Visa area i appen

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Visa area i appen

Post by Snusmumriken »

Idag kan man inte klicka på en zon i appen och få upp vilken area (kommun) zonen ligger i. Man kan bara se vilken region. Det skulle underlätta betydligt om man även direkt i appen kunde få se vilken area zonen tillhör. Särskilt då jag och många andra håller på och färglägger kommuner med Lundkvist 3:e-partsprogram är det till stor hjälp att se area direkt i appen. Att gå omvägen över turfs hemsida eller via Lundkvist sida tar tid och är lite småjobbigt. Informationen finns ju så det är bara att presentera den :-)
De länder som ännu inte har delats in i area kan man antingen skriva in samma som regionen eller ett bara ett streck ( - ).
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Visa area i appen

Post by LeiLar »

Ett bra förslag som borde vara en baggis att fixa.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Visa area i appen

Post by HappyF »

Snusmumriken wrote: 29 Aug 2017 13:05 Idag kan man inte klicka på en zon i appen och få upp vilken area (kommun) zonen ligger i. Man kan bara se vilken region. Det skulle underlätta betydligt om man även direkt i appen kunde få se vilken area zonen tillhör. Särskilt då jag och många andra håller på och färglägger kommuner med Lundkvist 3:e-partsprogram är det till stor hjälp att se area direkt i appen. Att gå omvägen över turfs hemsida eller via Lundkvist sida tar tid och är lite småjobbigt. Informationen finns ju så det är bara att presentera den :-)
De länder som ännu inte har delats in i area kan man antingen skriva in samma som regionen eller ett bara ett streck ( - ).
+1 på det förslaget.

Vi kan ju hoppas att det är en av sakerna som kommer med i den nya designen.
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Visa area i appen

Post by DaddyKing »

Snusmumriken, jag står bakom ditt förslag fullt ut även om jag inte målar landet grönt i samma utsträckning :)

Men din rubrik fick mig att tänka på ett annat verktyg jag skulle vilja ha i appen: Möjlighet att mäta avstånd (fågelvägen) mellan A och B samt area som i kvadratmeter.
Post Reply

Return to “Förslag”