Båda ska få assist vid tagen zon

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Marzzone
Posts: 7
Joined: 01 Oct 2015 02:17
Country: Sweden

Re: Båda ska få assist vid tagen zon

Post by Marzzone »

Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 Faaaaast en assist är väl tänkt att fungera precis som det gör idag? En tar zonen (målgöraren) och x antal andra hjälper till att ta den.
Vad hjälper man till med? i bästa fall lite pep-talk eller att man pratar bort dom 18-ish sekunderna som det tar att ta zonen. Annars är man bara 2st randoms som står i en ruta. ;)
Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 Precis som i en hockeymatch eller annan sport. Målgöraren får ju inte assistpoängen också.
Nej, i en hockeymatch får målgöraren 1p och han som gjorde assisten 1p och båda tävlar i samma poängliga (win-win). Precis som mitt förslag, 1 pers + 1 pers i en zon = båda ska få assisten.....man hjälper ju inte nån med någonting, man är där för att samla assist till assistmedaljerna. Däremot hade de varit passande med ett namnbyte från Assist (ifall detta förslag blir på tal...).
Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 Även om jag förstår ditt problem så blir det väldigt skumt att ändra på medaljen så som du vill ha det. Då fallerar hela idén med en assist?
Nej ingenting fallerar öht och jag vill inte alls ändra på någon medalj. Det som blir är att turfteamet kommer se en minst dubblerad ökning av antalet assist och att därmed fler kommer att kunna tävla om Assist medaljerna.
Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 men båda får väl zonen markerad som tagen? Dvs. att du får zonen markerad som tagen på warded (= du kan samla unika zoner tsms oavsett vem som får själva takepoängen samt pph)? Om inte så borde ju det räcka att justera?
Ja, detta fungerar som det ska och är inget problem öht. Inte heller detta tråden handlar om.

Vintentina wrote: Båda får ju unika, så det problemet är ju helt borta.
Jepp, men skapade ett exakt likadant problem...(att inte båda får samma chans till assistmedaljerna vilket är de tråden handlar om...)
[/quote]
User avatar
Bjulle
Posts: 11
Joined: 09 Dec 2015 16:26
Country: Sweden
Contact:

Re: Båda ska få assist vid tagen zon

Post by Bjulle »

Marzzone wrote: 23 May 2017 18:14
Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 Faaaaast en assist är väl tänkt att fungera precis som det gör idag? En tar zonen (målgöraren) och x antal andra hjälper till att ta den.
Vad hjälper man till med? i bästa fall lite pep-talk eller att man pratar bort dom 18-ish sekunderna som det tar att ta zonen. Annars är man bara 2st randoms som står i en ruta. ;)

Kan hålla med om att den som assisterar inte gör särskilt mycket, men fortfarande så är det ju en eller flera personer som "hjälper till" med att ta zonen. Även om de inte gör något speciellt. :)

Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 Precis som i en hockeymatch eller annan sport. Målgöraren får ju inte assistpoängen också.
Nej, i en hockeymatch får målgöraren 1p och han som gjorde assisten 1p och båda tävlar i samma poängliga (win-win). Precis som mitt förslag, 1 pers + 1 pers i en zon = båda ska få assisten.....man hjälper ju inte nån med någonting, man är där för att samla assist till assistmedaljerna. Däremot hade de varit passande med ett namnbyte från Assist (ifall detta förslag blir på tal...).

Nja, det är väl inte precis som ditt förslag? I så fall blir det ju 2p till målgöraren och 1p till den som gjorde assisten. Den som tar zonen får ju takepoängen + pph, men ingen assist,
som assisttagaren istället får. Vilket ju känns rättvist? Båda får ju ut något av det. Annars kan det ju istället bli irritation om vem som skall få poängen + pph:n om båda ändå får assisten.


Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 Även om jag förstår ditt problem så blir det väldigt skumt att ändra på medaljen så som du vill ha det. Då fallerar hela idén med en assist?
Nej ingenting fallerar öht och jag vill inte alls ändra på någon medalj. Det som blir är att turfteamet kommer se en minst dubblerad ökning av antalet assist och att därmed fler kommer att kunna tävla om Assist medaljerna.

Det jag menar med fallerar är ju att namnet på medaljen blir lite fel då den heter Assist. Precis som du nämner så bör den ju i så fall byta namn också, vilket jag dock inte tror kommer att ske. Menade inte heller att du ville ändra på medaljen i stort utan att du ville justera den enligt vad du skrev.
Självklart kan ändringen underlätta i de fall då båda jämnt vill ha assisten, men som sagt så passar ju inte namnet på medaljen längre då om båda skall få den.


Bjulle wrote: 23 May 2017 11:26 men båda får väl zonen markerad som tagen? Dvs. att du får zonen markerad som tagen på warded (= du kan samla unika zoner tsms oavsett vem som får själva takepoängen samt pph)? Om inte så borde ju det räcka att justera?
Ja, detta fungerar som det ska och är inget problem öht. Inte heller detta tråden handlar om.

Läste ditt första inlägg lite snabbt så missade att det stod med där att själva anledningen till att de införde Assist var att båda skulle kunna få zonen markerad som tagen och därmed öka på sina unika zoner. :)

Bjulle
Uppsala - R64
Image
Bjulle @ Enköpings Turf
Post Reply

Return to “Förslag”