Kronoberg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Dacop »

tretton wrote:
Hej!

Har tagit zonen [zone]gemlagömma[/zone] ett antal gånger och säger likadant varje gång, ALDRIG mer. Det är kort å gott en zon mitt in i en himla massa sly utan någon direkt anledning...har tänkt att det får väl vara som det är ett antal gånger men när jag senast drog med mig ett halvt getingbo och i total panik fick springa som en total dåre genom hela skogen för att inte bli stucken var det över min gräns iaf, jag är ifs inte överalergisk mot getingar men det finns ju folk som är, jag skulle därför önska att den åtminstone flyttas lite söder ut, så vida inte någon zonmakare kan komma med ett hållande argument till att ha kvar den, bilder och filmer kan komma om så behövs, en idé är ju att den placeras närmre mickies. //Fidde
Ovan citat är från Fidde som bad mig felanmäla. Jag kan inte säga annat än den enda gången jag tog zonen (för övrigt var jag först!!) var det vinter och en himla massa snö, hade hela familjen som satt i bilen för att köra iväg, fick pappa att stanna genom att säga att zonen är precis här, det var iofs va jag trodde då, så ingen riktig lögn, bara et att det är inget annat än ett djävla jobb att komma till zonen, visst kan det va kul en kanske inte i en ort där det bara finns två andra zoner. Gör gärna en bedömning så vi får se vad ni tycker.
Nu har jag inte råkat ut för någon getingsvärm vid gömman men får säga att jag gärna ser att den blir kvar. Visst ligger den knepigt till men vissa zoner är svårare än andra och det är något speciellt med zoner som turfare pratar om, diskuterar bästa vägen till och så vidare. Det vore roligt att höra om det finns någon historia bakom zonen dock. Stigen dit verkar mer trafikerad än enstaka turfare. Är det en cache kanske?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Känner inte igen zonen och jag brukar inte skapa zoner mitt ute i en skog sådär. Känner inte igen namnet eller platsen heller. Vet inte varför den placerats där, om det är en slump eller om det har funnits ett förslag tidigare. Ser ut på kartan som om det är något där i mitten. Kanske en stor sten? Är det någon GeoCatchställe det där? Vad vet jag...

... Nu är den flyttad i varje fall. Hoppas jag inte flyttat den till en bilväg nu?
LarsAgne
Posts: 14
Joined: 28 Apr 2012 17:16
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by LarsAgne »

tomtebloss wrote:Känner inte igen zonen och jag brukar inte skapa zoner mitt ute i en skog sådär. Känner inte igen namnet eller platsen heller. Vet inte varför den placerats där, om det är en slump eller om det har funnits ett förslag tidigare. Ser ut på kartan som om det är något där i mitten. Kanske en stor sten? Är det någon GeoCatchställe det där? Vad vet jag...

... Nu är den flyttad i varje fall. Hoppas jag inte flyttat den till en bilväg nu?
Det blev en bilzon.Ingen som har tänkt i banan att ha högre poäng på svårtillgängliga positioner.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Okej. Flyttade upp den från vägen. Vetitusan var jag ska placera den bra annars. Finns det inget annat värt att se i Gemla?
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tretton »

Jag tycker att det ser bättre ut med zonen där. Som jag skrev tidigare tycker jag att det är helt OK (till och med roligt) med svåra zoner, men de behöver ju inte nödvändigtvis vara i en ort med endast två andra zoner.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Fidde »

Tycker den verkar ligga ganska bra där, fortfarande lite utmaning att ta den, perfekt om ni frågar mig.

//Fidde
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Kära Kronobergare! Nu är det dags att uppgradera zonrapporteringssystemet! Vi flyttar härmed från forumet till: http://issues.turfgame.com. Detta gör vi för att vi vill samla alla felrapporter på ett ställe och för att göra själva rapporteringen smidigare och tydligare för alla inblandade. Man kommer att kunna prenumerera på regioner för att hålla koll på de ställen man vill.

Länken till felrapportering av zoner är http://issues.turfgame.com/zones där man börjar med att välja zon. Om man vill så kan man lägga på namnet på zonen i adressen själv, t.ex. http://issues.turfgame.com/zones/LjungPlaza

Nu avslutar vi detta långa kapitel och låser tråden. Frågor om issue trackern kan besvaras i http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=42&t=3382
Locked

Return to “Kronoberg”