Arjeplog

Moderator: Zonemakers

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Arjeplog

Post by Byggaren »

Mmmm nu måste jag bara veta var zonen ska ritas in okså...
Blir dock inte fler zoner på ett tag nu. Ni fick ett helt lass och bara 2 turfare på dom är inte så mycket tyvärr. Försök gärna med lite posters på orten. Jag postade en länk i mitt förra svar där ni kan hitta posters :-)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Har satt upp ett par posters för turf idag, hoppas att några nappar på ideen. Ska skylta vidare nästa vecka på lite fler platser. Angående zonförslag i Jutis ligger redan ett eller fler förslag uppe via appen sen tidigare som jag tog ut när jag gått i området med appen på.

Hamnzonen i Arjeplog
Hamnzonen.jpg
Hamnzonen.jpg (126.87 KiB) Viewed 6372 times
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Arjeplog

Post by Byggaren »

Det är bra. Fortsätt sätt upp lappar, kommer du upp i 25 och fotar av dom så har du en medalj att casha in :)
Blir det mer aktivitet så blir det fler zoner :)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Förstår om ni inte vill sätta ut mycket zoner i mindre kommuner; vi är dock inte särskilt många turfare i Norrbotten; tog centrala Luleå en vecka under månaden och jag fick behålla varje zon i fem dagar. Enda skillnaden är att kustborna har avsevärt mer zoner att leka med.

Ett par zoner runt om i Arjeplogskommun som i Jäkkvik; Laisvall eller skidbacken Galtis skulle vara välkommet; vi har en mycket stor kommun. Kungsleden skulle annars vara häftig att ha några zoner efter: skulle funka som skoterturf zon också.

Har satt upp tre poster runt om i samhället; Gymnasiet, Sporthallen och ett annonsplank i centrala Arjeplog. Inget resultat än dock; ska pröva igen nästa vecka på några andra ställen med färg och A3 format.


Zonen GåtillÖn
Turf poster2.jpg
Turf poster2.jpg (183.04 KiB) Viewed 6343 times
Attachments
Gatillon2.jpg
Gatillon2.jpg (197.19 KiB) Viewed 6343 times
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Arjeplog

Post by Byggaren »

Ah, fin bild, gissar att det är bron där zonen GåTillÖn ligger ?

ja det är lite trist att så välutbyggda städer som Luleå har så låg aktivitet. Svårt att se vad det beror på, men det räcker väll med att någon börjar hypa så lossnar det nån gång :)

Kul att du sätter upp lite posters :)
Tipsa gärna om turf för vänner o bekanta med. Så jag började turfa sjäv. :)

Jag bygger gärna zoner på tex Kungsleden och välbesökta skidbackar etc.
Problemet är bara det att googels kartor är för dåliga och jag har dålig lokalkännedom om området (har varit där en del dock i jobbet). Därför får ni i dessa fall hjälpa till med att lägga så exakta förslag ni bara kan i appen, välj ett tydligt namn så jag förstår var zonen ligger på för speciell plats, så döper jag ev om den sen till ett mer fyndigt namn.
Ni har säkert redan lagt en del fina förslag, ska kolla på det vid tillfälle, men som jag sagt tidigare, ligger lite lågt nu med Arjeplog för ni har fått ett (realativt) stort lass med zoner nyligen, och med resten av Norrland generellt pga mycket jobb med UK-lanseringen. Ska jag då samtidigt göra omfattande research om exakta zonplatser blir det inte mycket tid över till annat i livet (främst jobb fn...)

jag byggde precis en plåster-på-såren-zon för att du inte ska tappa sugen ;), fler zoner kommer senare, men försök som sagt värva lite fler turfare, blir mer skoj för er Arjeplogs-turfare då :D
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Tack så mycket för nya zonen och bra respons!

Det är zonen GåtillÖn som visades på bilden.

Får hoppas på ett uppsving för turf i hela Norrbotten; tråkigt att se hur få det är som börjat turfa. Tror det kan ha lite med att göra med avstånd och det låga zonantal som funnits på många orter: Det blir ingen ide att ens börja med 3-5 zoner på orten i bästa fall.

Skidbacken som finns i själva Arjeplog syns på Google Kartan Syd-Väst om zonen PlowSport. Tror jag lagt zonförslag för den tidigare och liften syns på Google Maps. http://turfgame.com/map/PlowSport

Vid bilden på Hamnzonen kan du se Galtis i bakgrunden som ligger ca 5-10 kilometer Norr om Arjeplog; kartmaterialet är dock för lågupplöst för att man ska kunna se lift, skidstugor och liknande.

På tal om lite zoner ser jag att Arvidsjaur har samma antal zoner som tidigare; tror de har haft ett par aktiva på orten tidigare som säkert skulle uppskatta en eller två nya zoner de också.
PlowChurch2.jpg
PlowChurch2.jpg (84.88 KiB) Viewed 6312 times
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Arjeplog

Post by Byggaren »

mm, tack för tipsen, fler zoner kommer, men vill se lite aktivitet först, värva på nu... ;-)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Man kan leda en häst till vattnet, men inte tvinga den att dricka. På samma sätt kan man leda en människa till cykeln, men inte tvinga dem att turfa ;) Frustrerande...

Ser föresten att orten Malå Syd Väst om Arvidsjaur saknar zoner helt.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Tillbaka efter en utflykt på några dagar; måste bara säga att Sundsvall var en helt lysande turfstad. Har satt upp tre nya posters i Arjeplog; A3 format och färg den här gången. Hoppas att det ger resultat.
Turfposter.jpg
Turfposter.jpg (99.21 KiB) Viewed 6269 times
Turfposter2.jpg
Turfposter2.jpg (126.77 KiB) Viewed 6269 times
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Arjeplog

Post by Byggaren »

snyggt :)
Post Reply

Return to “Norrbotten”