Zoner i Växjö

Moderator: Zonemakers

Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Som alla säkert redan vet är vi ju alla lite oense gällande zon-politiken i dagsläget, det finns egentligen inget väl fungerande system så jag fortsätter helt enkelt på den inslagna vägen. Vet ifs redan att några "vanliga zoner" inte verkar vara aktuellt i dagsläget men lägger ändå in en önskan om ytterligare en mullezon, på en ö. Anledningen är helt enkelt att vi inte har en sådan i Växjö än och vad jag tänker mig är en liknande zon som de har i norra Kalmar. Jag la ett förslag i appen idag med namnet ToftaIsland, ta gärna åtminstone en titt på förslaget och återkom gärna med respons sedan.

//Fidde
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Växjö

Post by tomtebloss »

Det gör varken till eller från med en zon på en Ö. Tror inte den kommer tas särskilt frekvent så den gör inte så mycket skillnad. Plus i kanten och det som gjorde att den lades ut är möjligheten till bra filmer på zonjakten...
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Precis, stort tack för zonen...återkommer med film och utvärdering senare:)))
//Fidde
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

film ligger uppe, återigen riktigt fin zon så ett stort tack!
dlufr06

Re: Zoner i Växjö

Post by dlufr06 »

Jag har runda efter runda försökt få zonutläggarna att placera zoner på Teleborg, en stadsdel med 11500 personer vilket är ungefär lika mycket som hela Tingsryds kommun. Resultatet är noll nya zoner. Tittar man på städer i Växjös storlek så tycker jag iaf att förorterna har mer zooner än växjös förorter.

Exempel: '
Sandsbro: 0 zoner (Här finns det turfare)
Högstorp: 2 zoner
Teleborg: 3-4 zoner
Öjaby/Bergsnäs/Räppe : 1 zon tillsammans
Öster: 1-3 zoner
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

dlufr06 wrote:Jag har runda efter runda försökt få zonutläggarna att placera zoner på Teleborg, en stadsdel med 11500 personer vilket är ungefär lika mycket som hela Tingsryds kommun. Resultatet är noll nya zoner. Tittar man på städer i Växjös storlek så tycker jag iaf att förorterna har mer zooner än växjös förorter.

Exempel: '
Sandsbro: 0 zoner (Här finns det turfare)
Högstorp: 2 zoner
Teleborg: 3-4 zoner
Öjaby/Bergsnäs/Räppe : 1 zon tillsammans
Öster: 1-3 zoner
Jag måste säga att jag håller med dig, vi har länge velat ha zoner ut emot Teleborg, och det har även funnits förslag ut mot Öjaby. Sandsbro har även det varit uppe på agendan. Problemet är väl kanske att vi i dagsläget (vet inte riktigt säkert) inte förtjänar nya zoner, men samtidigt får det mängden turfare att öka. Under omgångsstarten fanns det två turfare ute i Sandsbro som inte hade några zoner att ta och stängde av igen.

Som sagt, moment 22, men förtjänar vi nya zoner är det alla dagar i veckan där de ska fördelas.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
dlufr06

Re: Zoner i Växjö

Post by dlufr06 »

I mitt tycke tycker jag det är självklart att Växjö får ett gäng nya zoner, kan även tycka att dessa inte skall placeras centralt men i ytterområderna. Jämför Växjö med andra städer i samma storlek, deras förorter är betydligt mer utbyggda vilket gör att man inte kan/orkar ta hela staden i en runda vilket man är tvingad till i Växjö om man vill hänga på spelare på orter i samma storlek.

Skulle man bo i en annan ort skulle man med samma ansträngning som man får göra i Växjö ha betydligt mer poäng/takes.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Växjö

Post by tomtebloss »

Ska kika på det här inom en snar framtid. Så ni inte tror jag glömt bort tråden...
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Växjö

Post by TBIT »

OBS! Läs detta inlägg på webben, inte med Tapatalk!

Jag cyklade runt i Växjö och tog unika igår och har två allmänna åsikter:

ETT

Nya zoner i Växjö borde öka Turf-ytan, inte förtäta den. SoberZone är ju iofs en trevlig zon utanför IOGT-NTO (och jag tog den före Fidde!), men annars så tycker jag att det verkar finnas gott om cykelvänliga bostadsområden utanför stadskärnan och att nya zoner borde hamna på sådana platser.


TVÅ

Alla vill väl ha fler zoner, så också Växjöturfarna, men en snabbkoll på diverse zoner i Växjö visade att en viss spelare som önskat nya zoner till Växjö ägt flera zoner ungefär 50% av tiden denna omgång, samtidigt som samma spelare inte tagit t.ex. Bokhultpeak eller GrowAirport alls denna omgång (Källa: http://www.warded.se/turf/zones.php). Min personliga åsikt är att man som spelare kan se till att besöka de zoner som redan finns innan man ber om nya zoner!
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by weed65 »

Vore trevligt med nya zoner i Växjö, håller med TBIT ang att nya zoner inte skall förtäta utan öka turf ytan. ´Som skrivets innan om Växjö finns det områden att rulla ut zoner på för att öka intresset för väl gamla som nya turfare.
Håller däremot inte med TBIT ang att dom att man skall plocka rubb och stubb för att få önska nya Zoner. försöker man komma högt upp på topplistan så kan man inte pria att cykla 5 km enkel för att ta en Zon.

Det gäller att med nya zoner knyta ihop bostadsområden, att på ett smart sätt locka turfare till längre rundor genom att använda befintliga cykel och promenadstråk.
Post Reply

Return to “Kronoberg”