Zoner i Växjö

Moderator: Zonemakers

Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Kan inte säga annat än jag håller med, la senast igår ett förslag på växjörunt leden mellan PlayItAgain och Groovyzone som jag döpte till MysteryHouse.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

Fidde wrote:Kan inte säga annat än jag håller med, la senast igår ett förslag på växjörunt leden mellan PlayItAgain och Groovyzone som jag döpte till MysteryHouse.
Håller oxå med, mycket fin cykelled.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by weed65 »

Nu har jag knappat in 2 förslag i appen. en på smalspårsvallen vid Evedalstation och en på cykel och gångbron över Helgasjöns utlopp mot räppe/bergsnäs parallet med Väg 25 .
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by weed65 »

Inga av mina förslag har fallit i god jord ännu, turfcrew tycker kanske vi har gott om zoner i växjö!?
3 nya förslag är in knappade i appen Växjö runt stora pene, växjö runt bergsnäs jvg tunnlen(bättre namn kan behövas) och gång och cykelbron i sandsbro, växjö runt The bone. någon med bättre zon rita rkunskaper kan få till en kul formad zon där.

Så upp med lite nya Zoner på växjö runt leden så att det blir lite roligare cykling i stället för att bara fara omkring i centrum
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Dacop »

weed65 wrote:Inga av mina förslag har fallit i god jord ännu, turfcrew tycker kanske vi har gott om zoner i växjö!?
3 nya förslag är in knappade i appen Växjö runt stora pene, växjö runt bergsnäs jvg tunnlen(bättre namn kan behövas) och gång och cykelbron i sandsbro, växjö runt The bone. någon med bättre zon rita rkunskaper kan få till en kul formad zon där.

Så upp med lite nya Zoner på växjö runt leden så att det blir lite roligare cykling i stället för att bara fara omkring i centrum
Håller med om att Växjö kan behöva lite nytt. Bilder från dina föreslagna zoner och kanske en karta brukar vara uppskattat hos zonutläggarna.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by weed65 »

Precis lite nytt i växjö vore kul!
i mitt första inlägg om Växjö runt slingan finns en länk till en karta och info om gång och cykel stråket Växjö runt. sammanlagt har jag lagt 5 förslag i appen alla med namn förslag som börja på Växjö runt. Nu är det väl inga fantstiska vyer eller annat sevärt som finns vid förslagen men det är det väl ytterst sällan med turf zoner. klart om det skulle hjälpa till att få några nya zoner på Växjö runt så kan jag väl fixa några kort nästa gång jag är ute och kör den.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Växjö

Post by Blabert »

Ser inte alls någon anledning till nya zoner i Växjö tyvärr. Aktiviteten är en bit under snittet och det finns redan relativt många zoner. Inga större nyheter på gång från vårt håll alltså, men det finns säkert plats för någon strözon här och där framöver.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by weed65 »

Man kan vända och vrida på allt, hönan eller ägget, turfare eller zoner. dom trådarna finns redan.

Det finns redan gott om zoner i växjö men det hindrar någon eller några nya strözoner per omgång just för att knyta ihop populära stråk eller leda turfarna på längre rundor. Växjö Runt är som sagt en väldig fin runda :o . tex gamla smalspårs vallen som är omgjord till gång och cykelbana från Sandsbro till Evedal. Där har jag lagt 2 förslag i appen, gång och cykelbron i sandsbro och Evedals station.
Skulle knyta ihop Sandsbro med Evedal vidare till Hissö zonen och zonen vid slottruinen. sen kan man jobba sig in mot centrum igen genom Hovshagas alla zoner.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

weed65 wrote:Man kan vända och vrida på allt, hönan eller ägget, turfare eller zoner. dom trådarna finns redan.

Det finns redan gott om zoner i växjö men det hindrar någon eller några nya strözoner per omgång just för att knyta ihop populära stråk eller leda turfarna på längre rundor. Växjö Runt är som sagt en väldig fin runda :o . tex gamla smalspårs vallen som är omgjord till gång och cykelbana från Sandsbro till Evedal. Där har jag lagt 2 förslag i appen, gång och cykelbron i sandsbro och Evedals station.
Skulle knyta ihop Sandsbro med Evedal vidare till Hissö zonen och zonen vid slottruinen. sen kan man jobba sig in mot centrum igen genom Hovshagas alla zoner.
Håller absolut med, det är självklart där det ska placeras nya zoner när det behövs. Växjö Runt är riktigt fint, hela året runt.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by weed65 »

Få tacka för dom 2 Zonerna vi har fått på växjö Runt slingan :D
Nu går det snart inte skylla på gamla knän. dåligt väder och för kallt.

nu är det bara latmasken som skall luras i väg :?
Post Reply

Return to “Kronoberg”