Norrbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Guest wrote:
Zontjuven wrote:Av bara farten tillkom det visst några zoner Boden-Luleå..... :-)
Nu vart BodenCamp helt plötsligt värd att fara förbi på rundan runt träsket!
Surrade med en cantspeak666 och sa att den var flyttad så han kanske skulle dit och prova den också.
Lade in två förslag på de jag anser saknas på turen runt bodträsket så att det blir en mer naturlig och lockande slinga att ta sig runt.
Den norra (sundbrozone) finns det inte supermycket plats på sidan av vägen, men jag tror min placering vart ok. Kallas kanske Björnsundet ?
Så, med den nya (BunkerBridge) så finns det en sydlig slinga att ta sig runt på cykeln, fattas bara en nordlig (;

Hmm, spårat ur till en potentiell egen tråd ?
Ingen fara, Men ni måste få upp aktiviteten i Boden innan det blir fler zoner, värva latmaskar som inte fått ut skotern ur garaget ännu ;-)
Ju fler som turfar ju roligare är det!!
Fd världsmästare i TURF
ZeNomad
Posts: 14
Joined: 29 Sep 2012 18:19
Country: Sweden

LIKEZONE

Post by ZeNomad »

Roligt att ni uppmärksammar Facebooks megadatacenter i Luleå, MEN den har några problem som gör att ingen har tagit den, åtminstone inte under november (inte ens av regionvinnaren :-) ):

- Man kan göra sig illa när man tar sig över stängslet in på Facebooks område.

- Vakterna och deras hundar kan nog bli rätt jobbiga.

- Ett 100 MW ställverk (där zonen verkar ligga) är ganska så livsfarligt att ge sig in i.

Flytta zonen utanför stängslet...
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Sv: Norrbotten - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Bra med felrapport, bifoga en karta med ny placering. Som du ser så är googles kartor inte uppdaterade.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Fd världsmästare i TURF
Pajazzo
Posts: 1
Joined: 02 Dec 2012 19:50
Country: Sweden

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Pajazzo »

Vi har en zon (en spång över ett våtområde) vid Höträsket på Bergnäset, en bit från Kallax flygplats. När man klickar på den så hamnar man på zonen Spångbridge i Östergötland.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Pajazzo wrote:Vi har en zon (en spång över ett våtområde) vid Höträsket på Bergnäset, en bit från Kallax flygplats. När man klickar på den så hamnar man på zonen Spångbridge i Östergötland.
Märkligt? Den heter iaf HayBridge nu, tack för felrapporten!

//ZT
Fd världsmästare i TURF
fojo63

flytt av zon

Post by fojo63 »

Försökte ta Likezone idag, det visade sig att den verkar ligga inom inhägnat område. (Facebook- bygget) Vakten avvisade mig med viss bestämdhet...
Flytta den gärna till cykelvägen som går vid Scaniavägen.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: flytt av zon

Post by Byggaren »

fojo63 wrote:Försökte ta Likezone idag, det visade sig att den verkar ligga inom inhägnat område. (Facebook- bygget) Vakten avvisade mig med viss bestämdhet...
Flytta den gärna till cykelvägen som går vid Scaniavägen.
Eftersom Namnet anspelar på facebookanläggningen så vill jag nog ha en placering som är nära anläggningen. Då google kartorna och streetwiew inte ger nån vink om hur det ser ut i dagsläget flyttar jag zonen till Datavägen så länge (mitt emot anläggningsområdet). När anläggningen är klar kan ev flytt till bättre ställe bli aktuellt igen. Om den nya placeringen inte fungerar anmäl igen plz :)
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Eliotta »

Toppen med nya zoner, men jag undrar lite över Porjuszone. borde den inte ligga i just Porjus (som för övrigt verkar vara ett utmärkt ställe att lägga en zon på) och inte utanför Jokkmokk, ca 4 mil söder om Porjus?
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

Eliotta wrote:Toppen med nya zoner, men jag undrar lite över Porjuszone. borde den inte ligga i just Porjus (som för övrigt verkar vara ett utmärkt ställe att lägga en zon på) och inte utanför Jokkmokk, ca 4 mil söder om Porjus?
ah, uppmärksamt där ! Såg att det blev fel, glömde rätta det bara... Zonen har nu det passande namnet "ArtOfPower" :)
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

...Och Porjus Kraftstation har fått en zon nu, "PorjusBridge" :)
Locked

Return to “Norrbotten”