Zonbyggare sommaren 2015

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Zonbyggare sommaren 2015

Post by StarDust »

Kära Norrbottningar!

Det är jag som är er zonbyggare under de kommande fyra månaderna. Ni här som läser forumet känner säkert till åtstramningarna som implementerats. För Norrbotten gäller det ungefär 42 zoner under en fyramånaders period. Som zonmakare beslutar jag hur de fördelas och jag har fattat beslutet att de kommer att delas ut jämnt kommunvis vilket innebär tre nya zoner per kommun. Zonbygget sker i faser, jag kommer att rotera kommunlistan i bokstavsordning för ett jämnt zonflöde.

Maj
Arjeplog, Arvidsjaur, Boden, Gällivare, Haparanda, Jokkmokk, Kalix, Kiruna, Luleå, Pajala

Juni
Piteå, Älvsbyn, Överkalix, Övertorneå, Arjeplog, Arvidsjaur, Boden, Gällivare, Haparanda, Jokkmokk, Kalix

Juli
Kiruna, Luleå, Pajala, Piteå, Älvsbyn, Överkalix, Övertorneå, Arjeplog, Arvidsjaur, Boden

Augusti
Gällivare, Haparanda, Jokkmokk, Kalix, Kiruna, Luleå, Pajala, Piteå, Älvsbyn, Överkalix, Övertorneå

Varje gång en kommun omnämns i listan ovan motsvarar en zon den kommunen får under den månaden.

Jag tar gärna emot förslag på zonplaceringar men lägger vikt på zoner som ligger på fina besöksmål mer än utfyllnadszoner på en innergård, det finns det redan en hel del av och behövs det fler sådana så får nästa zonmakare sköta det. Jag såg att det fanns önskemål om vattenzoner och det är något jag absolut kan bistå med, men se till att det är ett populärt badställe och inte ett tjärn som bara du kommer att besöka.

Jag hoppas ni förstår att det är viktigt att bygga zoner överallt och inte bara i de större städerna och det är därför jag valt denna metod.

Hoppas ni får en skön sommar med fina besöksmål (zoner). :D

StarDust
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by Sozu »

Hej & Välkommen ! :D

Jag röstar redan nu på åtminstone en vattenzon till Luleå då det ej verkar finnas någon.
Det är ganska så fint på Storsand, dock är det långgrunt och jag gissar att om det ska vara en vattenzon så bör det vara djupt (cirka 2 meter åtminstone)?
Går ju att placera zonen längre ut där det börjar bli djupt.
Här är karta över stället: https://www.google.se/maps/place/Storsa ... b6!6m1!1e1
Reviews: http://www.badkartan.se/048629/Storsand
På kartan verkar man se vart det börjar bli djupt.
Sedan finns flera bilder när man söker "Storsand Luleå" på Google images
Image
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by Maqqan »

Jag tycker att sandstranden vid arcusbadet är en bra plats för en vattenzon, den första stranden där det är så himla brant. Där behöver du inte gå ut mer än 5 meter för att inte bottna och jag tycker det är en ganska häftig strand med de branta sandvyerna.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by Sozu »

Maqqan wrote:Jag tycker att sandstranden vid arcusbadet är en bra plats för en vattenzon, den första stranden där det är så himla brant. Där behöver du inte gå ut mer än 5 meter för att inte bottna och jag tycker det är en ganska häftig strand med de branta sandvyerna.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Ah, menar du vid NipZone?
( http://turfgame.com/map/NipZone )
Lär den inte bli nästan för nära NipZone?
Image
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Zonbyggare sommaren 2015

Post by Maqqan »

Sozu wrote:
Maqqan wrote:Jag tycker att sandstranden vid arcusbadet är en bra plats för en vattenzon, den första stranden där det är så himla brant. Där behöver du inte gå ut mer än 5 meter för att inte bottna och jag tycker det är en ganska häftig strand med de branta sandvyerna.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Ah, menar du vid NipZone?
( http://turfgame.com/map/NipZone )
Lär den inte bli nästan för nära NipZone?
Har det kommit en zon där, den fanns inte i somras, ja det kanske blir lite väl nära.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by Sozu »

Är de nå speciellt datum under månaden som zonerna delas ut eller så?
Tänkte snart är Maj månad över, hinns det läggas ut något på de resterande 3 dagarna? Har du själv idéer på ställen ifall ingen har givit förslag på zon på ställen som t.ex Arjeplog (tänkte om t.ex stället inte har någon aktiv turfare eller liknande så kanske det inte varit någon som önskat(?))
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by StarDust »

Det har varit en stressig vecka så jag kommer med svansen mellan benen och erkänner att jag inte hann, därmed kan man fortfarande föreslå. Nya zoner kommer att dyka upp senast onsdag för maj månad.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by Sozu »

Bra val av Storsand :)
Frågade nämnligen på Facebook gruppen TURF Norrbotten angående detta om de är intresserad av vattenzone samt vilket som vore bäst.
2 andra turfare höll med om Storsand ( http://i.imgur.com/XfFctuc.jpg ).

Ska se i sommar nu när det förhoppningsvis blir varmare och då se till att ta denna zon :) på kartan verkar den sitta fint, precis där det börjar bli brant i vattnet.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by StarDust »

Det är ju inte en omöjlighet att få en till vattenzon i stan när det är dags om så önskas!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Flopflex
Posts: 72
Joined: 13 Nov 2013 21:28
Country: Sweden

Re: Zonbyggare sommaren 2015

Post by Flopflex »

Hej, i Övertorneå har jag lagt ett jättebra förslag som heter Särkijärvizon. Den är vid en grillplats vid en sjö och är möjlig att ta året runt. Väldigt fint vid sjön! Vi kommer vara här 3 veckor till så vi hoppas se ytterliggare en zon här! Förresten så behöver Hemvärnet flyttas pga av den är i en trädgård, den är felanmäld. :) /(Flex)
Post Reply

Return to “Norrbotten”