Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by gurubashi »

Väldigt snyggt sätt att samla in zonförslag direkt i via kartan i telefonen. Men jag skulle väldigt gärna vilja kunna skriva en kort kommentar eller motivering till de förslag jag lämnar. Idag kan jag bara sätta en punkt och skicka.

Flera förslag skulle jag vilja förklara varför. Några på grund av att de är intressanta punkter eller sevärdheter med lokal anknytning, andra på grund av att det på kartan mest ser ut som en anonym bit terräng men i verkligheten är en väldigt vacker bit natur.

Det borde också bli lite lättare att välja ut vilka nya zoner som ska ut, när det finns lite mer att utgå ifrån.

(Ett exempel är Himnafjällen utanför Linköping som jag lämnat som förslag. Det är rejäla artificiella toppar (Om än kanske inte riktiga "fjäll") mitt på östgötaslätten. Ett ställe som man som Östgöte borde ha besökt någon gång. På kartan ser det ut som vilken gräsplan som helst.)


Just det är en väldigt snygg feature med Turf, att få se sevärda delar av stan som man aldrig satt sin fot i trots att man bott här i femton år. Och att få röra lite på sig utomhus!
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by Arias »

Hoppar in och frågar turf-teamet om det finns planer på att förbättra zontips systemet?

Finns en hel del att ändra på och jag har en del förslag, men antar att det inte är prio just nu så avvaktar :)
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by StarDust »

Det var bättre förr...
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by Arias »

StarDust wrote:Det var bättre förr...
Tyvärr så måste jag hålla med, jag vet att turf-teamet tycker att det är mindre arbete nu med det nya systemet kanske (för det var därför ni införde det?).. Men jag tror att med det nya systemet så sänks kvaliten markant på zonerna och ni kommer nog i längden få mer arbete och klagomål.
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by Drassen »

Faktum är att mot slutet så användes det "gamla systemet" inte alls..så i praktiken fanns det inte något system förrut även om många bra tredjepartskartor med mycket bra underlag tillverkades.

Men visst går förslagsystemet att förbättra, en kommentar till zonen kanske skulle minska det stora antalet "blaskförslag" som nu skickas in. :)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by mortuus »

Många zoner kan se inget märkvärdigt på google maps men i verkligheten kanske. är det kanske en speciell byggnad eller plats. Ett annat alternativ hade varit najs om man kunde ta foto på själva zonen så att ni ser tydligt om det är nåt intressant eller inte.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by StarDust »

Bump.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by SunYour »

Skulle vara riktigt najs, eftersom det är lite trubbigt att få vertexarna på rätt ställe i suggestern...
Kanske går det att trycka in storleksalgoritmen från ZCT dit också om den inte redan finns?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by StarDust »

Bump bump bump....
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Möjlighet att lämna kommentar till zonförslag

Post by Arias »

Flyttar tråden till Förslagslådan.
Image
Post Reply

Return to “Förslag”