[FÖRSLAG] Längre omgångar/serier

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Vaktarn

Re: [FÖRSLAG] Längre omgångar/serier

Postby Vaktarn » 31 May 2011, 12:11

För att återknyta till Vaktarns medaljförslag, om det infördes vore det ju väldigt enkelt att på (halvårs)topplistan bara dra ett streck där de som befinner sig över ligger på ihärdighetsmedaljplats :-)
hade i ju för sig tänkt mig att poängen inte skulle spela in, utan endast placeringar omgång för omgång. då kan man få lite drama även lite längre ner i huvudomgångstabellen har jag tänkt. plus att man inte borde kunna göra en monsteromgång och sen pilla navel i fem månader och få kalla sig ihärdig ;)
Mitt förslag som jag bollar tillbaka är att man väljer ut en av dessa längre typer av serier och gör så att den enbart går att se på websida samt kanske i månadsmailet i ngn form.
turfer of the year!!! som förståss delas ut i samband med en stor turfgala i blå salen, och jag röstar för Madeleine som prisutdelare :)
telefon: hero | vaktar: Uppsala

Mosik
Country: Sweden

Postby Mosik » 05 Jun 2011, 08:55

En två månaders serie räcker gott och väl. Precis lagom!
Nya spelare kommer inte ha en chans på en årserie.

Men ja förstår inte. Ifall man har två serier kommer man då kunna skifta mellan två olika kartor? Och ifall det blir så måste man ta en zon dubbelt när man väl är där. Det hela tycks bli för invecklat.

Blabert
Zonemaker

Postby Blabert » 05 Jun 2011, 19:46

Men ja förstår inte. Ifall man har två serier kommer man då kunna skifta mellan två olika kartor? Och ifall det blir så måste man ta en zon dubbelt när man väl är där. Det hela tycks bli för invecklat.
De vanliga omgångarna skulle funka som vanligt så klart. Sen räknar man ihop totalpoängen för x antal månader = Turfserie.
Image

simonarvestrand

Postby simonarvestrand » 08 Jun 2011, 12:15

De vanliga omgångarna skulle funka som vanligt så klart. Sen räknar man ihop totalpoängen för x antal månader = Turfserie.
Vore lite nice med en 6månaders och en 12 månaders serie eller nått sånt. då man kanske bara räknar 2 datum i månaden eller nått. skulle ju bli grym aktivitet just dom dagarna .
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~

Return to “Förslag”