Medal som man inte behåller

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

tibbarregor

Medal som man inte behåller

Postby tibbarregor » 01 Feb 2011, 12:34

Hej,

Hemma och vabbar så ingen möjlighet att komma ut, då sitter man och funderar istället. Tycker det skulle vara roligt med lite medaljer som bara en person kan få ha åt gången. ex.

Söderkissen:

Det går till den som har tagit samtliga zoner på södermalm det snabbaste. Den första som ta alla zoner få medaljen, om personen ta söder på 4 timmar och någon kommer och ta det på 3,5 timmar så få de "ta över" medaljen och kanske lite bonus poäng.

Vad tycker ni?

/tibbar

Jojje
Country: Sweden

Re: Medal som man inte behåller

Postby Jojje » 01 Feb 2011, 13:19

En medalj för enbart Stockholmare? :o Vi andra då :)
Bara en zon till

SneakyFudger

Postby SneakyFudger » 01 Feb 2011, 13:50

Vandringsmedaljer vore nåt!

Hela Södermalm är kanske lite extremt, men en zongrupp på 10-20 zoner kanske? De behöver inte vara geografiska grannar.

T ex skulle en (T)-medalj vara kul och svår. Att samtidigt inneha 10-20 vältrafikerade T-banestationer vore värt en medalj.

Fast... om det ska vara tidsbaserat så att bara den som tar den snabbare än aktuell innehavare tål att tänkas på.

Söderkniven: Alla 34(?) Söderzoner samtidigt.
Söderbävern: Alla 34 Söderzoner samtidigt på kortast tid (jämfört med föregående innehavare)

Övriga idéer:

T-dominator: 20 utvalda T-banezoner samtidigt

Mountaineer: 10 zoner samtidigt som finns på höjder

...osv...

Arias
Moderator

Postby Arias » 01 Feb 2011, 14:17

Vi borde göra en Skogsmulle medalj också, som jojje kan ta!
Image

tibbarregor

Postby tibbarregor » 01 Feb 2011, 16:27

Bara ett exempel Jojje... jag vet inte hur du har det, men kom på något som passar ditt området, fixa en vandringsmedal lokalt till dig så kommer vi och tar den :D

/tibbar

tomtebloss

Postby tomtebloss » 01 Feb 2011, 17:00

Sådant har väl tagits upp förr. I samband med quests har jag för mig. Tex tio kyrkor.

Då gäller det att zonerna i databasen är klassade som kyrkozon, vattenzon, höghöjdszon, strandzon, T-banezon, torgzon osv.

Nu vet jag inte hur aquamedaljen delas ut och hur det är kodat för att man ska få den.

Sen har jag för mig att Andreas har uttalat sig om att medaljer är till för tas en gång och sen har man den. Alltså inga vandringsmedaljer. Det är ju snack om ett annat typ av "pris" istället som ska/möjligen införas. Nu vågar jag inte skriva mer om det för jag kommer inte ihåg om han skrev om det i forumet eller om han pratade om det i chatten.

Drassen
Site Admin

Postby Drassen » 07 Feb 2011, 11:55

Mm, tanken är att just medaljer ska vara permanenta, dvs inte vandrings...men det kommer en annan typ av "utmärkelse" framöver...när vågar ja inte säga dock... 8-)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--

Return to “Förslag”