Kronoberg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tretton »

tomtebloss wrote:
tretton wrote:Söder om parkeringsplatsen finns ett hus och i närheten av det skulle zonen i så fall kunna placeras. Lite konstigt att Tingsryds stolthet Börjes inte har någon zon ;)
Som du föreslagit med TingCentrum? Får inte in en zon där riktigt. Dessutom så går Storgatan precis förbi och då blir det en bilzon... Finns ingen bra placering för någon zon i anslutning till Börjes.

La en bredvid torget istället. Låg ett förslag där med.
Jag brukar väl inte direkt hålla till i Tingsryd, så mitt minne kanske svek mig på hur stort det var. Placeringen ser bra ut, men det är bäst att Ace får säga sitt först :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by AceIsAngry79 »

Hejsan.

Det blev jätte bra.

Det är som Torget i Växjö bilparkering (Growsquare).

Synd det inte fanns plats till att forma det som ett T. Men det blir kanon så.

Stort tack Tomtebloss :D .

En zon vid Börjes kanske kommer i framtiden. Nya lappar sätts upp i helgen så hoppas vi att det ska ge utdelning denna gång med mera Turfare i T-ryd.

MVH

Ace & Co
Image
snowdrum
Posts: 4
Joined: 28 Apr 2013 13:28
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by snowdrum »

Hej!
Där zonen skytten är håller växjö kommun på med att gräva för nya vatten och avloppsledningar. De har kalhuggit och spärrat av cykelvägen. Går det att flytta zonen lite t ex till där tunneln under väg 27 är?

MVH Snowdrum
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

snowdrum wrote:Där zonen skytten är håller växjö kommun på med att gräva för nya vatten och avloppsledningar. De har kalhuggit och spärrat av cykelvägen. Går det att flytta zonen lite t ex till där tunneln under väg 27 är?
Självfallet.
snowdrum
Posts: 4
Joined: 28 Apr 2013 13:28
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by snowdrum »

Tack för att du flyttade den :D
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by AceIsAngry79 »

Zonen SEVÄXJÖSJÖN http://turfgame.com/map/SeV%C3%A4xj%C3%B6sj%C3%B6n
Borde flyttas lite in mot cykelbanan då det inte finns någon brygga
Där som det ser ut på kartan.

Se Fiddes bild från bloggen:
http://turfarefidde.files.wordpress.com ... 3a4mta.jpg
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

AceIsAngry79 wrote:Zonen SEVÄXJÖSJÖN http://turfgame.com/map/SeV%C3%A4xj%C3%B6sj%C3%B6n
Borde flyttas lite in mot cykelbanan då det inte finns någon brygga
Där som det ser ut på kartan.

Se Fiddes bild från bloggen:
http://turfarefidde.files.wordpress.com ... 3a4mta.jpg
Läste den. Fast de fanns fästöglor för att en flytbrygga ska kunna förankras sa Fidde. Frågan är om vi ska vänta in bryggan eller bara förlänga in zonen mot cykelvägen? Egentligen borde väl bryggan redan ligga på plats men det är väl den utdragna vintern som gjort att det ej blivit... gjort. Blir det en badbrygga sedan är frågan?

Det blir helt klart en liten speciell zon förstås om vi låter den vara som den är nu. Sen låg det ett förslag på platsen vilket gjorde att jag la den där jag la den.
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by AceIsAngry79 »

Bara förläng den 2-3 meter mot cykelvägen så kan alla ta zonen vilken årstid det än är:-)

Tack Tomtebloss.
Image
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tretton »

Jag vet inte riktigt vad jag tycker här... Antingen ska den flyttas och förstöra själva tanken med att gå ut på den eventuella bryggan, för att just kunna "SeVäxjösjön". Som den är just nu är det helt otänkbart, för jag fick stå där 5 minuter med min hoppande GPS för att kunna ta zonen, men om man bara gör den lite större skulle den kunna nås, precis som Ace skriver behöver det inte vara en flytt på mer än 2-3 meter. Man får ju alltid valet att gå ut på den eventuella bryggan, om man nu vill "SeVäxjösjön". Det är nog det bästa alternativet att öka den någon meter mot cykelbanan.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Okej, och så fick det bli...
Locked

Return to “Kronoberg”