Utvecklarrespons

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Utvecklarrespons

Post by MictheGreat »

Hej, har Turfat i ca 2 år nu tror jag och har sett och lagt flera förslag på utveckling och förbättringar.
Har förstått att hela Turf underhålls och utvecklas av ett okänt antal personer på fritidsbasis, och det är ju inte lätt att hinna så mycket då kanske. Beror på vad man har för fritid och tid i övrigt :-P

MEN jag tycker ändå att det kan bli bättre respons från utvecklare på de förslag som kommer in och att utvecklarna kan kommunicera ut mer vad de har på gång!

För ett tag (år?) sen fick vi en liten aning om vart man ville föra Turf, mer åt ingame saker som medaljer mm och mindre åt "flera zoner där det redan finns ansenliga mängder". I denna anda postade jag ett par förslag nedan t.ex. om att räkna hur många omgångsunika zoner man som turfare tar i en omgång och kanske knyta medaljer till detta, skulle ge högre nyttjande av befintliga zoner om man vill tävla i denna gren. Andra har lagt ytterligare bra förslag men den allmäna uppfattningen jag får från turfarna är att ingen respons eller annat kommer från makthavarna om huruvuda de tycker de är bra eller om de kommer implementeras.

Hoppas på lite förändring så vi kan föra spelet framåt!
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Utvecklarrespons

Post by hazzard »

Ja man kan tycka att utvecklarna borde vara lite aktivare här och bemöta alla intressanta förslag och ider som postats, tyvärr har dom ju varit frånvarande ett antal år så det känns liksom inte lönt att skriva förslag om förbättringar, medaljer eller andra funktioner. Det finns massor med jätteintressanta förslag om förbättringar och funktioner som i princip har fått noll respons, t ex nya medaljer är nåt jag själv längtar borde komma mer av, finns massor med förslag som går tillbaka ända till 2013 typ och fortfarande inget har hänt där och lär väl aldrig..

Jag tycker enda vitsen forumet nuförtiden här det är att önska nya zoner där åtminstone får man delvis lite respons från zonmakarna, önskar det vore samma med dom kodar turf.

Som saker ser ut nu så är det bara fokus på bonanzor och det nya liga systemet som ska komma annars händer det väl inte så mycket utifrån det som skrivs på hemsidan ?

Eller kanske man borde göra en omröstning på framsidan, vad vill användare ha mest, är det medaljer , är det möjlighet att turfa tillsammans typ parturf, missions kanske pratades det rätt tidigt härinne men som dog ut snabbt osv ??? jag vet inte..
Post Reply

Return to “Förslag”