Norrbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Norrbotten - Felanmälan

Post by Arias »



Här kan ni felanmäla zoner som tillhör Norrbottens region


Image
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Norrbotten

Post by Fredrick »

Hedde wrote:Måste bara påpeka att Skellefteå ligger i Västerbotten och inte i Norrbotten... :)
Enligt wikipedia så stämmer det.
Skellefteå är en tätort i Västerbotten och centralort i Skellefteå kommun, Västerbottens län.
Vill även nämna att det ligger en region som heter Vindeln, söder om Skellefteå och norr om Umeå.
Den borde tillhöra Västerbotten, den å.
Image
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Norrbotten

Post by Stonecape »

Tack Fredrick, detta ska nu vara fixat. Hittade lite andra zoner som också låg fel. :)
Lollan
Posts: 6
Joined: 25 Dec 2011 17:08
Country: Sweden

Re: Norrbotten

Post by Lollan »

Ah, hittade den här tråden nu. Bodencamp är enligt er definition dålig då den är inhägnad. Den skulle kunna vara vid kyrkan istället.
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Norrbotten

Post by tomtebloss »

Lollan wrote:Ah, hittade den här tråden nu. Bodencamp är enligt er definition dålig då den är inhägnad. Den skulle kunna vara vid kyrkan istället.
Vill bara poängtera att en zon som är inhägnad och bara tillgänglig en viss del av året eller en viss del av dagen inte är en dålig zon, uten ytteligare en dimension av spelet. Vissa måste man kankse deesutom betala inträde för att komma åt.

Det finns sådana lite varstans.

Tex Inre borggården på slottet i sthlm, Gröna Lund, Parken Zoo i Eskilstuna.

Nu vet jag inte hur berörd zon ovan är utlagd, men det vet säkert ansvarig zonutläggare som tar tag i det här.
Lollan
Posts: 6
Joined: 25 Dec 2011 17:08
Country: Sweden

Re: Norrbotten

Post by Lollan »

tomtebloss wrote:
Lollan wrote:Ah, hittade den här tråden nu. Bodencamp är enligt er definition dålig då den är inhägnad. Den skulle kunna vara vid kyrkan istället.
Vill bara poängtera att en zon som är inhägnad och bara tillgänglig en viss del av året eller en viss del av dagen inte är en dålig zon, uten ytteligare en dimension av spelet. Vissa måste man kankse deesutom betala inträde för att komma åt.

Det finns sådana lite varstans.

Tex Inre borggården på slottet i sthlm, Gröna Lund, Parken Zoo i Eskilstuna.

Nu vet jag inte hur berörd zon ovan är utlagd, men det vet säkert ansvarig zonutläggare som tar tag i det här.
Alltså nu förstår jag inte ditt resonemang, det står här ovan "En dålig zon är en zon som är placerad på inhägnat eller på annat sätt oåtkomligt område. Privat mark och liknande är också platser där zoner inte bör finnas. En dålig zon kan också vara en zon som är svår att ta pga. Gps-problem, t.ex. vid höga byggnader. Zoner som är farliga för spelaren att ta är också dåliga zoner, t.ex. mitten av en rondell som det inte finns någon naturlig väg till."

Då borde Bodencamp vara en dålig zon, eller har jag missförstått något?

De skriver också att "Zoner som är placerade långt bort, i skogar utan stigar, uppe på kullar/berg eller andra ställen som är jobbiga att ta sig till är INTE dåliga zoner utan en del av spelet."

Men ingenting om att inhägnade zoner tillhör spelet.
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Norrbotten

Post by Thunell »

"En dålig zon är en zon som är placerad på inhägnat eller på annat sätt oåtkomligt område."

Frågan är om zonen är oåtkomlig varje timme på dygnet hela året?

Är den inte det så är den ju åtkomlig...

Visst kan det behövas lite förtydliganden här o var, men TURF är trots allt fortfarande Beta.

//Thunell
Last edited by Thunell on 26 Dec 2011 09:03, edited 1 time in total.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Norrbotten

Post by tomtebloss »

Som thunell säger. En zon ute i vattnet kan vara oåtkommlig om man inte kan simma eller ha båt. Definitionen är inte riktigt exakt beskriven. Så vi får väl ta på oss och skriva den mer exakt helt enkelt. Eller ludda till den genom att ta bort "inhängnad" från texten.

Så frågan är: Kan zonen tas utan att bryta mot lagen? Går den att tas vid vissa tider på dygnet eller är det öppet för allmänheten några månader om året? Om den inte är det så kan vi givetvis flytta på den.
Lollan
Posts: 6
Joined: 25 Dec 2011 17:08
Country: Sweden

Re: Norrbotten

Post by Lollan »

tomtebloss wrote:Så frågan är: Kan zonen tas utan att bryta mot lagen? Går den att tas vid vissa tider på dygnet eller är det öppet för allmänheten några månader om året? Om den inte är det så kan vi givetvis flytta på den.
Jag tänkte inte på det så, men den går givetvis att ta under sommaren... :)
Image
Daniel_T

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Daniel_T »

Någonting är skumt, felreggat??? Jag har hamnat på västerbottens stats-lista, detta trots att jag enbart cyklar, går och BILAR runt och turfar :-D ..enbart i Piteå som ligger i NORRBOTTEN
Locked

Return to “Norrbotten”