ska hålla zoner med så många olika startbokstäver SAMTIDIGT.

Det är dessutom väldigt lätt att kontrollera vilka man saknar, eftersom de zoner som man har visas sorterade i bokstavsordning (själv har jag 16 st just nu. Av de turfare som är riktigt aktiva så har t.ex. ~Sisyfos~ 20st, CykologenCOM 23 st och Ado 25 st), så den högre nivån på medaljen måste man verkligen kämpa/planera för att kunna ta, i så fall... samtidigt som den lägre alfabetsmedaljnivån med enbart omgången som gräns går att ta även för de som inte turfar lika extremt mycket.
Post Reply

Return to “Förslag”