Profiler beroende på Turfsätt?

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Moff
Posts: 18
Joined: 25 Oct 2015 02:16
Country: Sweden

Re: Profiler beroende på Turfsätt?

Post by Moff »

Jag är just nu otroligt sugen på att börja cykelturfa, men vill trots det ha mina nuvarande stats uppdelade som de är just nu - dvs enbart till fots.
Funderar på att skapa ett andra Turf-konto (CykelMoff), känns lite surt att behöva börja från 0 bara, samt vill inte riskera att bli bannad för fusk om det visar sig att jag ofta tar mina egna zoner, hmmm...
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Profiler beroende på Turfsätt?

Post by Maqqan »

Moff wrote:Jag är just nu otroligt sugen på att börja cykelturfa, men vill trots det ha mina nuvarande stats uppdelade som de är just nu - dvs enbart till fots.
Funderar på att skapa ett andra Turf-konto (CykelMoff), känns lite surt att behöva börja från 0 bara, samt vill inte riskera att bli bannad för fusk om det visar sig att jag ofta tar mina egna zoner, hmmm...
Vi har inga regler som förbjuder turfare att köra med flera konton så kör på du.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Limegrön
Posts: 15
Joined: 10 Nov 2017 20:09
Country: Sweden

Re: Profiler beroende på Turfsätt?

Post by Limegrön »

Jag skulle också tycka det vore intressant att kunna välja transportsätt i appen från gång till gång.
Ainisse
Posts: 14
Joined: 30 Mar 2018 10:24
Country: Sweden

Re: Profiler beroende på Turfsätt?

Post by Ainisse »

Jag tycker att ditt förslag verkar vettigt av följande orsak. Jag hör till dem som går och jag jämför mig med andra i mitt län. Allt som oftast/nästan alltid, får man "stryk" av turfare som cyklar eftersom de hinner med många fler turfzoner än jag nånsin kan hinna med = Orättvist. Jag menar, alla poäng över 100.000 är ju bara totalt omöjligt! Nä, det vore roligare med en fotgängarlista och en cykellista, så man "tävlade" mot likasinnade. Denna borde samtidigt innebära att varje zon kan tas på 2 sätt, en via gång och en via cykel, så man inte blockar varandra. Visst kan det fuskas, men det skulle kunna förhindras genom att tex klocka tiden det tar att tillryggalägga turfningen. Gång = <5 km per timme typ, och cykel > 5km/tim.
Post Reply

Return to “Förslag”