Omgångsinstansiera medaljer!

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Omgångsinstansiera medaljer!

Post by MictheGreat »

För att göra Turf mer motiverande och öka möjligheterna till tävling med befintliga regler tycker jag att medaljer som greed-medaljer, Neutralizer, Revisitor, Bridge crosser mfl borde instansieras per omgång, dvs man kan ta medaljerna en gång per omgång istället för en gång i livet.

Många med mig skulle helt klart bli mer motiverade att turfa de där extra milen/zonerna om man kan se resultat i en ny medaljinstans. Känns annars lite meningslöst att t.ex. försöka äga 100z om man redan har greed-100 sen tidigare.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by hazzard »

Jag har i princip slutat spela då jag har 12 medaljer och har tagit dom jag kan och vill men jag håller med dig man borde kunna ta vissa mer än 1 gång. Jag förstår inte varför den möjligheten inte finns. Som det är nu är det bara köra på och öka sin totala poäng vilket är rätt så trist för många..

Nya medaljer med många nivåer som man kan bygga på är nåt jag också saknar men troligen ligger fokus nu på det nya liga systemet och bonanzor framöver..
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by MictheGreat »

Just ligorna är iaf i mina Turfkretsar inte så intressanta, kanske de blir framöver iofs. Vi har istället egna ligor via egen site och för den lokala konkurransen på orten kör vi Turfportalen.se.

Men att ta medaljerna flera gånger skulle vara kul. Det blir del i målsättningen för omgången, del av motionsplaneringen och motiveringen. Lika så mitt förslag om att Turf borde räkna omgångsunika zoner också för att kunna tävla i antal tagna unika zoner i aktuell omgång. Skulle motivera till att ta de lite jobbigare zonerna åtminstone en gång per omgång.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by DIProgan »

Inte per omgång utan aktivt hela tiden hellre. T.ex. en bridge crosser varje dag/session, max 100st för en variant i guld.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by LeiLar »

DIProgan wrote:Inte per omgång utan aktivt hela tiden hellre. T.ex. en bridge crosser varje dag/session, max 100st för en variant i guld.
Ja, speciellt medaljen Bridge Crosser skulle behöva få varianter. Den känns lite futtig nu. Ungefär som till exempel Ghost Minute, Ninjorna och Aquan. Fler medaljer till folket! ;)
Last edited by LeiLar on 03 Dec 2016 09:31, edited 1 time in total.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by hazzard »

man skulle kunna bli en medalj supporter eller nåt haha och lobba för nåt..
tenoren
Posts: 4
Joined: 13 Dec 2015 02:19
Country: Sweden

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by tenoren »

vissa medaljer skulle kunna ha olika färger beroende på antalet gånger man har tagit dom, som take-medaljen tex.

tex bridge crosser 10, 25, 50, 100 osv
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by MictheGreat »

Ping på detta! Jag tycker att medaljserierna Greed, Bridge, Eager, Ninja, Stamina och Crowdy ska kunna tas varje omgång! Det mår spelet bra av, som det är nu om man tagit Greed-100 en gång så finns det inget som drar ut en att ta den en gång till.

För egen del räcker det med att man kan ta dessa en gång varje omgång och att statistik/api håller reda på hur många av respektive Turfaren har tagit. Skulle göra STOR skillnad.

Som jag också "tjatat" om och som skulle ge ett bra moment till som drar ut en till de mer otillgängliga zonerna : Turf/api borde hålla koll på omgångsunika zoner så man kan tävla i flest unika zoner tagna i en omgång.
Limegrön
Posts: 15
Joined: 10 Nov 2017 20:09
Country: Sweden

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by Limegrön »

Jag tycker det borde finnas flera vattenmedaljer, så man får medalj för att ha tagit flera olika vattenzoner. Nationalparksmedaljer bör det absolut finnas fler varianter av. Bromedaljerna är ju väldigt begränsade till områden där det finns flera broar hyfsat nära. Där jag bor finns inte en enda brozon eller monumentzon. Det skulle i så fall vara kul om det kom andra typer av zoner och kombinationer också.

Jag tycker dock att det är lite för ofta att kunna ta samma medaljer varje omgång, men en gång om året skulle vara lagom. Då kan ju medaljerna se likadana ut men med årtal på.
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Omgångsinstansiera medaljer!

Post by MictheGreat »

Kollar utvecklare alls i dessa trådar? Vad händer i utvecklingsväg? Det vore ju så enkelt relativt sett att göra detta så man kan få lite motivation att anstränga sig för att ta tex greed-100 igen.

I övrigt: Medaljer som helt klart saknas är Unique-1500 och 2000, det är ju rent oinspirerande att försöka gå från 1000 till 2500...
Post Reply

Return to “Förslag”