Zonförslag i Luleå

Moderator: Zonemakers

Post Reply
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Zonförslag i Luleå

Post by R@W »

Har turfat på ca två veckor i Luleå nu! Luleå är inte en dum turfstad men det finns dock en del att önska. Luleå är en rätt stor stad geografiskt och det är ofta rätt långt mellan zonerna som nästan alltid är placerade så att de är svår tagna. På många ställen ligger zonerna placerade så att det är lättare att ta med bil än cykel, upplever själv att det skulle vara bättre att placera zoner vid cykelvägar istället. Centrala Luleå är rätt väl utbyggt och zonerna är bra placerade.

Skulle hemskt gärna se ett par zoner till på Bergnäset och en vid början av Bergnäs bron. Svartöstaden utmed järnverket kunde också behöva en zon eller två till.

Affärsområdet Storheden skulle behöva en eller två zoner vid själva affärerna, i dagsläget ligger zonerna endast före och efter området.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Maqqan »

Även jag besökte Luleå ungefär samma tid som Raw kikade förbi och min första fråga är varför har inte Luleå någon vattenzon? En såpass stor stad (sett till fakta, inte till turfare) utan möjlighet till att ta vattenmedaljen känns konstigt. Mitt förslag är att en vattenzon placeras utanför zonen Arcus, där blir det djupt väldigt snabbt och zonen behöver därför inte placeras så långt ut.

Vidare så har jag lite synpunkter på existerande zoner, berörda zoner är:
StorhedenBro
Tunastigen (lekplatszon)
BastuZone
LuleStation
Lulehorn
MountNose
ScreamingKids (definitionen utav lekplatszon)
RustballZone
Geozone
Boatzone (parkering)
LoadHouse
RidgeBack
SunderZone

Se mina flyttförslag och motiveringar här: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... VvUvceGn6o

Eftersom jag inte bor i Luleå så vill jag inte felanmäla samtliga av dessa innan de som bor där fått chansen att uttrycka sig, skriver därför här först.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Maqqan »

Det var inte mycket till respons, då felanmäler jag.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by R@W »

Flykten av många av zonerna blev definitivt till det bättre men skulle gärna få se lite nya zoner och stråk till Luleå! Ganska glest här uppe i norr.

Vill än en gång pusha för Älvsbyn som är större än både Arvidsjaur och Arjeplog men det finns bara fem zoner i hela kommunen.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zonförslag i Luleå

Post by LeiLar »

R@W wrote:Vill än en gång pusha för Älvsbyn som är större än både Arvidsjaur och Arjeplog men det finns bara fem zoner i hela kommunen.
Och Älvsbyn ligger på ett ganska behagligt nära avstånd från Boden (där jag är någon/några gånger om året - så länge svärfar (98) lever och har hälsan). :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Zonförslag i Luleå

Post by kaninmage »

Jag hittar inga zonförslag alls i Älvsbyn.

Lägg gärna något/några av månadens zonförslag där, det blir mycket bättre zoner med input från lokalturfare än när vi endast går på google maps/streetview. :)

/kaninmage
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by R@W »

Tack för de nya zonerna till Luleå! De funkar bra; men hoppas att ni lägger framtida zoner i de outbyggda områdena som Bergnäset, Svartöstaden och vid rundan runt Karlsvik så att det blir mer turf utanför stadskärnan!
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by R@W »

Luleåturfarna har ju gått ut ganska hårt denna omgång, skulle vara kul att se lite fler zoner!

Finns för övrigt ingen aquaman zon i Luleå, det skulle vara fint innan säsongen är över!
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by R@W »

Ingen respons? Det blir snabbt kallare i vattnet här i norr, Aquaman till Luleå!

Övriga önskemål om fler zoner till de dåligt utbyggda områden som Svartöstan, Gammelstan och Bergnäset finns givetvis kvar!
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Zonförslag i Luleå

Post by kaninmage »

Jag ska försöka hinna titta på detta till helgen. ;)

/kaninmage
Post Reply

Return to “Norrbotten”