Förslag på zoner i Norrbotten

Moderator: Zonemakers

Post Reply
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Förslag på zoner i Norrbotten

Post by R@W »

Var på väg igenom Älvsbyn idag och tänkte stanna till och ta någon turfzon, men det finns inte en enda zon på orten. Skulle vara hemskt trevligt om ni kunde lägga till någon zon i Älvsbyn!
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by SunYour »

Intresset är noterat...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by R@W »

På tal om orter där det saknas zoner förutom Älvsbyn skulle jag även vilja lägga till följande orter:

Slagnäs
Jörn
Malå

Norrbotten är stort och skaffar någon Turf appen bara för att inse att det 10 mil till närmaste zon är ju risken stor att de bara av installerar appen och låter det vara. Så en zon på varje ort känns som en bra strategi för att kunna försöka fånga upp intresset.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by R@W »

Saknas även zoner helt i Boliden förutom de orter som redan nämts.
ZeNomad
Posts: 14
Joined: 29 Sep 2012 18:19
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by ZeNomad »

Jag tycker att Facebooks datacenter är något att vara glad för både i Norrbotten och i landet (miljarder i investering). Lämnat förslag i appen att inrätta en zon FACEBOOK vid infarten på Porsön i Luleå. Det gör det aningen zon-tätt omkring LTU, men å andra sidan har nog Turf rejäl potential bland studenterna och det är ju inte i närheten av zon-tätheten i t.ex. Umeå (löp-ninjade järnet där förra veckan).
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by knegge »

R@W wrote:På tal om orter där det saknas zoner förutom Älvsbyn skulle jag även vilja lägga till följande orter:

Slagnäs
Jörn
Malå
Jag skulle nog påstå att alla byar där tågen stannar är en bra plats att börja etableringen, åker Umeå-Boden nu och inser att det är ganska tomt här jmf med Umeå (:
Image
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by R@W »

Fortfarande saknas zoner helt i de orter som tidigare nämnts; att turfa i Norrbotten är verkligen ingen höjdare; en enda zon på de orter som nämnts skulle lyfta upplevelsen lite i alla fall. Inte roligt att komma till en ort bara för att upptäcka att det inte finns en enda zon att ta. Vill påminna om att det är rätt rejäla avstånd mellan orterna också; ingen risk för zonöknar.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by R@W »

Jokkmokk ingår även i listan av Norrländska orter som HELT saknar zoner tillsammans med bland annat

* Slagnäs
* Jörn
* Boliden
* Malå
* Råneå
* Töre
* Övertårneå
* Pajala
* Älvsbyn

Skulle vara kul om det blev fart på Turfandet i Norrbotten, men ska det bli det krävs det att det åtminstonde finns zoner på de orter som finns för att nya turfare ska kunna börja turfa. Tycker inte att det behövs tio zoner i varje ort, men en eller två skulle göra mycket.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by knegge »

Kom att tänka på just detta när jag stod och surrade med en Boden-turfare, ser turfcrew/skaparna om appen startats i Älvsbyn av en ny turfare och sedan ser man aldrig den usern igen ? Eller på den nivån, hur ser man att det finns intresse på vissa platser. Är det rent sonderande med nya zoner eller finns det annan feedback som man kanske missar ?
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Förslag på zoner i Norrbotten

Post by Blabert »

knegge wrote:Kom att tänka på just detta när jag stod och surrade med en Boden-turfare, ser turfcrew/skaparna om appen startats i Älvsbyn av en ny turfare och sedan ser man aldrig den usern igen ? Eller på den nivån, hur ser man att det finns intresse på vissa platser. Är det rent sonderande med nya zoner eller finns det annan feedback som man kanske missar ?
Man ser om någon startat appen och sedan försvunnit utan att ta zon, ja.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Image
Post Reply

Return to “Norrbotten”