Zoner till överkalix

Moderator: Zonemakers

ohlinj
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2011 18:43
Country: Sweden

Zoner till överkalix

Post by ohlinj »

Har precis upptäckt denna fenomenala aktivitet via "bästa apparna" artikeln på swedroid. Men upptäckte förgäves att det inte existerande en enda zon i överkalix med omnejd. Har lagt ut flera förslag och hoppas på att några av dom blir beviljade. Vore kul att få igång denna aktivitet även här uppe.
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Zoner till överkalix

Post by Thunell »

Nu har Överkalix några zoner, och som alltid kommer fler med hög aktivitet :-)
ohlinj
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2011 18:43
Country: Sweden

Re: Zoner till överkalix

Post by ohlinj »

Har suttit och följt utvecklingen med spänning! Kul med så bra respons, kvällen är räddad! :-)
ohlinj
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2011 18:43
Country: Sweden

Re: Zoner till överkalix

Post by ohlinj »

Har nu varit på min första runda och det var riktigt kul må jag säga! Såg mitt i allt att det ploppa upp en annan spelare också, spänningen blev olidlig. Spanade efter den men hitta aldrig den.

Men upptäckte att två av zonerna är lite dumt placerade.
Den första "TallvikZone" Lyckades jag ta över, men man måste stå precis på tomtgränsen vilket känns sådär. Hade varit perfekt om man flyttade den lite norrut och lite österut så hamnar den mitt på ett grönområde där det går en stig :)
Den andra "VannasWay" ligger helt på någons tomt. Valde att hoppa över den helt. Vill ju inte att folk ska bli irriterade på oss turfare :) Hade varit riktigt kul om denna zonen flyttades till "66.338917, 22.808905" - sök i google maps så får du reda på vilken ö jag menar. Här uppe är det is större delen av året och på sommar halvåret blir det bara en roligare utmaning enligt min mening fast vet inte helt hur policyn är för turfzonerna. Men det är bara en idé. Kan vara kul med en zon som man verkligen får anstränga sig för på sommaren.
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Zoner till överkalix

Post by Thunell »

Nu har du fått dina önskningar uppfyllda:-)

Det är lite klurigt att placera zonerna där då satellitbilderna inte är de bästa och de finns bara streetview på huvudgatan, då blir det lätt små missar...

EDIT: det finns en dedikerad forumdel där man skriver om dåliga zoner i sin region, så du vet nästa gång det kan behövas;-)
ohlinj
Posts: 4
Joined: 15 Nov 2011 18:43
Country: Sweden

Re: Zoner till överkalix

Post by ohlinj »

Tackar, tackar! Blev riktigt bra det där tror jag :-) Får se om man vågar sig ut på älven i en plastgummibåt imorn :-) Kan bli spännande!

Förstår att det är lurigt att placera ut dom. Tyckte det var svårt att rita förslagen fast man har lokalkännedom. Men detta blev perfekt. Känns som en bra variation.

Ska tänka på det nästa gång. :-)
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Zoner till överkalix

Post by gurubashi »

Thunell wrote:Nu har Överkalix några zoner, och som alltid kommer fler med hög aktivitet :-)
Det där är en av de saker jag gillar med Turf-communityn. Respons och nya faktiska zoner på mindre än en timme. :D
Image
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Zoner till överkalix

Post by UrbanGeeks »

Har funderat lite över zonen med det roliga namnet Vännäsbeach http://turfgame.com/map/V%C3%A4nn%C3%A4sbeach , som blivit tagen 2 gånger sedan 2012.
Vägen som leder ned till zonen är en enskild väg med fordonstrafik förbjuden (man får alltså inte ens cykla ned till zonen). Från stora vägen är det väl ca 1km ned till zonen. Finns det några lokala turfare som har synpunkter på hur lämpligt det är att zonen ligger där det ligger? Hur skall man ta den för att inte göra sig ovän med markägaren? Det finns ju ingen bilparkering i närheten av nedfarten till zonen...
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Zoner till överkalix

Post by JÄRVEN »

den ligger spot on på rätt plats, har iaf gått att köra ned tidigare med bil och badplatsen har legat där så länge jag minns. Kul måste åka o ta den vid tillfälle morsan har ett hus i Vännäsberget.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Zoner till överkalix

Post by UrbanGeeks »

JÄRVEN wrote:den ligger spot on på rätt plats, har iaf gått att köra ned tidigare med bil och badplatsen har legat där så länge jag minns. Kul måste åka o ta den vid tillfälle morsan har ett hus i Vännäsberget.
Jag varit sugen på att se stranden, men har avhållit mig från att ta bilen dit med tanke på skylten. Men det lär vara helt OK att cykla ned, oavsett vad skylten säger!
Post Reply

Return to “Norrbotten”