Antal assists i appen (för supportrar)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Maqqan »

Kan det vara att övriga som var med hade medaljen sen tidigare?

Tapatalking with my Samsung S7

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Maqqan »


scorp wrote:Maggan
Vafalls [emoji35] [emoji34]

Tapatalking with my Samsung S7


Gubbenglömsk
Posts: 7
Joined: 27 Dec 2016 22:32
Country: Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Gubbenglömsk »

Till Maqqan:
Jag har svårt att tro att alla varit med mer än en gång och fått Crowded-21. Mönstret i tid ser inte riktigt trovärdigt ut, tycker jag. Det skiljer för mycket i take-time. T.ex. vilka andra 20 har varit med omkring 18.21 den 6/2?
För övrigt: Alla har ju take-time <30 s nuförtiden så spridningen borde vara mindre än vad som framgår av listan på http://warded.se/turf/medals.php?medali ... =1&order=0
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Maqqan »

Gubbenglömsk wrote:Till Maqqan:
Jag har svårt att tro att alla varit med mer än en gång och fått Crowded-21. Mönstret i tid ser inte riktigt trovärdigt ut, tycker jag. Det skiljer för mycket i take-time. T.ex. vilka andra 20 har varit med omkring 18.21 den 6/2?
För övrigt: Alla har ju take-time <30 s nuförtiden så spridningen borde vara mindre än vad som framgår av listan på http://warded.se/turf/medals.php?medali ... =1&order=0
Angående Crowdy-21:

Uppsala samlade 26 turfare i sitt försök att ta medaljen. Det första försöket är det du ser 2017-02-06 18:07 men utdelningen av medaljen strulade så alla fick den inte. De stod och väntade ett tag men bestämde sig sen för ett nytt försök och gick vidare till en annan zon. Den zonen är den du ser 18:21. Tyvärr krånglade utdelningen av medaljer även denna gång, ett fel i kodningen från vår sida som nu förhoppningsvis är löst. De skapade då en issue och jag delade manuellt ut medaljer till de som blivit utan, den utdelningen ser du 2017-02-07.

Hoppas det klargör .

Tapatalking with my Samsung S7


Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Munin »

Det gäller fortfarande att komma fort till zonen, är man minsta lilla millisekund för sent ute, så får man inte assist utan får höra "zone blocked" istället...så nog är det fortfarande lite 'kamp', iallafall när man inte är ute och parturfar med en specifik person utan försöker hinna först till en zon :)
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Munin »

>>Eftersom den som får assist inte ägar zonen, innebär det då att han kan ta zonen igen så snart >>blocktiden löpt ut? Känns ju i så fall lite märkligt.
>
>Ja det kan den. Det pratades om att stoppa det med det skulle innebära mycket extrajobb för >servern så vi valde att släppa på det.

Sen kan du inte ta Assist på en zon du äger, vilket man kan diskutera. Jag tycker det är bra, för då kommer Assist mest att användas som den funktion många efterfrågat: att två personer (eller fler) ska kunna ta en zon samtidigt och få poäng för den och få den som unik zon. Är ju som du skriver bra när man vill ut och ta mullezoner med en kompis och göra en utflykt av det hela :) Eller om man turistar på nytt ställe och vill promenera runt tillsammans.
Gubbenglömsk
Posts: 7
Joined: 27 Dec 2016 22:32
Country: Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Gubbenglömsk »

Till Maqqan:
Tack, det förklarar hur det gått till med crowdy-medaljerna.
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Munin »

scorp: ja, ni kan ta varannan zon med Assist på ditvägen, men på tillbaka vägen kan ni inte göra Assist på zonerna...så det är inte så många extra poäng ni får. Det är inget man vill använda sig av för till sin vardagsturf, för det finns för många negativa sidor i form av gps-studs, hur man vill cykla, cykel/gåhastighet, vilka zoner man vill ta i vilken ordning osv. Om du får 5-600 extra poäng tack vara Assist-möjligheten under en promenad på 2-3 timmar i Lunsen med en vän, så ser jag inga problem med det. För mig är det ett absolut mervärde att du tar dig ut dit med din vän :)
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Munin »

scorp: dessutom var det det här med parturf som kom upp som en klar vinnare i höstens omröstning om funktion vi användare ville se i appen, så det förklarar varför man lagt lite energi på det och prioriterat det :)
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by captHaddock »

Dacop wrote: 06 Feb 2017 19:42
captHaddock wrote: 06 Feb 2017 19:26 Håller med ovan!

Lite i samma ämne men kanske på fel plats. Räknas assists som en take på warded kartan?
För närvarande räknar Warded inte assists på något sätt. Det återstår att se hur det implementeras där.
Har någon hört något mer om detta? TurfLundkvist har lyckats med att få en assist att visas i statistiken (som att zonen har tagits på kartan)
Hoppas på att warded på något sätt implementerar assists så att även dessa räknas på exempelvis warded kartan.
Post Reply

Return to “Förslag”