Tid i chatrutan

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
JDB
Posts: 14
Joined: 07 Mar 2013 21:59
Country: Sweden

Tid i chatrutan

Post by JDB »

Idag ser chatten ut såhär:

[9/4]JDB: Hejhej

alternativt

[2h]JDB:Hejhej

Jag önskar att det såg ut så här:

[9/4][12:50]JDB: Hejhej

Det borde vara relativt enkelt att implementera då ni redan har ett räkneverk för att räkna hur länge sen det blev inskrivet. Räkneverket är ganska onödigt tycker jag, för 99% av spelarna har ändå sin klocka uppe på sin telefon i denna vy. Ett klockslag skulle säga mer, speciellt om man kollar en dag bak i tiden.

Syftet är att utveckla kommunikationen i spelet, det gör det enklare för alla att följa vad som diskuteras och bjuder in till att kommunicera mera.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Tid i chatrutan

Post by Dacop »

I Androidversionen finns det ett menyval som heter "Set to timestamp format in chat" som ger dig exakt vad du söker. Vet ej om detsamma finns till IOS.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
JDB
Posts: 14
Joined: 07 Mar 2013 21:59
Country: Sweden

Re: Tid i chatrutan

Post by JDB »

Dacop wrote:I Androidversionen finns det ett menyval som heter "Set to timestamp format in chat" som ger dig exakt vad du söker. Vet ej om detsamma finns till IOS.
Tack för tipset, det löser halva problemet.
Det jag eftersöker är klockslag på all chathistorik för att kunna gå tillbaka och följa :)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Tid i chatrutan

Post by Maqqan »

Image

iOS är lite tvärtom, inga datum


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Tid i chatrutan

Post by Vintentina »

Tittar man på https://turftuner.urbangeeks.org/ så ser man att komplett datumstämpel finns på chatmeddelande, det är bara appen som väljer vad den visar. I Androidversionen ser man ju klockslag på dagens meddelanden, datum på de äldre. Men både datum och klockslag finns alltså tillgängligt om man går via API.
Post Reply

Return to “Förslag”