Pajala

Moderator: Zonemakers

ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Pajala

Post by ewq »

Maqqan wrote: 08 Apr 2018 14:59 Tack! Ska ta en titt på Narken. Var uppe på jobb i Tärendö i februari men stannade tyvärr inte till i Narken då så får använda kartorna ändå :)
Jaså, så det är därför det har tillkommit så många zoner i Tärendö? Kul! Hade inget ärende till Tärendö på min senaste visit, men får ta det till sommaren.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Pajala

Post by Maqqan »

ewq wrote: 08 Apr 2018 16:49
Maqqan wrote: 08 Apr 2018 14:59 Tack! Ska ta en titt på Narken. Var uppe på jobb i Tärendö i februari men stannade tyvärr inte till i Narken då så får använda kartorna ändå :)
Jaså, så det är därför det har tillkommit så många zoner i Tärendö? Kul! Hade inget ärende till Tärendö på min senaste visit, men får ta det till sommaren.

Nja, inte bara därför, men tack vare mitt besök visste jag om ett par lämpliga platser.

Nu kan du besöka några zoner i Narken och även ta en tur upp på Jupukka.
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Pajala

Post by ewq »

Maqqan wrote: 11 Apr 2018 13:01 Nu kan du besöka några zoner i Narken och även ta en tur upp på Jupukka.
Tack så mycket! Fick glada besked från byn samma dag som zonerna dök upp. Ser fram emot att ta dem när jag åker upp nästa gång!

Det är bra zonval också! Skolan, kapellet och färjeläget är välkända platser. Minigolfen på skolan finns dock inte längre, så kanske fundera på att byta namn på "Skolgolfen"? Namnet på zonen "Harrens Dag" är också lite missvisande eftersom tävlingssträckan inte sträcker sig ända ner dit. Den går mellan Mestoslinkka och mitten av byn. Men den är ju inte helt fel heller förstås.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Pajala

Post by Maqqan »

ewq wrote: 14 Apr 2018 01:12
Maqqan wrote: 11 Apr 2018 13:01 Nu kan du besöka några zoner i Narken och även ta en tur upp på Jupukka.
Tack så mycket! Fick glada besked från byn samma dag som zonerna dök upp. Ser fram emot att ta dem när jag åker upp nästa gång!

Det är bra zonval också! Skolan, kapellet och färjeläget är välkända platser. Minigolfen på skolan finns dock inte längre, så kanske fundera på att byta namn på "Skolgolfen"? Namnet på zonen "Harrens Dag" är också lite missvisande eftersom tävlingssträckan inte sträcker sig ända ner dit. Den går mellan Mestoslinkka och mitten av byn. Men den är ju inte helt fel heller förstås.
Döpte om skolan till NewOldSchool, eftersom du beskrev den som nya skolan som nu stängts. HarrensDag får fortsätta heta så.
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Zoner önskas i Narken, Pajala kommun

Post by ewq »

ewq wrote: 05 Apr 2018 20:29 Vi är tre turfare som regelbundet vistas i den lilla byn Narken i Pajala kommun under längre perioder. Vi skulle gärna vilja ha några zoner i byn för att stilla turfabstinensen när vi befinner oss på den tornedalska taigan.

Jag har markerat lämpliga zonplaceringar på Google Maps: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 64965&z=11

Vi vill helst ha zoner i byn, men jag har markerat intressanta platser i närområdet också. Vissa zoner är dock endast farbara när det är barmark och andra när det är snö och is.

Turf växer i min lilla by Narken! Nu är vi hela FEM turfare som kommer att hänga i byn under sommaren 2019 och jag ska försöka värva fler. Vi skulle bli så glada om vi kunde få några zoner till att slåss om. Ta gärna en titt på kartlänken ovan! Jag föreslår särskilt de jag markerat med lila färg. De kompletterar de som redan finns (gröna) kring de vanligaste promenadstråken.

Tack på förhand! / Procrastinator
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Pajala

Post by MasterOfTurf »

Ännu en en zon i Narken!
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Pajala

Post by ewq »

MasterOfTurf wrote: 06 May 2020 11:00 Ännu en en zon i Narken!
Stort tack! Så kul med nya zoner i Narken! Jag har fått rapport från byn att första turfaren är på väg dit nu. :D Åker upp själv om en månad hoppas jag. 8-)

Jag har förresten uppdaterat min karta över Narken med fler möjliga zonplaceringar. Nästa gång skulle vi bli överlyckliga över en zon i den norra delen av byn! ;)
ewq
Posts: 19
Joined: 12 Jul 2014 19:22
Country: Sweden

Re: Pajala

Post by ewq »

Vi som turfar i Narken jobbar på med zontagningarna av de fem vi har i byn. Vi gick i omgångar igår för att få jubileumsmedaljen. :D

Zonerna i Narken är i topp bland de mest välbesökta i Pajala Kommun, så det vore roligt med ännu fler zoner. Gärna nån i norra delen av byn som sagt och nån som knyter ihop Narkausjoki med resten av zonerna.

Förslag finns på kartan: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Nu flyttar jag nämligen till Narken permanent, så jag måste ha något att göra året runt! 8-)

Mvh ewq
Mani
Zonemaker
Posts: 25
Joined: 10 Nov 2012 21:51
Country: Sweden

Re: Pajala

Post by Mani »

Ut och turfa med dig nu! Alldeles gult i Narken :)

//Mani
Post Reply

Return to “Norrbotten”