Integrera avståndmätning mm

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
RickStar
Posts: 23
Joined: 17 Nov 2010 18:16

Integrera avståndmätning mm

Post by RickStar »

När jag var ute och Turfade i förmiddags och körde RunKeeper samtidigt kom jag på en idé.

Hade det inte varit kul med en funktion liknande RunKeeper i Turfappen, alltså en del där man kan starta en "Turfrunda" och sen kunna se statistik direkt i Turfappen.

Statistik som skulle kunna vara möjlig att de är inte bara hur långt man gått/sprungit/cyklat/kört bil/skottkärra utan även lite extra finesser, typ:

* Hur många zoner plockade jag på just den Turfrundan
* Hur mycket takeover-poäng fick jag ihop under just den Turfrundan
* Det hade även varit trevligt om poängen, i en enskild Turfrunda, tickar på.

Ex 1. Du tog 8 zoner Turfrunda 1(6/2 2011)
Ex 2. Du fick ihop 480p i takeoverpoäng Turfrunda 1(6/2 2011)
Ex 3. Turfrunda 1(6/2 2011) Denna runda har hittils inbringat totalt 564p, du äger fortfarande 3 zoner som du plockade denna Turfrunda. <<Här är då meningen att totalpoängen för just den rundan tickar på tills man helt enkelt blivit av med alla zoner man tog i just den rundan.


Andra tankar:

* Jag vill kunna dölja för andra vart jag är men själva mätdelen skall fortfarande vara igång.
* Detta kan vara en del i den vanliga Turfappen alt. en egen insticksapp(typ widgeten)
* Denna delen kan vara ett sätt för Er som utvecklat Turf att få ut en betalversion av applikationen, typ Turf Pro eller liknande.
* Jag kan inget om programmering och har ingen aning om hur avancerat detta skulle vara men man kan ju höra med dom som gjort ex. Runstar, som är svenskar...
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Integrera avståndmätning mm

Post by Drassen »

man skulle ju kunna ha med något liknande på statistiksidan, och varje gång man startar om turf så resetas den delen....däremot kan det bli vissa begränsningar om man inte vill ha gpsen igång..
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Integrera avståndmätning mm

Post by Arias »

Ännu ett bra sätt att få folk att ha igång GPS'en :D
Image
RickStar
Posts: 23
Joined: 17 Nov 2010 18:16

Re: Integrera avståndmätning mm

Post by RickStar »

Andreas wrote:man skulle ju kunna ha med något liknande på statistiksidan, och varje gång man startar om turf så resetas den delen....däremot kan det bli vissa begränsningar om man inte vill ha gpsen igång..
Jag vill kunna gå tillbaka till gamla turfrundor också och se hur dom går, kanske är det några zoner man har kvar i nån gammal runda när man påbörjar en ny... Men det kanske bara är jag som är en statistiknörd :)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Integrera avståndmätning mm

Post by Drassen »

oj...det är lite mer avancerat då...hmm vi får fundera på om det är önskvärt i spelet eller om man kan lösa de på nått annat sätt
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
DrHaddock
Posts: 1
Joined: 19 Jul 2016 20:45
Country: Sweden

Re: Integrera avståndmätning mm

Post by DrHaddock »

Puffar den frågan lite. Hade man tittat på möjligheten att integrera avståndsmätning, tempo osv? Jag är ny Turfare (begriper inte hur jag missat det här. Skitkul ju.). Upplever precis som tidigare inlägg att batteritiden (iPhone 6plus) blir en begränsning vid Turfning till fots när jag kör Runkeeper parallellt.
Optimalt vore basala funktioner med registrering av sträcka och tempo över tid, och att detta helst kunde integreras gentemot Runkeeper/Endomondo/ev andra som en tredjepartsapp. Att datan sparas på ens RK/Endomondokonto. I andra hand att data sparas i Turfkontot, och sedan kan exporteras som GPX el motsvarande.
Guest

Re: RE: Re: Integrera avståndmätning mm

Post by Guest »

[quote="DrHaddock"]Puffar den frågan lite. Hade man tittat på möjligheten att integrera avståndsmätning, tempo osv? Jag är ny Turfare (begriper inte hur jag missat det här. Skitkul ju.). Upplever precis som tidigare inlägg att batteritiden (iPhone 6plus) blir en begränsning vid Turfning till fots när jag kör Runkeeper parallellt.
Optimalt vore basala funktioner med registrering av sträcka och tempo över tid, och att detta helst kunde integreras gentemot Runkeeper/Endomondo/ev andra som en tredjepartsapp. Att datan sparas på ens RK/Endomondokonto. I andra hand att data sparas i Turfkontot, och sedan kan exporteras som GPX el motsvarande.[/quote]
Är man supporter finns sträcka och tid + antalet zoner sedan man startade turfappen (för just pågåendecsession). Tyvärr nollställs distansdatan om man tappar kontakt med nätet men genom skärmdumpar kan man ta kort på supportersdata före man stänger ner samt någon/några gng under en sessions gång.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Integrera avståndmätning mm

Post by Moskeroll »

DrHaddock wrote:Puffar den frågan lite. Hade man tittat på möjligheten att integrera avståndsmätning, tempo osv? Jag är ny Turfare (begriper inte hur jag missat det här. Skitkul ju.). Upplever precis som tidigare inlägg att batteritiden (iPhone 6plus) blir en begränsning vid Turfning till fots när jag kör Runkeeper parallellt.
Optimalt vore basala funktioner med registrering av sträcka och tempo över tid, och att detta helst kunde integreras gentemot Runkeeper/Endomondo/ev andra som en tredjepartsapp. Att datan sparas på ens RK/Endomondokonto. I andra hand att data sparas i Turfkontot, och sedan kan exporteras som GPX el motsvarande.
Är man supporter finns sträcka och tid + antalet zoner sedan man startade turfappen (för just pågåendecsession). Tyvärr nollställs distansdatan om man tappar kontakt med nätet men genom skärmdumpar kan man ta kort på supportersdata före man stänger ner samt någon/några gng under en sessions gång.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
HappyF
Zonemaker
Posts: 293
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Integrera avståndmätning mm

Post by HappyF »

Jag kör Strava parallellt och tycker inte att batteritiden påverkas.
Post Reply

Return to “Förslag”